Kambo (drug) therapie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Kambo (drug) therapie

Bericht door bonifacius »

heeck schreef: 11 mar 2023 11:09
bonifacius schreef: 10 mar 2023 21:08
HierEnNu schreef: 10 mar 2023 20:48 Nou maar hopen dat er niemand sterft terwijl die op de FreeThinker forum discussieert!
Ik heb adressen van drie Vlamingen door de https://iakp.org gecertifieerd als kambo-praktitioner en één adres van een Nederlander wat ik al eerder gegeven had. Hier nog is als een Hollandse vrijdenker geen (onmiddellijk) soelaas meer vind bij de reguliere medische wetenschap > https://www.kambocare.nl/nl/
Dacht ik het niet! Gewoon reclame gepaard aan afzetten tegen.

Roeland
Rustig Roeland, rustig.
Kijk rustig is op YouTube naar "spirituele pretsessies" zoals je ze noemt, ik geef je deze willekeurige uit de vele over kambo op YouTube aan..

.
Afgesplits van BDE topic viewtopic.php?p=613240#p613240 Maria
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
chromis
IT Tech. & Moderator

Re: BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties

Bericht door chromis »

Wat een innovatie, die camera in die emmer waarin je moet overgeven... (op 6:08 zowat) :pukeright:
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

bonifacius schreef: 11 mar 2023 11:59 [youtube]x8-EAS1ALlo[
Nogmaals dan maar en nu als serieuze waarschuwing om vooral geen kambo te gebruiken

pubmed
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=kambo

nb op cochrane is zover ik zie niets over kambo als geneeswijze te vinden
Laatst gewijzigd door doctorwho op 11 mar 2023 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“bonifacius” schreef: Rustig Roeland, rustig.
Kijk rustig is op YouTube naar "spirituele pretsessies" zoals je ze noemt, ik geef je deze willekeurige uit de vele over kambo op YouTube aan..
Nee Bonifacius, want willekeurige filmpjes heb ik zelf al gevonden.
Ik wil jouw persoonlijke lijstje waar je op kunt worden aangesproken.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 11 mar 2023 11:46 Bonifacius:
BDE. De conclusie tot nu toe: De ERVARING is voor de persoon werkelijkheid, de interpretatie van die ervaring behoeft nog (wetenschappelijk!) hersenonderzoek.
Speciaal voor jou, omdat je zo'n open houding hebt, zal ik is uit de biecht praten dikkemick. Ik heb drie jaar geleden toen ik me voor het eerst aan psychedelica waagde met het sterkste entheogeen ter wereld een bijna-dood ervaring of nabij-de dood-ervaring gehad.
Wat wetenschappelijk hersenonderzoek daar van vind zal mijn worst wezen. Ik weet en zal nooit vergeten wat ik meegemaakt heb.
De ervaring was mind-blowing en heeft mijn kijk op de wereld en mezelf totaal verandert.
Nee, ik heb geen straffe klassieke bijna-dood ervaring verhalen zoals er zo vele te vinden zijn op internet en in boekvorm, daar kan ik je niet mee amuseren, daar kan je me niet gaan op ondervragen, daarna bekritiseren en proberen belachelijk te maken dus.
Maar ik weet dus wel wat uit eigen ervaring wat een bijna-dood ervaring is.
bonifacius
Diehard

heeck schreef: 11 mar 2023 12:17 Nee Bonifacius, want willekeurige filmpjes heb ik zelf al gevonden.
Oh, en die hebben je vast allemaal bevestigd in je mening dat kambo spirituele pretsessies zijn.
heeck schreef: 11 mar 2023 12:17 Ik wil jouw persoonlijke lijstje waar je op kunt worden aangesproken.
Op aangepakt, bespot en belachelijk gemaakt kan worden bedoel je. 8*)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

bonifacius schreef: 11 mar 2023 12:27 Speciaal voor jou, omdat je zo'n open houding hebt, zal ik is uit de biecht praten dikkemick. Ik heb drie jaar geleden toen ik me voor het eerst aan psychedelica waagde met het sterkste entheogeen ter wereld een bijna-dood ervaring of nabij-de dood-ervaring gehad.
Wat ik begrijp is dat het evengoed een DOOD-ervaring had kunnen zijn.
Lang leve psychedelica!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 11 mar 2023 12:41
bonifacius schreef: 11 mar 2023 12:27 Speciaal voor jou, omdat je zo'n open houding hebt, zal ik is uit de biecht praten dikkemick. Ik heb drie jaar geleden toen ik me voor het eerst aan psychedelica waagde met het sterkste entheogeen ter wereld een bijna-dood ervaring of nabij-de dood-ervaring gehad.
Wat ik begrijp is dat het evengoed een DOOD-ervaring had kunnen zijn.
Lang leve psychedelica!!
Sommige ervaren die ‘dood’ van de individuele persoonlijkheid als een 'wederboorte' dikkemick.
Zie ook mijn eerdere citeren van William A. Richards in ander topic wat natuurlijk oneindig ver boven jouw petje gaat en er dus van begrijpen TOTAAL geen sprake is.
bonifacius schreef: 08 mar 2023 21:30
Visioenen en archetypen

DEFINITIES

In wetenschappelijke discussies in de godsdienstpsychologie wordt dikwijls onderscheid gemaakt tussen een visioen of visionaire ervaring en een ervaring van mystiek bewustzijn, ook al lijken deze nogal eens gelijktijdig op te treden of kan de ene overgaan in de andere. Dit lijkt misschien op een pedante poging om twee buitengewoon diepe en betekenisvolle typen van menselijke ervaringen van elkaar te scheiden, maar het verschil tussen beide kan helder nadenken over dit terrein, dat raakt aan de grenzen van de taal, bevorderen. Om het nog even samen te vatten: mystiek bewustzijn sluit per definitie de ervaring van eenheidsbewustzijn in, dat vooraf wordt gegaan door de ‘dood’ van de individuele persoonlijkheid en wordt gevolgd door de ‘wedergeboorte’ ervan, die dikwijls gepaard gaat met een grote intuïtieve kennis.
...

Fragment uit: Psychedelica als bron van heling
William A. Richards
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 mar 2023 11:36BDE. De conclusie tot nu toe: De ERVARING is voor de persoon werkelijkheid, de interpretatie van die ervaring behoeft nog (wetenschappelijk!) hersenonderzoek.
Ik zou vooral de B van BDE willen benadrukken! De B van Bijna!

Wetenschappelijk [hersen]onderzoek is volgens mij pas interessant zodra er mensen zijn die een DE hebben ervaren en daar iets over willen en nog kunnen vertellen, ik zou daar dan wel ook een psychiater bij betrekken!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

bonifacius schreef: 11 mar 2023 12:58 Sommige ervaren die ‘dood’ van de individuele persoonlijkheid als een 'wederboorte' dikkemick.
Maar ik ben tevreden met mijn one and only geboorte! Ik voel de behoefte niet om wedergeboren te worden. Mijn collega (Jehova's getuige geworden) was ook herboren.

Ik bedank ervoor!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

dikkemick schreef: 11 mar 2023 13:09 Maar ik ben tevreden met mijn one and only geboorte! Ik voel de behoefte niet om wedergeboren te worden.
Er roept jou ook niemand om wedergeboren te worden. Jij heb nog een duizend levens te gaan voortgaande op je bekrompenheid van geest die je hier ten toon spreid voor zolang dat ik je hier weet schrijven.
.
Zo gaan we hier niet met elkaar om. Maria
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

HierEnNu schreef: 11 mar 2023 13:03
dikkemick schreef: 11 mar 2023 11:36BDE. De conclusie tot nu toe: De ERVARING is voor de persoon werkelijkheid, de interpretatie van die ervaring behoeft nog (wetenschappelijk!) hersenonderzoek.

Wetenschappelijk [hersen]onderzoek is volgens mij pas interessant zodra er mensen zijn die een DE hebben ervaren en daar iets over willen en nog kunnen vertellen, ik zou daar dan wel ook een psychiater bij betrekken!
Sam Parnia, onderzoeker naar DE's spreekt van ADE's of Actual Death Experiences om verwarringen zoals jij die hier hebt, feitelijk te vermijden.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 11 mar 2023 11:59Kijk rustig is op YouTube naar "spirituele pretsessies" zoals je ze noemt, ik geef je deze willekeurige uit de vele over kambo op YouTube aan..

'Dankzij' Kambo zwanger worden? Niet onmogelijk als je de anti-conceptie pil onbedoeld uitkotst! Noodzakelijke medicatie uitkotsen lijkt me ook niet gezond, ik denk daarbij met name aan de Metformine die ik slik vanwege mijn Diabetes II, maar zulks geldt ook voor andere noodzakelijke medicatie. De zuurtegraad van kots is niet bevorderlijk voor gezonde tanden. Overgeven kan ook leiden tot een verstoring van de elektrolytenbalans in het lichaam. Zonder toezicht zou het gevaar op stikken in je eigen kots ook niet denkbeeldig zijn.

Zonder littekens op te lopen zou ik het overwegen om te ondergaan, maar €100 vind ik dan wel veel te weinig hoor: dan zou ik daar minstens €250 mee willen verdienen! :mrgreen:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

dikkemick schreef: 11 mar 2023 13:09 Mijn collega (Jehova's getuige geworden) was ook herboren.
Wellicht krijgen we vroeg of laat een nieuw forumlid, genaamd "collegavandikkemick"? ;) (ik moest effe aan erik en "zijn collega" denken namelijk, wellicht een "blast from te past" voor andere oudgedienden hier).
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

MaartenV schreef: 11 mar 2023 13:33
HierEnNu schreef: 11 mar 2023 13:03

Sam Parnia, onderzoeker naar DE's spreekt van ADE's of Actual Death Experiences om verwarringen zoals jij die hier hebt, feitelijk te vermijden.
Verwarringen zoals ik die hier heb? Bedoel je zulk soort verwarring?:
  • Mensen die een ADE [Actual Death Experience] hebben ervaren en daar iets over willen en nog kunnen vertellen zou ik sowieso meteen door verwijzen naar een psychiater! Na een 'Feitelijke Doodervaring' is iemand namelijk feitelijk dood, niet 'Bijna', en kan dus nergens meer iets over vertellen.
Zou ik degene zijn die een psychiater nodig heeft?
Gesloten