"De Armeense kwestie" - Boek Revival of our souls

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: “Het kostte 7 minuten om een 13-jarig kind levend te vil

Bericht door Cluny »

appelfflap schreef:
SadrazamPasha schreef: Waar er een tendens heerst om de Osmaanse Turken als daders te laten zien, blijkt nog te vaak dat er weinig aandacht is voor het objectieve en wetenschappelijke gehalte in het conflict.
de Osmaanse turken zijn de daders :)
er is voldoende literatuur beschikbaar (recentelijk nog akcam) waardoor je deze genocide als simpel feit mag beschouwen.

om je te troosten. een land mag pas toetreden tot de EU als hij minstens 1 genocide kan voorwijzen :) de duitsers hebben hun holocaust, de belgen hebben nogal wat handjes afgehakt in de Kongo en elk vd 27 Lidstaten heeft wel iets gelijkaardigs voor te wijzen.
Ik snap de :) niet zo.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
SadrazamPasha

Bericht door SadrazamPasha »

cluny schreef:Bijna 100% van alle turken zijn armeense genocide-ontkenners.
In totaal zijn er bij diverse acties en de grote genocide van 1915 meer dan 1 miljoen in Turkije wonende Armeniërs op beestachtige wijze vermoord en een veelvoud ervan definitief uit hun eigen land verjaagd.
Armeense bendes vermoorden Turkse vrouwen, kinderen en andere ongewapende mensen. Hierbij begaan ze meerdere gruweldaden”.

Van: Commandant Odisjelidze, een Russische legeraanvoerder aan het Kaukasus-front
Naar: Kaukasisch Kamervoorzitter
Datum: 15 februari 1918
Telegramnummer: Sarıkamış – 1365 – 132 – 15 – 12 – 10

Bron

Hier kunt u meer vinden: Klik

cluny schreef:Als ervaringsdeskundige met turken die je een link geven over "de armeense kwestie" is de kans dat de topicstarter een turkse schoft is die deze genocide ook ontkent naderend aan de 100% en ook ik weiger dan ook deze link aan te klikken.
U hoeft niet de slimste te zijn om mijn afkomst te achterhalen, enkel naar mijn gebruikersnaam kijken zou voldoende moeten zijn. ;)

cluny schreef:Hier alvast een link.
Ik zal vandaag zeker info over hem verzamelen, eind van de dag kom ik er op terug.
Ik heb geen flauw idee wat u hiermee wilt bereiken maar ik wens u in ieder geval veel succes. Als u nog iets wilt vragen kunt u altijd gebruik maken van ons contactformulier ;)

lanier schreef:SadrazamPasha:

Hoewel onderwerpen als genocide vreselijk zijn, is het niet de bedoeling om hier op het forum afschuwelijke teksten te gebruiken als topic-titel. Dit schrikt eerder af dan dat je de aandacht krijgt omdat sommige mensen niet het topic willen lezen. Daarom heb ik de titel gewijzigd.

Moderator Lanier
Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om de titel te veranderen in 'De Armeense Kwestie'.

siger schreef:
cluny schreef:Als ik jou was zou ik me maar eens gaan verdiepen in de armeense genocide, Siger!
Wat weet ik niet en moet ik weten? Een hint?
U zou hier kunnen beginnen met lezen.

appelfflap schreef:de Osmaanse turken zijn de daders :)
er is voldoende literatuur beschikbaar (recentelijk nog akcam) waardoor je deze genocide als simpel feit mag beschouwen.
Een feit? Een feit dat gebaseerd is op fouten? Zie: A Scrutiny of Akçam’s Version of History
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

SadrazamPasha schreef:
In totaal zijn er bij diverse acties en de grote genocide van 1915 meer dan 1 miljoen in Turkije wonende Armeniërs op beestachtige wijze vermoord en een veelvoud ervan definitief uit hun eigen land verjaagd.
Armeense bendes vermoorden Turkse vrouwen, kinderen en andere ongewapende mensen. Hierbij begaan ze meerdere gruweldaden”.
Een tu quoque om de genocide te bagatelliseren.

klik:
The Tu Quoque Argument as a Defence to International Crimes, Prosecution or Punishment
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: De Armeense kwestie - Boek Revival of our souls

Bericht door Devious »

SadrazamPasha schreef:“Het kostte 7 minuten om een 13-jarig kind levend te villen”
Dit losse citaat zegt mij helemaal niets zonder de context.
En verder lijkt het mij logisch dat in om het even welk militair conflict, er aan beide kanten misdaden worden gepleegd. Waar ik altijd een hekel aan heb is wanneer oproerkraaiers en propagandisten proberen om alle schuld naar één kant te schuiven, door het opsommen van een X aantal gruweldaden van de andere kant. Door het ontmenselijken van de andere partij praat men de eigen wandaden goed. Daar stinkt dit naar, als ik heel eerlijk moet zijn.

Een objectief betoog, dat geheel gespeend is van ressentimenten en stemmingmakerij, en dat slechts bedoeld is om te laten zien dat niet alleen de Turken fout zijn geweest (en nog liever, dat er ook goede Turken zijn geweest), is natuurlijk niet verkeerd. Maar je bent helemaal verkeerd begonnen hier, 'SadrazamPasha'.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

SadrazamPasha schreef:

Van: Commandant Odisjelidze, een Russische legeraanvoerder aan het Kaukasus-front
Naar: Kaukasisch Kamervoorzitter
Datum: 15 februari 1918
Telegramnummer: Sarıkamış – 1365 – 132 – 15 – 12 – 10

Bron

Hier kunt u meer vinden: Klik

cluny schreef:Als ervaringsdeskundige met turken die je een link geven over "de armeense kwestie" is de kans dat de topicstarter een turkse schoft is die deze genocide ook ontkent naderend aan de 100% en ook ik weiger dan ook deze link aan te klikken.
U hoeft niet de slimste te zijn om mijn afkomst te achterhalen, enkel naar mijn gebruikersnaam kijken zou voldoende moeten zijn. ;)

cluny schreef:Hier alvast een link.
Ik zal vandaag zeker info over hem verzamelen, eind van de dag kom ik er op terug.
Ik heb geen flauw idee wat u hiermee wilt bereiken maar ik wens u in ieder geval veel succes. Als u nog iets wilt vragen kunt u altijd gebruik maken van ons contactformulier ;)

lanier schreef:SadrazamPasha:

Hoewel onderwerpen als genocide vreselijk zijn, is het niet de bedoeling om hier op het forum afschuwelijke teksten te gebruiken als topic-titel. Dit schrikt eerder af dan dat je de aandacht krijgt omdat sommige mensen niet het topic willen lezen. Daarom heb ik de titel gewijzigd.

Moderator Lanier
Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om de titel te veranderen in 'De Armeense Kwestie'.

siger schreef:
cluny schreef:Als ik jou was zou ik me maar eens gaan verdiepen in de armeense genocide, Siger!
Wat weet ik niet en moet ik weten? Een hint?
U zou hier kunnen beginnen met lezen.

appelfflap schreef:de Osmaanse turken zijn de daders :)
Een feit? Een feit dat gebaseerd is op fouten? Zie: A Scrutiny of Akçam’s Version of History
Ik heb dat al zo vaak meegemaakt.
Genocide-ontkenners zijn altijd fascistoïde schoften
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En wil de moderator zo vriendelijk zijn om de topictitel te veranderen in:

De Armeense Genocide.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De Armeense Genocide.
Ik denk dat iedereen wel weet wat met 'de Armeense kwestie' wordt bedoeld.
Topictitel blijft zoals deze nu is.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:

De Armeense Genocide.
Ik denk dat iedereen wel weet wat met 'de Armeense kwestie' wordt bedoeld.
Topictitel blijft zoals deze nu is.
Net zoals de joodse kwestie van WO-II.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

In Robert Fisk's boek "De grote beschavingsoorlog, de verovering van het midden-oosten", las ik over dit onderwerp. Een aanrader voor iedereen die een genuanceerde(re) visie op de recente (en minder recente) geschiedenis van het midden-oosten wil ontwikkelen.

http://www.independent.co.uk/opinion/co ... 63306.html
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

24 april gedenken de armeniërs hun doden van de armeense genocide.
Een realistische schatting is dat dat er bijna 1.5 miljoen waren.

Het valt bij mij dan ook helemaal verkeerd dat één of andere turkse schoft en armeense genocide-ontkenner uitgerekend vandaag op andere fora en hier op Freethinker zijn actie begint en zelfs een moderator zo welwillend is om daarin mee te gaan door deze smerige genocide een kwestie te blijven noemen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

je hebt gelijk, armeense kwestie tussen aanhalingstekens gezet in topictitel

-slotje-
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten