Alternative Insights

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mystical_universe

Alternative Insights

Bericht door mystical_universe »

----(Alternative insight)------

To live is to experience life, and form our own form of perception of it,

all The signals and events that radiate from it will be interpreted and perceived differently by us all,

To live is to realize that our sense of reality, is actually nothing more than a sensation we experience that we link to our Logicall and rational believes.

The way we perceive things to be depends on the strength of our consciousness and how high our level of lucidity is,

This will determine the effect and influence life will eventually have on our logical way of reasoning and our abillity to contemplate and speculate Rationally,

These factors can have a huge impact on our Conceptual Development, and the outlook we will eventually have on life,

we all live different lives, Different visions, and different realities,

so its not that crazy to Imagine that maybe just maybe,

we are all living a different version of the same life,
Petra
Banned

Re: Alternative Insights

Bericht door Petra »

To live is keep breathing, let it happen, find some joy.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dus eigenlijk staat hier dat je altijd gewoon je gezonde boerenverstand moet gebruiken bij alles wat je meemaakt, en dat iedereen op zijn eigen manier tegen het leven aankijkt.
Is niks mis mee, maar om dat nou alternatief te noemen ?
Ik stel wel voor dat we in het Nederlands schrijven; dit is tenslotte een Nederlandse site en dan voorkomen we een hoop misverstanden door onbedoelde verschillende interpretaties.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik schreef: Ik stel wel voor dat we in het Nederlands schrijven; dit is tenslotte een Nederlandse site en dan voorkomen we een hoop misverstanden door onbedoelde verschillende interpretaties.
Voor je het weet komen er alternative facts tevoorschijn :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Ook dat. Maar Mystical Universe heeft al eens eerder een topic geopend waarin hij praktisch hetzelfde schreef, maar dan wel in het Nederlands.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

mystical_universe schreef:----(Alternative insight)------

To live is to experience life, and form our own form of perception of it,

[...]
Begrijp ik het goed dat je zegt dat het voor 'al het leven' hetzelfde is, maar dat door iedereen de realiteit op een eigen niveau wordt geïnterpreteerd. Hierdoor bekomen we dus andere mogelijkheden dan anderen.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Dat beloof ik
Bevlogen

Welnee.
Als jij voor mij voordeur staat,en ik aan de andere kant, zien we allebei mijn voordeur.
Ik zie de ene kant en jij de andere.
We bezien allebei de voordeur.
Maar die verandert daardoor niet.
Sterker nog: als we bereid zijn naar elkaar te luisteren kunnen we een compleet beeld van de deur schetsen.
Tenzij één van de twee niet wil luisteren en alleen maar van zijn kant van het verhaal uitgaat en de andere kant van de deur "mystiek" noemt.

Veel ingewikkelder is het niet.
(Star Trek, seizoen 1)
Jan van Lennip
Diehard

Dat beloof ik schreef:Welnee.
Als jij voor mij voordeur staat,en ik aan de andere kant, zien we allebei mijn voordeur.
Ik zie de ene kant en jij de andere.
We bezien allebei de voordeur.
Maar die verandert daardoor niet.
We kunnen ons natuurlijk niet tegelijkertijd op dezelfde locatie bevinden. Dat is al bewezen door het uitsluitingsprincipe van Pauli.
Sterker nog: als we bereid zijn naar elkaar te luisteren kunnen we een compleet beeld van de deur schetsen.
Tenzij één van de twee niet wil luisteren en alleen maar van zijn kant van het verhaal uitgaat en de andere kant van de deur "mystiek" noemt.

Veel ingewikkelder is het niet.
Kijk we kunnen elkaar onze versie van het leven overbrengen, door middel van bijvoorbeeld verbale communicatie. Dat bedoel ik toch ook.
Dat beloof ik
Bevlogen

Ik begrijp wat je bedoelt hoor.
Maar wel een paar dingetjes.
Jan van Lennip schreef:
We kunnen ons natuurlijk niet tegelijkertijd op dezelfde locatie bevinden. Dat is al bewezen door het uitsluitingsprincipe van Pauli.

Ten eerste: ik schrijf niet over mensen die zich op dezelfde plek bevinden, maar elk aan een andere kant van een deur.
Tweedens: Het pauliprincipe geldt alleen voor fermionen, deeltjes die antisymmetrische kwantumtoestanden vormen. (Van dezelfe Wikipedia pagina, je moet natuurlijk wel je bron goed lezen, :lol: )
Kijk we kunnen elkaar onze versie van het leven overbrengen, door middel van bijvoorbeeld verbale communicatie. Dat bedoel ik toch ook.
Met '' versie van het leven" is dat toch wel weer lastig, want die term is vaag als het maar zijn kan. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
(Star Trek, seizoen 1)
Jan van Lennip
Diehard

Dat beloof ik schreef:Ik begrijp wat je bedoelt hoor.
Maar wel een paar dingetjes.
Jan van Lennip schreef:

Ten eerste: ik schrijf niet over mensen die zich op dezelfde plek bevinden, maar elk aan een andere kant van een deur.
Ik impliceer dit uit jou reactie op mijn opmerking, waarbij de focus ligt op al het leven is hetzelfde.
Tweedens: Het pauliprincipe geldt alleen voor fermionen, deeltjes die antisymmetrische kwantumtoestanden vormen. (Van dezelfe Wikipedia pagina, je moet natuurlijk wel je bron goed lezen, :lol: )
FYI Atomen bestaan uit fermionen. De kwantumtoestand kan zijn (x,y,z) oftewel locatie.
Met '' versie van het leven" is dat toch wel weer lastig, want die term is vaag als het maar zijn kan. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Wat is er lastig aan ' versie van het leven? '
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jan van Lennip schreef: Wat is er lastig aan ' versie van het leven? '
Volges mij hebben we geen verschillende "versie" van leven. Wellicht van visie op hoe het ervaren wordt maar niet meer dan dat. Het is niet zo dat een andere ervaring ineens een andere fysiologie gaat opleveren :wink:
Dat beloof ik
Bevlogen

Jan van Lennip schreef:
Dat beloof ik schreef:Met '' versie van het leven" is dat toch wel weer lastig, want die term is vaag als het maar zijn kan. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Wat is er lastig aan ' versie van het leven? '
Precies dat wat ik zeg: het is een vage term.
Wat bedoel je precies met 'versie van het leven' in de zin "Kijk we kunnen elkaar onze versie van het leven overbrengen".
(Star Trek, seizoen 1)
Jan van Lennip
Diehard

doctorwho schreef: Volges mij hebben we geen verschillende "versie" van leven. Wellicht van visie op hoe het ervaren wordt maar niet meer dan dat. Het is niet zo dat een andere ervaring ineens een andere fysiologie gaat opleveren :wink:
Dat is nu ook juist het gene waarop wij duiden... iedereen heeft zijn eigen interpretatie van het geheel...
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jan van Lennip schreef:
doctorwho schreef: Volges mij hebben we geen verschillende "versie" van leven. Wellicht van visie op hoe het ervaren wordt maar niet meer dan dat. Het is niet zo dat een andere ervaring ineens een andere fysiologie gaat opleveren :wink:
Dat is nu ook juist het gene waarop wij duiden... iedereen heeft zijn eigen interpretatie van het geheel...
Dus interpretatie of ervaring daar gaat het hier om en niet om een versie. Zo zie je maar dat met het formuleren goed bedacht moet worden wat je nu eigenlijk bedoeld.
Plaats reactie