Geef jij eerst maar eens antwoord op de vraag waar jouw god al die wis-, natuur-, schei- en anderszinskundige informatie vandaan had. Want dat is het probleem met een schepper: voegt niets toe. Lost niets op. Levert geen inzicht op. We begrijpen er alleen maar minder van.Hanss schreef:geen antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
Abiogenese en evolutie
Moderator: Moderators
Re: Abiogenese en evolutie
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Ik dacht dat Hanss een permanente ban heeft.MNb schreef:Geef jij eerst maar eens antwoord op de vraag waar jouw god al die wis-, natuur-, schei- en anderszinskundige informatie vandaan had. Want dat is het probleem met een schepper: voegt niets toe. Lost niets op. Levert geen inzicht op. We begrijpen er alleen maar minder van.Hanss schreef:geen antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
Die twee andere Hanssen zijn dacht ik pogingen om toch nog iets te zeggen.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Ja, dat zag ik pas nadat ik mijn reactie geplaatst had. En door jou kan ik die niet meer verwijderen.
Niettemin is het een argument dat ik nog niet ben tegengekomen. Ik heb het niet zelf verzonnen; het komt van Victor Stenger.
Niettemin is het een argument dat ik nog niet ben tegengekomen. Ik heb het niet zelf verzonnen; het komt van Victor Stenger.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Die van het Vliegend Spaghetti Monster en die lijkt mij verreweg het waarschijnlijkste (hij had teveel bier gedronken toen hij de Aarde schiep; daarom is de schepping imperfect).Vilaine schreef:Welke scheppingsverklaringen kennen we nog meer en welke lijkt het meest waarschijnlijk?
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Modern scientists have determined that life originated from single celled organisms. They also believe that over millions of years these cells grew in complexity, eventually giving rise to the biological diversity that colours our world today. Through genome sequencing we can be fairly certain about the dates at which organisms originated and how far back species are related.
What isn’t as easy to determine is how those single-celled organisms sprang into existence. The current — and much contested — theory, called the abiogenesis or “spontaneous generation” theory, posits that life arose when molecules began to self-replicate. According to the theory, simple organic molecules arose in the early primordial sea and formed polymers — chains of molecules. Some of these polymers and polynucleotides, like primitive RNA for instance, began to self-replicate.
Lees hier de rest van het artikel:Now, the group of scientists from Munich believe they have found the answer. It lies in an ancient naturally occurring system the team calls an “RNA Reactor.” Physorg.com writes: “The scene begins inside porous rocks on the sea floor, where strong temperature gradients produce thermal convection, and the convective flow transports molecules inside the narrow pores.” The team explains that long chains of molecules begin to form as a result of many random bond formations. The chains grow in length and complexity due to selective pressures inside the reactor, eventually creating complicated molecular chains, like RNA.
http://www.themanitoban.com/articles/46713" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Wat een rare omschrijving... Abiogenesis "much contested" ??? De details uiteraard, maar het principe dat leven uit niet-levende materie voortkomt zou controversieel zijn?? Nou moeFishhook schreef:The current — and much contested — theory, called the abiogenesis or “spontaneous generation” theory, posits that life arose when molecules began to self-replicate.
Mea Culpa...mrBE schreef:Wat een rare omschrijving... Abiogenesis "much contested" ??? De details uiteraard, maar het principe dat leven uit niet-levende materie voortkomt zou controversieel zijn?? Nou moeFishhook schreef:The current — and much contested — theory, called the abiogenesis or “spontaneous generation” theory, posits that life arose when molecules began to self-replicate.
Re:
Ik dacht al dat je geen echte vraag stelde maar gewoon een mening neerzette.Kitty schreef:Gelovigen wordt altijd het verwijt gemaakt dat ze de evolutietheorie tegenover schepping zetten. Maar doen atheïsten (ik wil niet meteen wij zeggen) niet precies hetzelfde?
Nieuwe ideeën over abiogenese.
http://www.chbe.gatech.edu/hg/item/582355" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nature.com/nchem/journal/vao ... .2628.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chbe.gatech.edu/hg/item/582355" onclick="window.open(this.href);return false;
In Nature:More evidence that life could have evolved with relative ease: New research supports ancestors of genes self-copying in a mushy puddle.
The original recipe for gene soup may have been simple -- rain, a jumble of common molecules, warm sunshine, and nighttime cooling. Then add a pinch of thickener.
That last ingredient may have helped gene-like strands to copy themselves in puddles for the first time ever, billions of years ago when Earth was devoid of life, researchers at the Georgia Institute of Technology have found. Their novel discoveries add to a growing body of evidence that suggests first life may have evolved with relative ease, here and possibly elsewhere in the universe.
And they offer a straightforward answer to a gnawing 50-year-old question: How did precursors to the present-day genetic code first duplicate themselves before the existence of enzymes that are indispensable to that process today?
http://www.nature.com/nchem/journal/vao ... .2628.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.