Siger,
Ik dacht al dat OT Oude Testament zou betekenen, maar ik nam toen maar aan dat je verwees aan deze opname van 21 minuten, die in het begin van dit topic werd aangehaald:
http://www.ted.com/talks/dan_dennett_on ... sness.html
Deze video wordt vergezeld van het door mij gecopieerde "interactive transcript".
Ik ben niet van plan om te controleren of script en video NIET zouden passen, dus houd ik het er op dat je naar een andere video verwijst.
Dan graag duidelijker met je verwijzing.
Voor de rest doet dat alles er geen fluit toe, want je bent in dit topic toch alleen maar bezig om op zijn "jan-boere-fluitjes" je eigen smaak-vooroordeel bevestigd te krijgen.
Siger schreef:Toch wel ergerlijk dat die man meent te weten wat ik of anderen denken over bewustzijn! Hoe onwetenschappelijk en verwaand is het om out of the blue aan te nemen dat hij een veel slimmere versie heeft en dat anderen die niet kennen? Telkens opnieuw?
Gezien de topic-titel is voorgaande aanhaling helemaal ON-topic.
Zojuist tot mijn genoegen "Sweet Dreams" bezorgd gekregen. Dat bevat een updating van "Consciousness Explained", reacties op commentaren op dat boek van vele prominenten op dat gebied { die elkaar onwetenschappelijk en verwaand de maat nemen ? }, compleet met de sleutelzinnen en de verwijzingen naar de bijbehorende publicaties.
Jij en ik horen op zijn best bij de verwaande en onwetenschappelijke, een ietsje-pietsje belezen leken die het nalezen hebben. Iets dat ook eleganter verwoord kan worden als
Sigers weblog schreef:De andere helft van de tijd besteed ik aan lezen en schrijven. Beschouw me als een autodidact die meer tracht te begrijpen van onze menselijke aard, onze samenleving, onze oorsprong.
Mijzelf schaal ik ook niet hoger in, dat zou verwaand zijn en onwetenschappelijk in ieder geval,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.