Rereformed schreef:Hebreeën 10:37 is de meest doorslaggevende tekst die laat zien dat men helemaal geen weet had van een eerste komst van Jezus, in de evangelieën vermeld: “Want nog een korte, korte tijd en de komende zal komen en niet wegblijven.” De hebreeënschrijver haalt hier een vers uit het Oude Testament aan, (Habakkuk 2:3), in de woorden van de griekse septuagintvertaling. Hij schrijft dus eigenlijk: want de messias zal spoedig komen, zoals het in de schrift voorspeld staat. Maar de schrijver heeft er geen idee van dat het om een wederkomst gaat. Indien het oude testament de komst van de messias voorspelt, en de historische Jezus al een keer op aarde verschenen is dan zou die profetie al vervuld moeten zijn bij zijn eerste komst, net zoals alle latere christenen het hele oude testament doorgingen en overal zogenaamde verwijzingen naar de eerste komst van Jezus zouden vinden om te bewijzen dat Jezus de messias was.
Als de schrijver van Hebreeën net als de tegenwoordige christenen wist dat Jezus al een keer gekomen was, en van mening is dat dit vers naar een wederkomst verwijst, dan zou hij dat uiteraard hebben moeten vermelden en uitleggen om misverstanden te voorkomen. Zoals hij het nu schrijft laat hij duidelijk zien dat hij er geen idee van heeft dat de zoon van God ooit al eens op aarde geweest is. Het oude testament is wat betreft de komst van de messias voor zover de hebreeënschrijver weet nog op geen enkele manier vervuld.
Wat is dit nou voor een antwoord op wat ik hierboven opmerkte? Ik leg uit waarom de traditioneel christelijke opvatting niet stand houdt, ik geef de redenen aan waarom ze niet deugt; en daarop antwoordt jij mij dat die traditionele opvatting stand houdt. Zonder enige onderbouwing en zonder weerlegging van wat ik zei.egbert schreef:Hebreeën 10:37 is een citaat van Habakuk 2:7
De schrijver bedoelt daar niet mee dat Jezus nooit was geweest maar de context spreekt over -geduld- ivm de belofte van God. In dit geval, wisten de Christenen dat Jezus zou -terugkomen- Men had geen flauw benul dat het lang zou duren.
Je mag je opvatting natuurlijk blijven huldigen, maar een forum is niet om slogans neer te pennen. Daar zijn kerken en evangelisatietenten voor. Hier moet debat gevoerd worden, dwz wordt alles aan de rede getoetst.
Het spijt me, maar je gaat wat deze zaak betreft maar verder zonder mij. Ik heb er geen zin in te discussiëren met iemand die geen enkele moeite wil doen om zich op de hoogte wil stellen van wat zijn discussiepartner naar voren brengt en waar hij het over heeft.Als dat punt dan duidelijk is, kunnen we weer verder
Als je dit boek hebt gelezen ga ik graag weer de discussie met je aan: http://www.amazon.com/Jesus-Neither-God ... 024&sr=8-2