Zulke sjablonen kunnen jarenlang blijven staan zonder dat ze gevolgen hebben. Over onderwerpen uit de Hindoeleer wordt maar weinig geschreven en meestal is het gezwatel van eigenaren van yogastudio' s die reclame voor hun winkeltje komen maken. Als ik dat tegenkom zet ik er de redactieschaar in of draag het artikel voor verwijdering voor. Als ik het Engelstalige zusterartikel bekijk is de kundalini een orgaan waarvan het bestaan even zeker is als dat van de ziel, bepaald niet dus. Ik zal eens nadenken wat ik met het Nederlandse artikel aanmoet.Maria schreef:Je vergeet de disclaimer van Wikipedia erbij te vermelden.TTC schreef:Vaak is men niet op de hoogte van het verschijnsel kundalini-energie, en men weet niet dat het te maken kan hebben met wat hen overkomt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kundalini" onclick="window.open(this.href);return false;En nooit meer naar omgekeken dus.Er wordt getwijfeld aan de juistheid van een of meer onderdelen van dit artikel.
Raadpleeg de bijbehorende overlegpagina voor meer informatie, en pas na controle desgewenst het artikel aan.
Opgegeven reden: Word over kundalini gesproken alsof het een bewezen fenomeen is.
Dit sjabloon is geplaatst op 16 december 2014.
Het wakker worden ervan ("Kundalini awakening") lijkt me iets anders dan Autonomous sensory meridian response al was het alleen maar omwille van de tegengestelde reisrichtingen. Of een van de twee begrippen, of beide, aan bestaande fenomenen refereert -ongeacht wat er precies gebeurt- kan ik niet overzien, ik heb geen van beide meegemaakt.