Onderbroekjes in tekenfilms.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Onderbroekjes in tekenfilms.
In het interbellum werden tal van tekenfilms en comics in de VS gemaakt.
Bij de dames is hel vaak de onderbroek te zien, Minnie Mouse is daar een goed voorbeeld van.
Het bevreemd me dat dat niet op grote weerstand stuitte, want formeel was het een hele zedige periode.
Het was echter kennelijk geen probleem want ook Disney maakte ze, en die was toch 'heel netjes' en zedig.
Al met al wat vreemd vind ik, maar wat denken anderen ervan?
PS.
Ik wil hier een gezellig babbeltje over houden en geen zware diepgravende formele discussie, dus heb ik het hier geplaatst.
Bij de dames is hel vaak de onderbroek te zien, Minnie Mouse is daar een goed voorbeeld van.
Het bevreemd me dat dat niet op grote weerstand stuitte, want formeel was het een hele zedige periode.
Het was echter kennelijk geen probleem want ook Disney maakte ze, en die was toch 'heel netjes' en zedig.
PS.
Ik wil hier een gezellig babbeltje over houden en geen zware diepgravende formele discussie, dus heb ik het hier geplaatst.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Re: Onderbroekjes in tekenfilms.
De berichten in Babbelbox komen niet in de geïndexeerde lijst met nieuwe berichten.
Voor de echte kletsmeiers dus.
Ik heb het verplaatst naar Ditjes en Datjes.
Voor de echte kletsmeiers dus.
Ik heb het verplaatst naar Ditjes en Datjes.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Zedig voor de preutsen en meer confessionelen, die zeer behoudend bleven.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2021 09:45 Het bevreemd me dat dat niet op grote weerstand stuitte, want formeel was het een hele zedige periode.
Maar waren die ook zediger dan in de jaren daarvoor?
Bedenk, dat er een ware revolutie gaande was in de jaren 20, al eerder begonnen, op allerlei gebied, zowel in de uitgaanswereld, mode, kunst, zowel in de filmindustrie als fantasie, maar ook op het vlak van de industriële ontwerpen voor woonaccessoires.
Eerder een lichtzinnige periode van de jaren twintig voor de zeer velen in bepaalde milieus en uitgaansgelegenheden.
Bedenk ook dat de lange rok werd weggedaan en de korte rok verscheen, armen en hals en decolleté mochten worden gezien, de lange broeken voor de dames verschenen, de haren werden afgeknipt. Kinderrokjes kwamen nog maar net over de billetjes.
Veranderingen in de algemene moraal vwb. kleding volgden, eerst bij de jongeren.
Al die nieuwigheden werden geconsolideerd na de grote crisis 1929 en grote depressie in de jaren 30 een andere wending in kwam, maar niet terug naar de eerdere verpreutsing.
De nieuwe mode met de korte rokken en de blote armen was een stuk goedkoper te fabriceren dan die lange wijde rokken. De mode ontwerpers voor confectie speelden daarop in.
Wat dat onderbroekje aangaat?
Dat werd natuurlijk een stuk meer bereikbaar voor iedereen, die grappen en grollen wilden uithalen.
En voor de adult industrie.
En leuke tekeningen met kinderen, die speelden.
Ik weet zelf nog, dat kleine meisjes een leuke over-onderbroek hadden 's zomers bij blote benen, passend bij de rok.
De bepaalde soorten film en het uitgaansleven voor volwassenen boven de 18 jaar bleef nog langere tijd taboe voor een groot deel van de bevolking.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het hele begrip over-onderbroek was me totaal onbekend, moet ik met het schaamrood op de kaken toegeven.Maria schreef: ↑07 nov 2021 09:47Zedig voor de preutsen en meer confessionelen, die zeer behoudend bleven.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2021 09:45 Het bevreemd me dat dat niet op grote weerstand stuitte, want formeel was het een hele zedige periode.
Maar waren die ook zediger dan in de jaren daarvoor?
Bedenk, dat er een ware revolutie gaande was in de jaren 20, al eerder begonnen, op allerlei gebied, zowel in de uitgaanswereld, mode, kunst, zowel in de filmindustrie als fantasie, maar ook op het vlak van de industriële ontwerpen voor woonaccessoires.
Eerder een lichtzinnige periode van de jaren twintig voor de zeer velen in bepaalde milieus en uitgaansgelegenheden.
Bedenk ook dat de lange rok werd weggedaan en de korte rok verscheen, armen en hals en decolleté mochten worden gezien, de lange broeken voor de dames verschenen, de haren werden afgeknipt. Kinderrokjes kwamen nog maar net over de billetjes.
Veranderingen in de algemene moraal vwb. kleding volgden, eerst bij de jongeren.
Al die nieuwigheden werden geconsolideerd na de grote crisis 1929 en grote depressie in de jaren 30 een andere wending in kwam, maar niet terug naar de eerdere verpreutsing.
De nieuwe mode met de korte rokken en de blote armen was een stuk goedkoper te fabriceren dan die lange wijde rokken. De mode ontwerpers voor confectie speelden daarop in.
Wat dat onderbroekje aangaat?
Dat werd natuurlijk een stuk meer bereikbaar voor iedereen, die grappen en grollen wilden uithalen.
En voor de adult industrie.
En leuke tekeningen met kinderen, die speelden.
Ik weet zelf nog, dat kleine meisjes een leuke over-onderbroek hadden 's zomers bij blote benen, passend bij de rok.
De bepaalde soorten film en het uitgaansleven voor volwassenen boven de 18 jaar bleef nog langere tijd taboe voor een groot deel van de bevolking.
Zo hoor je nog eens wat.
Tsjee, ik was helemaal vergeten dat dit bestond. Mijn vrouw zat ook al vreemd te kijken tot bij haar ook een lichtje ging branden. De onderbroek mocht niet gezien worden dus werd daar een (stretch)broekje met een leuk kleurtje overheen gedragen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2021 14:48 ...
Het hele begrip over-onderbroek was me totaal onbekend, moet ik met het schaamrood op de kaken toegeven.
Zo hoor je nog eens wat.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Een record aantal kliksTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2021 09:45 Ik wil hier een gezellig babbeltje over houden en geen zware diepgravende formele discussie, dus heb ik het hier geplaatst.
In 1 avond en nacht 4 berichten en 91 keer bekeken.
Geeft toch te denken.
Meer clickbaits plaatsen?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Maar die kliks kwamen pas nadat je het verplaatst had.Maria schreef: ↑09 nov 2021 08:04Een record aantal kliksTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2021 09:45 Ik wil hier een gezellig babbeltje over houden en geen zware diepgravende formele discussie, dus heb ik het hier geplaatst.
In 1 avond en nacht 4 berichten en 91 keer bekeken.
Geeft toch te denken.
Meer clickbaits plaatsen?
Nu je het zo schrijft.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 nov 2021 12:01Maar die kliks kwamen pas nadat je het verplaatst had.
Inderdaad.
Maar nu zie ik ook, dat de plaatsingsdatum is veranderd, want nu is het 26 okt. geworden.
Wat ik eerder schreef was me nooit opgevallen met deze gegevens.
Kun je zien wat de BB doet en dan later de in de geïndexeerde subfora pas aangepast wordt.
Is me nooit eerder opgevallen.
Ik open meestal ook alleen op de link voor laatste berichten.