Als er niets mis is, zouden ze dat inderdaad meteen moeten doen.Vit schreef:Ja dat is waar, na controle laten ze de vluchtelingen meteen door natuurlijk.
Groet
kiks
Moderator: Moderators
Als er niets mis is, zouden ze dat inderdaad meteen moeten doen.Vit schreef:Ja dat is waar, na controle laten ze de vluchtelingen meteen door natuurlijk.
Oh, gelukkig, ik dacht even dat je sufkut bedoelde. Of heb ik het mis, en bedoelde je het toch? Leg maar uit.Vit schreef:Troetelnaampje.kiks schreef: Wat s*fk*t is weet ik niet.
Groet
kiks
Klopt, is een oud-Chinees woord, wat betekend vriend of zoiets.kiks schreef:Oh, gelukkig, ik dacht even dat je sufkut bedoelde. Of heb ik het mis, en bedoelde je het toch? Leg maar uit.Vit schreef:Troetelnaampje.kiks schreef: Wat s*fk*t is weet ik niet.
Groet
kiks
Ja van eiges want Schengenakkoord, je kent dat.kiks schreef:Als er niets mis is, zouden ze dat inderdaad meteen moeten doen.Vit schreef:Ja dat is waar, na controle laten ze de vluchtelingen meteen door natuurlijk.
Groet
kiks
Dus sufkut betekent eigenlijk vriend?Vit schreef:Klopt, is een oud-Chinees woord, wat betekend vriend of zoiets.
Gezakt voor de inburgeringscursus?Vit schreef:Ja van eiges want Schengenakkoord, je kent dat.
Een open deur.Peter van Velzen schreef:Parlementair democratie houdt in dat de kiezer een persoon of partij kiest die hij het toevertrouwt, juiste wetten aan te nemen en onjuiste te verwerpen, en de uitvoerende macht te controleren.
Dat is algemeen bekend.Peter van Velzen schreef:Het houdt niet in dat hij precies het verkiezingsprogramma moet kennen, noch dat een partij die een compromis sluiten met anderen om een parlementaire meerderheid te vormen zich letterlijk aan dat (ideale) programma dient te houden.
Ja, dat wisten we al.Peter van Velzen schreef:Maar het principe blijft overeind: Met kiest personen of partijen waarin men vertrouwen heeft.
Dan komt direct de vraag bovendrijven welke belangen de "experts" hebben. Wordt daar goed genoeg naar gekeken?Peter van Velzen schreef:De benodigde expertise hoeft derhalve de kiezer niet te hebben. Zelfs hun volksvertegenwoordiger kan zich door échte experts laten voorlichten en hoeft niet alles zelf te weten.
Ik denk dat in dat opzicht er zich nou juist in de praktijk een groot probleem voordoet.Peter van Velzen schreef:Het is zo moelijk niet. Zolang je er maar op kunt vertrouwen dat je vertegenwoordiger veel van jouw voorkeuren deelt en zich goed laar voorlichten.
Dat probleem kan mijns inziens het beste worden aangepakt door de kiezer de mogelijkheid te geven om zijn stem tussentijds te wijzigen. In deze tijd van het internet kan dat - denk ik - het beste door een beveiligfe on/linne applicatie, waarbij de kiezer zelf kan controleren dat niemand zijn stem verandert dan hij/zijzelf en waar bij vertrouwenspersonen van alle partijenf in staat worden gesteld de tellingen te controleren.vegan-revolution schreef:Ik denk dat in dat opzicht er zich nou juist in de praktijk een groot probleem voordoet.Peter van Velzen schreef:Het is zo moelijk niet. Zolang je er maar op kunt vertrouwen dat je vertegenwoordiger veel van jouw voorkeuren deelt en zich goed laar voorlichten.
Het systeem werkt alleen als de vertegenwoordigers gewoon kunnen blijven zitten, maar alleen minder stem krijgen (eenieder telt voor het aantal kiezers dan hem of haar gekozen heeft). Als ze er zo een potje van maken dat tienduizenden zich gemotiveerd voelen om over te stappen, dan is het al ang mis. De bedoeling is juist om ze op het democratische pad te houden (géén kiezersbedrog dus).appelfflap schreef:Peter
als je elke dag je volksvertegenwoordig kunt veranderen, hoe wil jij dan een stabiel toekomstgericht beleid opbouwen op lange termijn? Vandaag klaagt men overal dat het allemaal draait om de waan vd dag, met jouw plan ga je dat alleen maar versterken.
hoe ga je het probleem aanpakken dat duizenden zo niet 100 000'en vandaag nog geen internet hebben? die kunnen hun vertegenwoordigder niet elke dag veranderen
dat verandert niets aan mijn bedenkingHet systeem werkt alleen als de vertegenwoordigers gewoon kunnen blijven zitten, maar alleen minder stem krijgen
een linkse minister met een rechtse meerderheid werkt ook vaak niet, zie bv de VS.Uiteraard is het systeem een stuk stabilier met een gekozen (minister-)president zodat de parlementatiërs niet gebonden moeten worden aan een regeer-akkoord.
uiteraard enkel tijdens de kantooruren tussen 9u en 11u en 13u en 16u.Mensen zonder internet, kunnen een gelegenheid krijgen om in het gemeentehuis in te loggen.
Ja en?appelfflap schreef: uiteraard enkel tijdens de kantooruren tussen 9u en 11u en 13u en 16u.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;#GeenPeil, want Oekraine wil dat EU wapens levert
Die Oekraïners valt het moeilijk kwalijk te nemen. Ze nemen het by proxy op tegen Rusland, en Oekraïne's capaciteiten verbleken nu eenmaal tegenover de Russische. Dan vraag en pak je alle hulp die je kunt krijgen. En volgens het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne, dat de Nederlandse regering heeft geratificeerd zonder het volk ook maar één keer te informeren, laat staan te raadplegen, moet Nederland bij gaan dragen aan het conflict, door Oekraïne te steunen. Uiteraard staat dit alles er in diffuse EU ambtenarentaal, maar het staat er wel degelijk.
Even tussendoor, heb de rest van het topic niet gelezen, Moldavië werd wel in het begin genoemd en heeft maar liefst 105 stemmen gekregen.appelfflap schreef:waarom is geenpeil tegen een verdrag met Oekraine maar zwijgen ze over bv Moldavië (ook een verdrag dit jaar)?