Ik las tips om geen griep te krijgen, tip 1 vind ik sowieso al helemaal geweldig, daar niet om.
Grappig dat er staat 'de beste manier om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt..'' maar ehhhhh als je zo hoest of niest dan ben je dat toch al
De beste manier om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt, is hygiëne.
Probeer zo weinig mogelijk te niezen of hoesten waar anderen bij zijn – dit is namelijk een enorme aanslag op de gezondheid van je omgeving. Als je niest komen er druppels met een snelheid van 120 km/u vrij – het record ligt zelfs op 167 km/u! – en bij hoesten is het al niet veel beter.
Gebruik je elleboog of een zakdoek, en niet je hand, om je mond en neus te bedekken. Was je handen goed, het liefst met handalcohol.
Daarnaast is het verstandig om ervoor te zorgen dat je genoeg vitamine D binnenkrijgt, bijvoorbeeld door veel vis te eten. Dat is goed voor je immuunsysteem.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Veel griepers zijn mogelijk gewoon verkouden. Wat je niet immuun maakt maar, waarmee je sneller hersteld is een goede weerstand. (komt ineens stukje tekst van Hans Dorrestijn bovendrijven: ging ome Jan maar dood maar zijn weerstand is zo groot )
Dus voldoende bewegen kan ook helpen. Als je "echt" wil sporten doe dan de nek-check. https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
In de ongeveer 30 jaar dat ik nu veganist ben heb ik nooit meer griep gehad. Niet al te veel dierlijke rotzooi in je lijf pompen wil dus misschien wel iets helpen (bijvoorbeeld voor je weerstand). En voor vitamine D hoef je geen vis te verorberen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
De link is afkomstig van wibnet.nl. Dit is een tijdschrift over 'ditjes en datjes' in de wetenschap. Ik stel voor om dit artikel ook zo te behandelen en het te verplaatsen naar ditjes en datjes.
Gedaan.
Rereformed
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
doctorwho schreef: ↑10 dec 2017 09:50
Veel griepers zijn mogelijk gewoon verkouden. Wat je niet immuun maakt maar, waarmee je sneller hersteld is een goede weerstand. (komt ineens stukje tekst van Hans Dorrestijn bovendrijven: ging ome Jan maar dood maar zijn weerstand is zo groot )
Dus voldoende bewegen kan ook helpen. Als je "echt" wil sporten doe dan de nek-check. https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
Ik héb al zo'n chronische spierpijn in m'n benen dat ik nooit door die neck check heen kom hoooor
Tip 1 vind ik vooralsnog de gouden tip.
Komt er bij mij ook wat bovendrijven; Willeke Alberti; '..en we gingen op vakantie van het geld van ome Jan...'
Laatst gewijzigd door Petra op 11 dec 2017 03:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
vegan-revolution schreef: ↑10 dec 2017 09:56
In de ongeveer 30 jaar dat ik nu veganist ben heb ik nooit meer griep gehad. Niet al te veel dierlijke rotzooi in je lijf pompen wil dus misschien wel iets helpen (bijvoorbeeld voor je weerstand). En voor vitamine D hoef je geen vis te verorberen.
Huh... ik had toch altijd begrepen dat veganisme een lagere weerstand oplevert omdat we proteïne nodig hebben.
Heb dochter met vegetarische aanvallen behoorlijk dwars gezeten daarom.
vegan-revolution schreef: ↑10 dec 2017 09:56
Huh... ik had toch altijd begrepen dat veganisme een lagere weerstand oplevert omdat we proteïne nodig hebben.
Heb dochter met vegetarische aanvallen behoorlijk dwars gezeten daarom.
Proteïne krijg je als veganist meer dan genoeg. Elke voedingslevenswijze kun je heel fout uitvoeren natuurlijk. Elke dag alleen maar varkensvlees of elke dag alleen maar friet (bijvoorbeeld) is in gezondheidsopzicht allebei hartstikke fout natuurlijk.
Petra schreef: ↑11 dec 2017 03:11Heb dochter met vegetarische aanvallen behoorlijk dwars gezeten daarom.
Wat een onnodig leed zul je daarmee vanuit onkunde veroorzaakt hebben!
Petra schreef: ↑11 dec 2017 03:11Heb dochter met vegetarische aanvallen behoorlijk dwars gezeten daarom.
Mwah, dat viel wel mee hoor.
Meer een oproep tot het vergaren van kennis.
Schrijf maar een essay, overtuig me maar hoe je je vitamientjes en mineraaltjes gaat binnenkrijgen.
Tot het zover is eet je met de pot mee, mag je varken van het menu schrappen en vlees halveren of minimaliseren.
Proteïne krijg je als veganist meer dan genoeg. Elke voedingslevenswijze kun je heel fout uitvoeren natuurlijk. Elke dag alleen maar varkensvlees of elke dag alleen maar friet (bijvoorbeeld) is in gezondheidsopzicht allebei hartstikke fout natuurlijk.
Veganistisch zijn als volwassenen is zeker geen probleem, integendeel. Als kind ook niet mits voedingssupplementen en voldoende vetten (extra olie gebruiken). Kinderen hebben vetten nodig en dat dient wel duidelijk gemaakt worden aan veganistische ouders. Veganisme zit niet in onze westerse cultuur en dat maakt dat we niet altijd genoeg ervaring en kennis hebben om er op een correcte wijze mee om te gaan.
Tijdens de zwangerschap en borstvoeding is dit nog veel extremer. Ik zeg zeker niet dat het niet kan maar je moet verdorie heel goed oppassen. Als je tijdens de zwangerschap of de borstvoeding je normaal (westers) veganistisch dieet niet aanpast, is het ronduit gevaarlijk.
Dat wil zeker niet zeggen dat een zwangere moeder (of kinderen) op fastfood gezonder is!!
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
pallieter schreef: ↑14 dec 2017 11:11
Tijdens de zwangerschap en borstvoeding is dit nog veel extremer. Ik zeg zeker niet dat het niet kan maar je moet verdorie heel goed oppassen. Als je tijdens de zwangerschap of de borstvoeding je normaal (westers) veganistisch dieet niet aanpast, is het ronduit gevaarlijk.
Is borstvoeding strikt veganistisch gezien niet haram?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
pallieter schreef: ↑14 dec 2017 11:11
Is borstvoeding strikt veganistisch gezien niet haram?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Mwah, dat viel wel mee hoor.
Meer een oproep tot het vergaren van kennis.
Schrijf maar een essay, overtuig me maar hoe je je vitamientjes en mineraaltjes gaat binnenkrijgen.
Tot het zover is eet je met de pot mee, mag je varken van het menu schrappen en vlees halveren of minimaliseren.
Om zoiets van veganisten te eisen (dat van die vitamientjes en mineraaltjes) en niet van vleeseters is ronduit discriminatie! Laten vleeseters maar eens aantonen dat ze wat dat betreft goed zitten!
vegan-revolution schreef: ↑14 dec 2017 23:39
Laten vleeseters maar eens aantonen dat ze wat dat betreft goed zitten!
Wij zitten al miljoenen jaren goed. Jij stamt ook af van een lange lijn van vleeseters. Volgens mij mankeer je niets?
ik meen toch dat mensen nu gemiddeld ouder worden dan in die miljoenen voorgaande jaren. Blijkbaar kan het dus veel beter dan dat in die miljoenen jaren (volgens een "natuurlijk" menu) gebruikelijk was.