Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 05 feb 2025 13:56 internationale humanitair recht

:lol: :lol: :lol:
Netanyahu wordt gearresteerd door Trump! 😀😜
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 05 feb 2025 22:12
dikkemick schreef: 05 feb 2025 20:34 Het is nu wachten op de totale verontwaardiging in Amerika als er weer aanslagen plaatsvinden.
Aanslagen door wie op wie?
Door wie?
Door die derderangs staatloze zogenaamd zielige burgers en of diegenen die zich er verwant mee voelen . Brandstof genoeg lijkt me.
Op wie?
Helaas wederom op onschuldigen. Naar alle waarschijnlijkheid nietsvermoedende burgers en niet op die rechtse nationalistische rakkers die verantwoordelijk zijn voor deze totale vernietiging.

O ja, je vraagt aan Peter waar ze "ja" op hebben gezegd.
Moest denken aan mijn moeder vroeger: "lieverd, jij mag kiezen: Spruitjes of bloemkool"
Laat ik aan beide gerechten nou een broertje dood hebben gehad!
Jij zegt: "Maar je mocht kiezen!"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Enerzijds wordt door sommige mensen Gaza beschreven als een getto, een gevangenis of erger.
17 jaar zelfbestuur stelt niets voor want Israel controleert de grenzen (met Israel). Een onmenselijk nare plek, die mensen logischerwijs aanzet op Israelische kiboetsen aan te vallen.

Anderzijds is een plan om deze mensen naar een minder naargeestige plek te brengen een schande.

Erg consequent is dat niet.

(NB: dat maakt het plan van Trump niet minder krankzinnig).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 06 feb 2025 09:13 Enerzijds wordt door sommige mensen Gaza beschreven als een getto, een gevangenis of erger.
17 jaar zelfbestuur stelt niets voor want Israel controleert de grenzen (met Israel). Een onmenselijk nare plek, die mensen logischerwijs aanzet op Israelische kiboetsen aan te vallen.

Anderzijds is een plan om deze mensen naar een minder naargeestige plek te brengen een schande.

Erg consequent is dat niet.

(NB: dat maakt het plan van Trump niet minder krankzinnig).
het punt is niet dat die mensen ergens anders beter zouden kunnen leven
het gaat om het feit dat een etnische zuivering vh gebied, of de oproep daartoe, een gruwelijke misdaad is, dit zou je als vrijdenker moeten veroordelen
je verwijst naar de verwoesting/onleefbaarheid van gaza maar dit is door menselijk toedoen, geen natuurramp. je meot de verantwoordelijken hiervan aanpakken. Tegen 2 van hen is er een aanhoudingsmandaat
de Palestijnen hebben recht op terugkeer dus de enige logische plek om naar terug te keren zijn de gebieden waar ze verdreven werden in 1948, internationaal recht erkent dit zo
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 05 feb 2025 22:41
Peter van Velzen schreef: 05 feb 2025 06:49
lost and not found yet! schreef: 04 feb 2025 23:14 Alles wat je hier deponeert is een vaststelling dat er nooit een twee staten oplossing gaat komen. Ik heb me daar al jaren geleden bij neergelegd! Het probleem wat ik er mee heb is dat de hele islamitische wereld geen oplossing kan vinden om de Joden in hun eigen land te kunnen laten leven! Welke tegenstander van Israël je ook bekijkt, het is een en al genocide wat ze met Israël voor hebben! Of wil iemand dat hier ontkennen? En waarom altijd de oplossing bij de westerse wereld neerleggen? Laat de islamitische wereld eens voor hun zogenaamde broeders opkomen!
Wat ik in mijn bericht stelde is slechts een correctie op jouw ongenuaceerde: "ze zeiden NEE"
Het betekent niet dat er nooit een twee staten oplossing gaat komen. Het betekent slechts dat de kans op korte termijn vrijwel is uitgesloten. Maar ik denk niet omdat Palestijnen "NEE" zeggen, maar omdat Israël dat helemaal niet wil, en de VS haar daarin steunt. De Islamitische wereld heeft in het verleden pogingen gedaan om voor hun broeders op te komen, maar ze bleken dat niet te kunnen. (gedenk de oliecrisis vam 1973
Ook via de VN heeft ze haar best gedaan, maar Israel voorkomt dat fysiek en de VS door veto's in de veiligheidsraad. Dat kan de Islamitische wereld niet oplossen. Het zijn die veto's die een twee-staten oplossing helpen voorkomen. Het probleem ligt in Washington!
Beste Peter! Laat me eens zien waar ze ....
kijk liever naar het begin.
Gaza is een toevluchtsoord voor Palestijnen wier familie in 1948 door Israël werd verdreven in de Nakba, een traumatische ervaring in de Palestijnse geschiedenis. Nu wil Trump ze ook uit Gaza verdrijven (er genocide boulevard van maken) nadat zij een oorlog hebben doorstaan die ontspoorde in excessief geweld van Israël tegen de Gazaanse burgers (mensen).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 06 feb 2025 11:36
het punt is niet dat die mensen ergens anders beter zouden kunnen leven
het wordt letterlijk gezegd, maar jij gelooft niet dat dit de intentie is.
het gaat om het feit dat een etnische zuivering vh gebied, of de oproep daartoe, een gruwelijke misdaad is, dit zou je als vrijdenker moeten veroordelen
Ik gaf niet voor niets aan dat ik het een krankzinnig plan vind.
je verwijst naar de verwoesting/onleefbaarheid van gaza maar dit is door menselijk toedoen, geen natuurramp. je meot de verantwoordelijken hiervan aanpakken. Tegen 2 van hen is er een aanhoudingsmandaat
de Palestijnen hebben recht op terugkeer dus de enige logische plek om naar terug te keren zijn de gebieden waar ze verdreven werden in 1948, internationaal recht erkent dit zo
Het is niet logisch om mensen die nog nooit in Israel geweest zijn, daar te willen huisvesten vanwege hun opa.
En iedereen begrijpt hopelijk dat dit een politiek totaal onhaalbare "oplossing" is.

Je kunt je ook afvragen of Gazanen graag willen wonen in het land dat hun huizen heeft platgegooid en waar ze nog nooit geweest zijn.
Lijkt het je realistisch?

Als de grenzen van Gaza open zouden gaan, ligt het meer voor de hand dat velen (vrijwillig) naar Egypte zouden gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

gerard_m schreef: 06 feb 2025 12:25 ...
Het is niet logisch om mensen die nog nooit in Israel geweest zijn, daar te willen huisvesten vanwege hun opa.
En iedereen begrijpt hopelijk dat dit een politiek totaal onhaalbare "oplossing" is.
...
Op basis van dit argument zie ik niet in waarom Israël indertijd aan het joodse volk is gegeven.

Op basis van dit argument kun je iedere bezetting na twee generaties legitimeren.

Op basis van dit argument is het volstrekte onzin om de gazanen elders dan in de Gazastrook te huisvesten.

Ik heb zelden zo'n slechte argumentatie gelezen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 06 feb 2025 12:25 Het is niet logisch om mensen die nog nooit in Israel geweest zijn, daar te willen huisvesten vanwege hun opa.

Ik las dit en ik moest ongelooflijk hard lachen, sorry….Na de tweede wereldoorlog vond men het juist heel logisch dat een groep mensen terug ging naar het land waar hun voorvaderen duizenden jaren geleden hadden gewoond en zij dus niet kende en voor de Palestijnen, die slechts een paar generaties terug verdreven werden door door die zelfde groep voor wie landje pik heel logisch en zelfs geheel en al rechtmatig vind vanwege een soort van, in mijn ogen, met excuus, idioot “ geboorte recht”, zou dat dan ineens onlogisch zijn? Sorry, ik kan de schaterlach over zoveel logica niet onderdrukken, mai, tranen met tuiten…

Maar goed ik ben het eens met het gegeven dat men never nooit niet de staat Israël op de plek van Palestina had mogen vestigen, het is wel gebeurd en we zien daarvan dagelijks de gevolgen van op onze schermen, tja….
Laatst gewijzigd door Mus op 06 feb 2025 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Nog even wat anders. Wanneer mannetje trumpetter zo graag mensen wil deporteren waarom dan niet naar het fantastische beloofde land van Amerika, lijkt mij de meest logische keuze te zijn, mensen naar buiten deporteren en andere mensen naar binnen deporteren vanwege landloos als het aan trumpetter en zijn Israëlische boezemvriend zou liggen. Eerlijk ruilen Gaza voor trumpetter en Texas voor de Palestijnen, fantastisch, lijkt mij een eerlijke deal :D
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 06 feb 2025 15:29 Nog even wat anders. Wanneer mannetje trumpetter zo graag mensen wil deporteren waarom dan niet naar het fantastische beloofde land van Amerika, lijkt mij de meest logische keuze te zijn, mensen naar buiten deporteren en andere mensen naar binnen deporteren vanwege landloos als het aan trumpetter en zijn Israëlische boezemvriend zou liggen. Eerlijk ruilen Gaza voor trumpetter en Texas voor de Palestijnen, fantastisch, lijkt mij een eerlijke deal :D
Dat komt dat het bedrijven van liefdadigheid uit andermans beurs heel wat aantrekkelijk is al uit de eigen beurs.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 06 feb 2025 15:21 Maar goed ik ben het eens met het gegeven dat men never nooit niet de staat Israël op de plek van Palestina had mogen vestigen, het is wel gebeurd en we zien daarvan dagelijks de gevolgen van op onze schermen, tja….
Die stichting was een historische fout/misdaad die waarschijnlijk niet meer te herstellen is.
Het was toen de koloniale houding die toen nog de maatstaf was voor het Westen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 06 feb 2025 15:29 Nog even wat anders. Wanneer mannetje trumpetter zo graag mensen wil deporteren waarom dan niet naar het fantastische beloofde land van Amerika, lijkt mij de meest logische keuze te zijn, mensen naar buiten deporteren en andere mensen naar binnen deporteren vanwege landloos als het aan trumpetter en zijn Israëlische boezemvriend zou liggen. Eerlijk ruilen Gaza voor trumpetter en Texas voor de Palestijnen, fantastisch, lijkt mij een eerlijke deal :D
Onhaalbaar, wat het intrappen van 'n open deur is als ik dat schrijf.
Gazanen willen dat niet, laten interviews op Aljazeerah zien. Voor velen is Gaza 'het vaderland', hoe triestig ook.

En ze willen al helemaal niet met zo'n trumpetter in de VS. Wat ik mij kan voorstellen met extreem rechts en dodelijke leider Netanyahu erbij.

En trumpetter zou ze nooit willen opnemen. Want dan gaat hij ze onmiddellijk ook weer deporteren. U weet wel, net als wel meer voorkwam in de historie..

Maar helaas, hij trumpettert ook maar wat hè? Hij ruit op, doet theater, stuurt in de war, chanteert, sanctioneert de hele wereld, denkt zo de VS te verheffen, en zelf steenrijk te worden als veroordeelde crimineel... kortom.....

Ondertussen wordt de Westbank fors vernield met mensen erbij...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 06 feb 2025 17:11
Ondertussen wordt de Westbank fors vernield met mensen erbij...
Je bedoelt met mensen, Palestijnen???
Maar wacht maar. Gaza is al verloren, de westbank volgt vanzelf. 1 Groot rechts nationalistisch Amerika gezind Israël waarin iedereen gelijk is, maar sommigen net iets meer gelijk.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 06 feb 2025 12:25 het wordt letterlijk gezegd, maar jij gelooft niet dat dit de intentie is.
als internationaal recht wordt toegepast zal hun leven direct verbeteren, eender waar ze wonen
Ik gaf niet voor niets aan dat ik het een krankzinnig plan vind.
gedwongen verplaatsen is, zoals een etnische zuivering, een misdaad.
Dit is logischer dan mensen toe te laten omwille van vermeende voorouders 3000j geleden
Geldt ook voor de onzin om 2 miljoen mensen naar Egypte te deporteren
Je kunt je ook afvragen of Gazanen graag willen wonen in het land dat hun huizen heeft platgegooid en waar ze nog nooit geweest zijn.
Lijkt het je realistisch?
Als de grenzen van Gaza open zouden gaan, ligt het meer voor de hand dat velen (vrijwillig) naar Egypte zouden gaan.
ze willen al 75j terug, dit verandert niet ineens
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 06 feb 2025 06:31
lost and not found yet! schreef: 05 feb 2025 22:12
dikkemick schreef: 05 feb 2025 20:34 Het is nu wachten op de totale verontwaardiging in Amerika als er weer aanslagen plaatsvinden.
Aanslagen door wie op wie?
O ja, je vraagt aan Peter waar ze "ja" op hebben gezegd.
Moest denken aan mijn moeder vroeger: "lieverd, jij mag kiezen: Spruitjes of bloemkool"
Laat ik aan beide gerechten nou een broertje dood hebben gehad!
Jij zegt: "Maar je mocht kiezen!"
Zelfs op een vraag die ik aan een ander stel NIET inhoudelijk ingaan! Het siert je, Cluny2! Goed bezig man!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gesloten