Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 20 jan 2025 19:24 25 Miljard
100 Miljard
Vrouwen en kinderen die gevangen worden gezet

Het HEILIGE land!

Rijm dit eens met elkaar!
(En ja, de inauguratie is 1 grote poppenkast-ramp. En....Al die Amerikanen zijn volslagen idioot met die petjes op).
Het maakt allemaal zó duidelijk hoe mensen in elkaar steken.
Soms heel aardig en aimabel, vaak ook afschuwelijk, laf, pooierig, zonder menselijk gevoel.
We zagen het in de geschiedenis, we zagen het met de Nazi's en het zal nooi ophouden, vrees ik.
Inderdaad zelfs z.g. 'Gods keuze' vergrijpt zich maximaal...
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 20 jan 2025 04:08 Aangezien intenties moeilijk te bewijzen zijn, is het niet erg praktisch om ze op de eerste plaats te zetten. Maar het is minstens even belangrijk voor het eindoordeel. Hamas begon haar terreur-campagne met aanvallen op gewapende lieden (met name militairen), ook op 7 oktober waren ongeveer 1 op de 3 slachtoffers militairen of veiligheids-beambten. Hamas wist mogelijkerwijs helemaal niet dat er een muziekfestival gaande was (daar vielen veel ongewapende slachtoffers).
Peter, alsjeblieft, dit meen je toch zelf niet? Paragliders die " toevallig" landen op een muziekfestival en dan zomaar om zich heen beginnen te schieten, niet wetende dat er een muziekfestival aan de gang was?

Ja natuurlijk vielen er militaire slachtoffers: je moet langs militairen om de kiboetsen te bereiken en vervolgens greep het leger in om de invallers te verdrijven.

De Hamas aanval was OVERduidelijk terrorisme gericht op burgerdoelen. Je kunt aanvoeren dat Israel het allemaal heeft veroorzaakt en het anti-Israel sentiment kan ik best begrijpen, maar de overduidelijke intenties van deze Hamas inval zo betwijfelen echt niet.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je zo naief bent als je je in deze post voordoet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 20 jan 2025 04:08 Ik laat het oordeel graag over aan het Internationale hof van justitie.
dan hoop ik dat ze in den haag dit niet te zien krijgen, qua schuldbekentenis kan dit wel tellen
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 19 jan 2025 06:59
lost and not found yet! schreef: 18 jan 2025 22:12
dikkemick schreef: 18 jan 2025 20:03 Sweet dreams in je veilige Israël Nimsky.
Je had het afgelopen jaar eens stage moeten gaan lopen in Gaza.

En de vieze creep spreekt nu al over hervatten van de genocide. Zoals voorspeld door mij

https://www.nu.nl/314076/video/netanyah ... atten.html
Je luistert weer niet! Netanyahu zegt alleen dat bij de minste overtreding van het akkoord Israël doorgaat met het aanvallen van Hamas! Heb je zelf wel gehoord wat je post? En daarbij opnieuw, genocide heb JIJ NOOIT onderbouwd! Kom, doe je best nog eens! En daarbij, als je tegen Israël bent en voor de Palestijnen ben je gewoon pro de terroristische organisatie Hamas! Palestijnen en Hamas zijn bloedverwanten en kunnen niet bestaan zonder elkaar! Snap je?
En geloof mij, die minste overtreding heeft hij zo gevonden. Met of zonder onderbouwing. Meneer staat nl onder druk. Meneer heeft een extreem rechtse ultra nationalistische regering die uit is op totale vernietiging.
En ALS meneer zijn regering valt wordt meneer aangeklaagd voor o.a corruptie.
En dat wil meneer allemaal niet. En dus rest er 1 optie: Doorgaan met genocide plegen.
Kun je aub de wetenschappelijke beschrijving van genocide onderbouwen? Er is genocide gepleegd volgens jou, wat je nergens onderbouwd, en Hamas claimt de overwinning op Israel door een staakt het vuren! Hoe kun je je als genocidaal slachtoffer opwerpen en de overwinning claimen op degene die genocide op je wil plegen? Het is juist andersom, alleen besef jij dat na deze honderden pagina’s nog steeds niet! De door de Gazanen gekozen Hamas hebben maar één doel, de totale vernietiging van de staat van Israël! Fijn dat je pro Hamas bent! Zelfs de Palestijnen willen geen twee staten oplossing! Ze zijn enkel uit op de vernietiging van Israël! Maar verbeter me als ik het fout heb! Graag zelfs!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

gerard_m schreef: 20 jan 2025 20:24 De Hamas aanval was OVERduidelijk terrorisme gericht op burgerdoelen. Je kunt aanvoeren dat Israel het allemaal heeft veroorzaakt en het anti-Israel sentiment kan ik best begrijpen, maar de overduidelijke intenties van deze Hamas inval zo betwijfelen echt niet.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je zo naief bent als je je in deze post voordoet.
De Hamas-aanval was overduidelijk een verzetsdaad, gericht tegen de bezetters die hun land geroofd hadden, waarbij de "burgers" als degenen die het geroofde land in bezit genomen haccen als even schuldig gezien werden als de daadwerkelijke rovers, die de rechtmatige eigenaren met grof geweld van hun erfgoed en hun bron van inkomen verdreven,
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
lost and not found yet!
Bevlogen

Dikkemick schreef:
Maar goed, ook de Israëliërs vieren feest. Goed gevoed en goed gekleed in de mooie woonwijken waar stromend water heel vanzelfsprekend is.

Verschil moet er zijn!
Natuurlijk is er verschil! Wat begrijp je daar niet aan? Israel is gewoon een westers land met alle voordelen van dien! Je blijft bezig om Israël als aggressor aan te voeren en dus blijf je in mijn ogen een antisemiet! Wat vind je trouwens van de Abraham akkoorden die onder Trump tot stand zijn gekomen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 20 jan 2025 16:26 En kijk wat er in Israël gevangen zat/zit

https://www.ad.nl/buitenland/live-midde ... ~a500bf1d/

De eerste 90 Palestijnse gevangenen - vrouwen en kinderen - zijn vrijgelaten na het bereiken van het bestand tussen Israël en Hamas.

Vrouwen en kinderen.
Vrouwen
En
Kinderen

(Sorry voor deze antisemitische bijdrage.)

Overigens volgt er toch zeker wel een factuur naar Israël van 25 miljard onder vermelding van 'wederopbouw Gaza'?
Wat denk je zelf? De meeste Palestijnen zijn homeless door het optreden van Hamas op 07-10-2023! Ze hebben er zelf om gevraagd, En jij verdedigt deze terroristen? Staat je goed! Of verdedig jij de zielige ziekenhuis directeuren die hun ziekenhuizen voor Hamas open hebben gezet? Wat Hamas zelf toegeeft nu!

Ps, woon jij in Drente?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Georgie schreef: 20 jan 2025 22:20
gerard_m schreef: 20 jan 2025 20:24 De Hamas aanval was OVERduidelijk terrorisme gericht op burgerdoelen. Je kunt aanvoeren dat Israel het allemaal heeft veroorzaakt en het anti-Israel sentiment kan ik best begrijpen, maar de overduidelijke intenties van deze Hamas inval zo betwijfelen echt niet.

De Hamas-aanval was overduidelijk een verzetsdaad, gericht tegen de bezetters die hun land geroofd hadden, waarbij de "burgers" als degenen die het geroofde land in bezit genomen haccen als even schuldig gezien werden als de daadwerkelijke rovers, die de rechtmatige eigenaren met grof geweld van hun erfgoed en hun bron van inkomen verdreven,
Onschuldige burgers bewust vermoorden is nooit een verzetsdaad! Een oplossing begint altijd met een gesprek!
We will dance again!
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

lost and not found yet! schreef: 20 jan 2025 22:12 Hamas hebben maar één doel, de totale vernietiging van de staat van Israël! Fijn dat je pro Hamas bent! Zelfs de Palestijnen willen geen twee staten oplossing! Ze zijn enkel uit op de vernietiging van Israël! Maar verbeter me als ik het fout heb! Graag zelfs!
Kun je dit wetenschappelijk, of minstens met feiten bewijzen?

"Hamas claimt de overwinning"
Dat maakt de pers ervan.

"Hamas toont dat Israël ondanks de gepleegde genocide-die-geen-genocide-genoemd-mag-worden het verzet nog niet gebroken heeft en vrede en veiligheid voor het Joodse volk geen stap dichterbij gebracht heeft"
Dat maak ik ervan
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

lost and not found yet! schreef: 20 jan 2025 22:31 Onschuldige burgers bewust vermoorden is nooit een verzetsdaad! Een oplossing begint altijd met een gesprek!
Onschuldige burgers?
Stel: De nazi's hadden in 1940 Nederlandse boeren in de oostelijke provincies van ons land van hun land en erfgoed verdreven en het land aan Duitse boeren in bezit gegeven.
Hoe onschuldig waren die Duitse boeren dan?

De oplossing begint altijd met een gesprek. Inderdaad.
En dat gesprek was er. En een begin van een oplossing ook. Weleens van de Oslo-accoorden gehoord?
Maar toen vond een Joodse! extremist het nodig om Yitzhak Rabin te vermoorden en viel de hele zaak in duigen
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 20 jan 2025 20:24
Peter van Velzen schreef: 20 jan 2025 04:08 Aangezien intenties moeilijk te bewijzen zijn, is het niet erg praktisch om ze op de eerste plaats te zetten. Maar het is minstens even belangrijk voor het eindoordeel. Hamas begon haar terreur-campagne met aanvallen op gewapende lieden (met name militairen), ook op 7 oktober waren ongeveer 1 op de 3 slachtoffers militairen of veiligheids-beambten. Hamas wist mogelijkerwijs helemaal niet dat er een muziekfestival gaande was (daar vielen veel ongewapende slachtoffers).
Peter, alsjeblieft, dit meen je toch zelf niet? Paragliders die " toevallig" landen op een muziekfestival en dan zomaar om zich heen beginnen te schieten, niet wetende dat er een muziekfestival aan de gang was?

Ja natuurlijk vielen er militaire slachtoffers: je moet langs militairen om de kiboetsen te bereiken en vervolgens greep het leger in om de invallers te verdrijven.

De Hamas aanval was OVERduidelijk terrorisme gericht op burgerdoelen. Je kunt aanvoeren dat Israel het allemaal heeft veroorzaakt en het anti-Israel sentiment kan ik best begrijpen, maar de overduidelijke intenties van deze Hamas inval zo betwijfelen echt niet.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je zo naief bent als je je in deze post voordoet.k
Ik probeer bewust géén mening te hebben. Het is voor jou overduidelijk, maar voor mij niet. Ik heb te weinig data om een conclusie te kunnen trekken. Zo weet ik bijvoorbeeld niet op welk tijdstip de aanvallers het terrein bereikten en of er op dat moment muziek te horen was. Laat duidelijk zijn: Ik keur de aanval zonder meer af als een duidelijke moordpartij, maar jij beweert dat ze zich vrijwel uitsluitend richtte op het vermoorden van burgers. en dat acht ik op zij minst discutabel.

Het is overigens niet van belang wat jij of ik menen over de intenties van Hamas, of welke organisatie dan ook. Wat van belang is wat het Internationale hof van justitie overduidelijk acht. Daarom is het jammer dat Israël Hamas niet wegens genocide heeft aangeklaagd bij het ICJ, en de kopstukken die het ICC had willen berechten reeds om het leven heeft gebracht.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 20 jan 2025 22:31
Georgie schreef: 20 jan 2025 22:20

Onschuldige burgers bewust vermoorden is nooit een verzetsdaad! Een oplossing begint altijd met een gesprek!
Daar ben ik het volledig mee eens, ik beweerde dit al in het tweede bericht ooit, waarin ik het woord "Hamas" gebruikte.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Georgie schreef: 20 jan 2025 22:51
lost and not found yet! schreef: 20 jan 2025 22:31 Onschuldige burgers bewust vermoorden is nooit een verzetsdaad! Een oplossing begint altijd met een gesprek!
Onschuldige burgers?
Stel: De nazi's hadden in 1940 Nederlandse boeren in de oostelijke provincies van ons land van hun land en erfgoed verdreven en het land aan Duitse boeren in bezit gegeven.
Hoe onschuldig waren die Duitse boeren dan?

De oplossing begint altijd met een gesprek. Inderdaad.
En dat gesprek was er. En een begin van een oplossing ook. Weleens van de Oslo-accoorden gehoord?
Maar toen vond een Joodse! extremist het nodig om Yitzhak Rabin te vermoorden en viel de hele zaak in duigen
Paarlen Georgie.

Lanfy heeft nog nooit een foto van Gaza op dit moment gezien (volledig in puin) en Lanfy ziet ook de beelden van al die kleine lijkzakjes niet.
Van bijna ieder Palestijns gezin zit er wel iemand in de gevangenis: vaak al jaren, of zelfs decennia. Vaak zonder officiële aanklacht.
In totaal zaten er zo'n 1900 Palestijnen vast onder erbarmelijke omstandigheden.

En dan beweert hij dat IK onder een hunebed leef. Het is prima zo. Het schieten en bombarderen gaat binnenkort weer verder. Er is nog geen collateral damage genoeg.
En geen woord ook over die 2 rechts nationalistische keppel-ministers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 18 jan 2025 14:00
Peter_1 schreef: 18 jan 2025 13:43
appelfflap schreef: 18 jan 2025 13:32
dat geldt in zekere zin voor elk volk of elke groep mensen die een cultuur, geschiedenis of taal delen
in deze context wordt het argument enkel aangehaald om de Palestijnse identiteit te ontkennen en hun zelfbeschikkingsrecht te verwerpen.

of je zo tot vrede kunt komen?
Elk volk is in essentie kunstmatig. Dat klopt. Maar de Palestijnse identiteit begon zich echt te ontwikkelen als verzet tegen het zionisme.
Dat is een verzonnen verhaal van de Zionisten om de Palestijnen min of meer uit de geschiedenis te schrijven.
Verder maakt het niet eens uit de Palestijnen woonden daar (met of zonder identiteit) en velen van hen werden vermoord of verdreven door de Zionisten.
Arabieren woonde daar, samen met Mizrachi Joden. Het zionistische project heeft simpelweg de oorlogen gewonnen. Zo werkt dat.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

appelfflap schreef: 18 jan 2025 13:58
Peter_1 schreef: 18 jan 2025 13:43 de Palestijnse identiteit begon zich echt te ontwikkelen als verzet tegen het zionisme.
en?
ook dit argument gaat op voor andere volkeren, als verzet tegen ... (neem de vlaamse ontvoogdingsstrijd)
neemt niet weg dat de wortels vd Palestijnse geschiedenis/cultuur er al lang voor het ontstaan vd staat Israel waren.
Je komt wel met een lekker voorbeeld. Die gehele scheiding tussen Vlamingen en Walen is nogal kolder he. Zijn gewoon allemaal Belgen. Tot er een werkelijke onafhankelijkheid komt, natuurlijk.

Het lukt zowel de 'Vlamingen' als de 'Palestijnen' niet.
Gesloten