Wonderen van nu.
Moderator: Moderators
Wonderen van nu.
Wie heeft "bewijzen van wonderen" ?
Lange tijd heeft de mens geloofd, dat alles wat zwart op wit was vastgelegd ook een waarheid moest bevatten.
Daar zijn we nu toch wel een paar eeuwen van overtuigd, dat dit niet zo hoeft te zijn.
Ook al is deze uitdrukking nog steeds actueel.
Je moet niet alles geloven wat zwart op wit staat.
Want het woord op papier blijkt nog voor mensen een autoriteit te hebben.
Pas als ook de beelden waren vastgelegd, dachten we, moest er toch wel wat waar van zijn.
Foto's waren lange tijd bewijsmateriaal.
Of toch niet, weten we nu.
Foto's kun je manipuleren.
Maar film dan?
We moesten tot in het computertijdperk komen en daarna nog een paar decennia wachten totdat we wisten dat ook dat fake kan zijn.
Graag zou ik "bewijzen" van wonderen hier willen "zien".
En dan:
Wie gelooft dat?
Wat?
Nou, dat wat we hier zien.
Lange tijd heeft de mens geloofd, dat alles wat zwart op wit was vastgelegd ook een waarheid moest bevatten.
Daar zijn we nu toch wel een paar eeuwen van overtuigd, dat dit niet zo hoeft te zijn.
Ook al is deze uitdrukking nog steeds actueel.
Je moet niet alles geloven wat zwart op wit staat.
Want het woord op papier blijkt nog voor mensen een autoriteit te hebben.
Pas als ook de beelden waren vastgelegd, dachten we, moest er toch wel wat waar van zijn.
Foto's waren lange tijd bewijsmateriaal.
Of toch niet, weten we nu.
Foto's kun je manipuleren.
Maar film dan?
We moesten tot in het computertijdperk komen en daarna nog een paar decennia wachten totdat we wisten dat ook dat fake kan zijn.
Graag zou ik "bewijzen" van wonderen hier willen "zien".
En dan:
Wie gelooft dat?
Wat?
Nou, dat wat we hier zien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Re: Wonderen van nu.
Ik weet niet hoe ik dit filmpje hier moet plaatsen.
Maar hier de link via Facebook.
Lopen over water toch mogelijk.
https://www.facebook.com/raja.zrigkhaou ... 3332789325" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel indrukwekkend in grootbeeld.
https://www.facebook.com/raja.zrigkhaou ... 3332789325" onclick="window.open(this.href);return false;
Link werkt wel naar facebook, maar op facebook is het niet te vindenMariakat schreef:Ik weet niet hoe ik dit filmpje hier moet plaatsen.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
Hier is dat filmpje denk ik:
http://www.youtube.com/watch?v=TIsnWATDHw4
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Dank je, Samante.Samante schreef:Hier is dat filmpje denk ik:
Kostelijk die reacties.
Ik had het gecontroleerd.HankS schreef: Link werkt wel naar facebook, maar op facebook is het niet te vinden
Heb het nu geprobeerd, als je niet bent ingelogd.
Klopt helemaal.
Eerst lid worden.
Ik geloof niet in wonderen, zelfs met telepathie heb ik moeite maar dat schijnt te kunnen dus daar moet ik wel in geloven.
Het over het water lopen geloof ik pas als ik zelf met mn handen onder zijn schoenen heb mogen voelen.
Het over het water lopen geloof ik pas als ik zelf met mn handen onder zijn schoenen heb mogen voelen.
Laatst gewijzigd door writer op 29 okt 2014 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
https://www.youtube.com/watch?v=dycpIPTFJ04" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooruit dan maar.
Vooruit dan maar.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik ben lidMariakat schreef:Ik had het gecontroleerd.HankS schreef: Link werkt wel naar facebook, maar op facebook is het niet te vinden
Klopt helemaal.
Eerst lid worden.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
—Bertrand Russell
De gemaskerde illusionist. Daar kende ik de truc van.
Maar let wel! Mensen WILLEN in wonderen geloven en dat pak je ze niet altijd zomaar af.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wonderen, gebeurtenissen die tegen natuurwetten ingaan, zijn onmogelijk.Mariakat schreef: ......Graag zou ik "bewijzen" van wonderen hier willen "zien"..
Naast wonderen heb je ook nog het begrip toeval.
Mensen die niet in toeval geloven zien in toeval een hoger macht of iets dergelijks.
Ik moet toegeven dat sommige mensen bijvoorbeeld op een bepaald moment zoveel geluk hebben gehad
dat je bijna moet zeggen dat dat geen toeval kan zijn geweest.
Vooral als hen dat vaker overkomen is (gemiste vliegreis die rampzalig eindigde e.d.)
Ik heb eigenlijk nooit wat meegemaakt op het gebied van toeval.
Sommigen maken elke dag wat mee, ik zelden en zeker niet iets waarvan ik moet zeggen "Dat was ook toevallig"
Maar misschien moet je daar open voor staan en niet te nuchter willen zijn.
Ook ingelogd?HankS schreef:Ik ben lidMariakat schreef: Ik had het gecontroleerd.
Klopt helemaal.
Eerst lid worden.
Daarom schreef ik het ook tussen aanhalingstekens.writer schreef:Wonderen, gebeurtenissen die tegen natuurwetten ingaan, zijn onmogelijk.Mariakat schreef: ......Graag zou ik "bewijzen" van wonderen hier willen "zien"..
..
Mensen die niet in toeval geloven zien in toeval een hoger macht of iets dergelijks.
Ik moet toegeven dat sommige mensen bijvoorbeeld op een bepaald moment zoveel geluk hebben gehad
dat je bijna moet zeggen dat dat geen toeval kan zijn geweest.
Maar misschien moet je daar open voor staan en niet te nuchter willen zijn.
Ik zou het zo leuk vinden berichten te zien, van mensen die een wonder aan willen tonen door middel van iets tastbaars of zichtbaars, en dan in de naam van het geloof.
Misschien zijn er forummers, die dat wel eens zijn tegengekomen hier of daar op het web.
Zoals ook die keer dat filmpje op CIP van die mevrouw die op stond uit haar rolstoel.
En daar een verzameling van maken.
Maar ook onze verklaringen ervoor proberen te geven.
Ik vind de werkelijkheid al ingewikkeld genoeg. Dat is al een wonder op zich. Dat die werkelijkheid deels te doorgronden is door de wetenschap.Mariakat schreef:
Ik zou het zo leuk vinden berichten te zien, van mensen die een wonder aan willen tonen door middel van iets tastbaars of zichtbaars, en dan in de naam van het geloof.
Misschien zijn er forummers, die dat wel eens zijn tegengekomen hier of daar op het web.
Zoals ook die keer dat filmpje op CIP van die mevrouw die op stond uit haar rolstoel.
En daar een verzameling van maken.
Maar ook onze verklaringen ervoor proberen te geven.
Wonderen die onderzocht zijn, vielen doorgaans door de mand.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Er zijn ook nog visioenen.
Mijn opa heeft 2 of 3 van zijn 10 kinderen op jonge leeftijd moeten begraven, zo ging dat toen.
Het is in de kerk altijd een discussiepunt geweest of babies zonder meer naar de hemel gaan.
Mijn opa wist niet waar zijn zoontje naar toe was gegaan totdat hij de deur van het kamertje waar zijn zoontje opgebaard lag 's nachts open deed.
De kist was omgeven met een groot licht (hij had toen nog geen electriciteit in huis), het ultieme teken dat zijn zoontje in de hemel was.
Iedereen, ook mijn ouders, geloofden in dat "wonder" want mijn opa had een groot geloof en werd dus nooit door iemand tegen gesproken.
Mijn opa heeft 2 of 3 van zijn 10 kinderen op jonge leeftijd moeten begraven, zo ging dat toen.
Het is in de kerk altijd een discussiepunt geweest of babies zonder meer naar de hemel gaan.
Mijn opa wist niet waar zijn zoontje naar toe was gegaan totdat hij de deur van het kamertje waar zijn zoontje opgebaard lag 's nachts open deed.
De kist was omgeven met een groot licht (hij had toen nog geen electriciteit in huis), het ultieme teken dat zijn zoontje in de hemel was.
Iedereen, ook mijn ouders, geloofden in dat "wonder" want mijn opa had een groot geloof en werd dus nooit door iemand tegen gesproken.