Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!
Gralgrathor
Diehard

Re: Ark van Noach

Bericht door Gralgrathor »

MachineElf schreef:MAAR niet alle vloedverhalen gaan gepaard met een ark.
Er is een veelvoud van verschillende vloedverhalen, die een veelvoud van scenario's volgen met een veelvoud aan plot devices. Grote boten zullen populair zijn, want wat drijft er op water? Juist. En natuurlijk zijn dergelijke vloeden doorgaans veroorzaakt door goden, al dan niet als straf, want je weet hoe mensen en hun goden zijn.

Maar waarom zou ik er iets meer achter moeten zoeken dan dat?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

doctorwho schreef:
MachineElf schreef: Hoe kwamen de eskimo's op hun afgezonderd eiland?
Welk eiland :shock:

Eskimo's is de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen. De Eskimo's worden (in de politiek en vaak ook in de wetenschap) niet tot de indianen gerekend. wiki
Mijn fout.
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef:
MachineElf schreef:MAAR niet alle vloedverhalen gaan gepaard met een ark.
Er is een veelvoud van verschillende vloedverhalen, die een veelvoud van scenario's volgen met een veelvoud aan plot devices. Grote boten zullen populair zijn, want wat drijft er op water? Juist. En natuurlijk zijn dergelijke vloeden doorgaans veroorzaakt door goden, al dan niet als straf, want je weet hoe mensen en hun goden zijn.

Maar waarom zou ik er iets meer achter moeten zoeken dan dat?
Ja, maar er was maar één grote vloed die wereldwijde impact had he. Waarbij een legende van een ark komt kijken.
Waarschijnlijk een verzinsel, maar het is wel de wereld rond gegaan. Zelfs op locaties die pas in de 16e eeuw ontdekt zijn. En daar stonden ook piramides onder Orion :p
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:er was maar één grote vloed die wereldwijde impact had
Waarom zou ik dat moeten geloven? Waarom één gemeenschappelijke oorsprong voor al die verschillende mythes? Waarom is de gangbare verklaring zoals ik die hierboven omschrijf niet voldoende?
MachineElf schreef:En daar stonden ook piramides onder Orion
Wederom, Is Dat Wel Zo?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:
Ik heb later een link gedeeld met alle vloedverhalen.
MAAR niet alle vloedverhalen gaan gepaard met een ark.
Ik deel ook graag linkjes :)
Leuk is dat de heer in dit artikel Bauval heet :)
http://skepsis.nl/piramidomanie/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... onmysterie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef:
MachineElf schreef:er was maar één grote vloed die wereldwijde impact had
Waarom zou ik dat moeten geloven? Waarom één gemeenschappelijke oorsprong voor al die verschillende mythes? Waarom is de gangbare verklaring zoals ik die hierboven omschrijf niet voldoende?
MachineElf schreef:En daar stonden ook piramides onder Orion
Wederom, Is Dat Wel Zo?
Je brengt me aan het twijfelen. Wat is een foto nog waardig?
Afbeelding
Ik heb het niet gemaakt.

En er zijn meerdere vloed verhalen met een ark. Dat is nu duidelijk.
Hier is de link nog eens met de hele lijst: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen we daaruit afleiden dat er een wereldvloed was? Ja en neen.
Zoiets kan ook niet wetenschappelijk achterhaald worden. De data die daarvan overschiet wordt omschreven als mythes en legendes. En bij creationisten kan je ook niet terecht want hoe die met wetenschappelijke veronderstellingen kunnen omgaan is U wellicht niet vreemd.
MachineElf
Ervaren pen

doctorwho schreef: Ik deel ook graag linkjes :)
Leuk is dat de heer in dit artikel Bauval heet :)
http://skepsis.nl/piramidomanie/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... onmysterie" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik deel eigenlijk niet graag linkjes. Ik haat het om op google op zoek te gaan, maar het is enigszins wel bevorderend.
Feit is wel dat ze er loodrecht onder staan he. Nu ja vandaag niet meer, maar rond die tijdsperiode ze gebouwd zijn wel.
Dat heb ik gezien in een documentaire, of dat iets waard is weet ik niet.

Interessante links, schaven mijn perceptie wel bij. Maar zoveel lost het eigenlijk niet op.
Ik heb Edgard Gayce er niet meteen bij betrokken.
Wel een wereldbeschaving, maar dat poneer ik zeker niet als de waarheid. Ik vermoed dat afgaand op de gelijkheden die culturen wereldwijd vertonen. Waarom het zulke vreemde mythes zijn die ons verbinden is mij een raadsel... En dan spreek ik niet over de piramides maar over de mythes en legendes.
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:Wat is een foto nog waardig?
Ligt aan de bron. Zie of je recente, individuele foto's kunt vinden, desnoods via Google Earth, ter bevestiging. Xi'an en Xianyang zouden gewoon op de kaart moeten staan.
MachineElf schreef:Kunnen we daaruit afleiden dat er een wereldvloed was? Ja en neen.
Maar voornamelijk neen, want er dient zich een veel voordehandliggender oplossing aan: dat beschavingen neigen te vormen in waterrijke gebieden met veel vruchtbare grond.
MachineElf schreef:Zoiets kan ook niet wetenschappelijk achterhaald worden.
O zeker wel. Als zich in recente (zeg de laatste 10.000 jaar) iets dergelijks had voorgedaan, dan zou dat duidelijke fysieke sporen hebben nagelaten van gelijksoortige aard over de hele wereld. Er is geen geologisch bewijs dat iets dergelijks is gebeurd. Nee, sterker nog, er is genoeg geologische data die het tegenspreekt. Als het een recenter fenomeen was, zeg de laatste 5000 jaar, dan zouden we bovendien eenduidig documentair bewijs kunnen verwachten, en ook dat is er niet.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

MachineElf schreef:Waarom het zulke vreemde mythes zijn die ons verbinden is mij een raadsel... En dan spreek ik niet over de piramides maar over de mythes en legendes.
Die van de vloed is al een paar keer ter sprake gekomen. Gemeenschappen ontstonden meestal op plekken waar goede grond en vis voor handen waren delta's van rivieren.
Tsunami's hebben daar de grootste impact, maar ook springvloeden bij stormen en extreem hoogwater van uit het achterland.
Ik ga dus voorlopig voor natuurlijke oorzaken. De simpelste uitleg is vaak de juiste.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
MachineElf
Ervaren pen

Maar de hoppi's EN de Egyptenaren delen een verhaal over een vloed met een ark.
Die continenten waren niet verbonden. Amerika is maar pas ontdekt in de 15e eeuw.
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:Maar de hoppi's EN de Egyptenaren delen een verhaal over een vloed met een ark.
Boten zijn een populair transportmiddel, als we het over water hebben. Geen idee waarom.
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef: Boten zijn een populair transportmiddel, als we het over water hebben. Geen idee waarom.
Ik kan begrijpen dat boten in de oudheid een heel belangrijk transportmiddel waren.
Maar kan het dan niet zijn dat de wereld reeds in contact met elkaar stond? Dat de afstand tussen bepaalde continenten kleiner was omdat het water lager stond en zo dus gemakkelijker te overbruggen was.

Toch frappant dat wij dan maar pas duizenden jaren later Amerika ontdekken. Alsof alle kennis vanuit de oudheid op een fractie weggespoeld is. :p
Toen men Amerika ontdekte waren er ook mythes van een vloed en een ark te vinden. Evenals een boom van kennis.
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:Maar kan het dan niet zijn dat de wereld reeds in contact met elkaar stond?
Twee dingen:
1. Het is onwaarschijnlijk, gezien de staat van ontwikkeling van de verschillende beschavingen, de verschillende tijdstippen waarop die hun hoogtijdagen kenden, enzovoort.
2. Er zijn geen aanwijzingen voor die niet gemakkelijker op andere manieren te verklaren zijn.
MachineElf schreef:omdat het water lager stond
Eh?

Jongen, er is niets mis met het hebben van een gezonde fantasie. Dat had ik ook toen ik zo oud was als jij. De wereld was bevolkt met piraten en ruimtemannetjes en spionnen. Maar fantasie is fantasie, geen werkelijkheid. Je zult naargelang je volwassen wordt het verschil moeten leren kennen.
MachineElf
Ervaren pen

Ik volg de aanwijzingen; beschavingen die geen contact met elkaar hadden spreken van een boom van kennis, een man en vrouw die starten aan het ontstaan, later een vloed met één familie die de mensheid redt.
Al die toenmalige beschavingen bouwden piramides in correlatie met de sterrentekens.

Ieder continent ontwikkelde haar eigen schrift, maar na vertaling botsen we op veel gelijkheden.
Hoe kan dit als er geen contact was?

Probleem is dat deze wijsheid verloren is gegaan en we weten niet waaraan. We weten niet eens wat zich in "the dark ages" afspeelde. Er is geen zekerheid, maar of het daarom allemaal fantasie is wil ik nu ook niet gezegd hebben.

Fantasie:
Volgens mij speelt onze menselijke evolutie veel langer af dan gedacht. En was er ooit een andere wereldbeschaving met een grotere familie. Daarmee bedoel ik meer mensachtigen. Maar iets gebeurde met deze planeet en heeft ervoor gezorgd dat wij een andere richting uit gingen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:Maar de hoppi's EN de Egyptenaren delen een verhaal over een vloed met een ark.
Die continenten waren niet verbonden. Amerika is maar pas ontdekt in de 15e eeuw.
Amerika was tegen die tijd al meer dan 10.000 jaar bewoond :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie