Hoe tolerant is je omgeving?
Moderator: Moderators
-
siger
Hoe tolerant is je omgeving?
Hoe tolerant is je omgeving? Zijn het vooral gelovigen die zich meer gedeisd moeten houden voor werkkring, thuis of ontspanning, of zijn dat eerder atheisten?
Ik doel wel op echte intolerantie. Niet dat anderen het niet met je eens zijn of dat je geen sluier mag dragen als politieagent etc...
Ik doel wel op echte intolerantie. Niet dat anderen het niet met je eens zijn of dat je geen sluier mag dragen als politieagent etc...
-
a.r.
Re: Hoe tolerant is je omgeving?
Het verschilt nogal. Vanuit mijn zeer directe omgeving kreeg ik ooit te horen van iemand die zich op adolescente leeftijd van ongelovige heeft bekeerd tot het evangelisch charismatisch christendom, dat ik het pad van de duivel bewandel en van de partner van die persoon ontving ik indertijd een haatmail waarvan ik nog steeds van kleur verschiet als ik hem lees, alsmede van mijn dappere maar uiterst naieve reactie daarop. Ik heb sindsdien heel veel geleerd over religie en religieuzen. Mijn radicale afwijzing van religie komt omdat ik mij jaren geleden ben gaan verdiepen in de zin en vooral onzin wat religie blijkt te zijn. Ik schijn tot "de nieuwe atheisten" te behoren (hoor ik toch bij een cluppie
) en dat wordt door veel religieaanhangers niet prettig gevonden, ook niet door mensen die zelf geen geloof zeggen aan te hangen, maar de overtuiging van religieaanhangers wel respecteren, die er geen kwaad in zien. Ik merk wel dat het mij soms moeite kost om mijn mond te houden en geen kritische vragen te stellen die mij in moeilijkheden zouden kunnen brengen in bijv een baan. Anderzijds heb ik diverse keren mooie discussie's kunnen voeren met een aantal moslims....we zijn het niet eens kunnen worden, maar het gesprek was wel mogelijk! De molens malen langzaam en het zal nog heel lang duren voor atheisme werkelijk bespreekbaar is óók in dit land!
Ik mag van mijn collega niet vloeken op mijn werk, want ik doe haar daar pijn mee..
Is zij intolerant of ben ik het als ik vloek ??
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
-
siger
Dat hangt er van af. Wat doet ze met je als je toch vloekt?biemer schreef:Ik mag van mijn collega niet vloeken op mijn werk, want ik doe haar daar pijn mee..
Iets dat pijn doet, in ieder geval.siger schreef:Dat hangt er van af. Wat doet ze met je als je toch vloekt?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Me terecht wijzen....(iig niet slaansiger schreef:Dat hangt er van af. Wat doet ze met je als je toch vloekt?biemer schreef:Ik mag van mijn collega niet vloeken op mijn werk, want ik doe haar daar pijn mee..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
- LordDragon
- Bevlogen
siger
Ik heb nooit last van intolerantie, kan vrijwel, ook met de moslim vrienden praten over wat ik wil. Er zitten eigenlijk geen bekeerders tussen en nou ja al die mensen kunnen een andere visie wel aanhoren horen. Als ik jonger was, was het anders, maar je vrienden kies jezelf en bij mij valt het nu op het werk eens heel goed mee tegenover mijn vorige job. In mijn familie is bomma non gestorven, dus ook daar geen last meer.
MVG, LD.
mijn omgeving bestaat uit een heel pak mensen met verschillende levensvisies en religies, en van verschillende leeftijden en geslacht, en ook met verschillende kleurkesHoe tolerant is je omgeving? Zijn het vooral gelovigen die zich meer gedeisd moeten houden voor werkkring, thuis of ontspanning, of zijn dat eerder atheisten?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ik woon in Ierland en heb zelden echt last behalve met de educatie van mijn zoon. 90% van de scholen zijn van de katholieke kerk. Bij mij in de buurt is dat 98%. Dus die hebben wel last van mij.