Vrijdenken zonder Kerk

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

VseslavBotkin
Diehard

Re: Vrijdenken zonder Kerk

Bericht door VseslavBotkin »

I'm afraid I can't do that, Dave.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

heeck schreef: 24 mar 2023 12:44 PS Reref leuk toeval:
Ik werkte 31 jaar bij IBM
Verschuif alle drie die letters eentje naar voren . . .
Ja, dat is geen toeval natuurlijk. Iedereen begrijpt dat we hier door AI aan het lijntje worden gehouden. Komt aan met "sijssieslijmer" waar zelfs iemand die vloeiend Afrikaans spreekt niet uit wijs kan worden, - laat staan een Fin - , schoudervulling, opwellingen, tijwisselaar, vleselijke GPT, tikvingers, gelardeerd met Jung, Wittgenstein en Kant, en een militair in opleiding genaamd Kobbe...en dat allemaal in één bijdrage! :shock:
Je zou ook een orakel van Delphi kunnen zijn, maar nu begrijp ik dat je je in de tijd dat je voor IBM werkte als proefpersoon hebt opgegeven voor bepaalde AI microchip implants.

Overigens: is het je ooit opgevallen dat mijn avatar de uitvergrootte kern is van het oog van HAL? Vandaar dat ik je kan ontmaskeren.
Born OK the first time
VseslavBotkin
Diehard

heeck's berichten hebben soms wat weg van boeddhistische koans: raadsels die zich niet voor logische interpretatie lenen (zie ook mijn sig). Bij de koan is het dan volgens mij wel nog de bedoeling dat de resulterende verwarring de lezer tot "verlichting" drijft.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Rereformed schreef: 24 mar 2023 13:00
Ja, dat is geen toeval natuurlijk. Iedereen begrijpt dat we hier door AI aan het lijntje worden gehouden. Komt aan met "sijssieslijmer" waar zelfs iemand die vloeiend Afrikaans spreekt niet uit wijs kan worden, - laat staan een Fin - , schoudervulling, opwellingen, tijwisselaar, vleselijke GPT, tikvingers, gelardeerd met Jung, Wittgenstein en Kant, en een militair in opleiding genaamd Kobbe...en dat allemaal in één bijdrage! :shock:
Je zou ook een orakel van Delphi kunnen zijn, maar nu begrijp ik dat je je in de tijd dat je voor IBM werkte als proefpersoon hebt opgegeven voor bepaalde AI chip inplanten.
Reref,

Uitleggen aan anderen hoe een voor de hand liggend patroon er uitziet geeft alleen maar zere tikvingers.
Schoudervulling heet ook wel bombast en dat is soms weer synoniem met pathos alle uit voorgande tekst alhier.
Uit het woordenboek
https://www.ensie.nl/scheldwoordenboek/sijsjeslijmer
Mijn licht afwijkende hersenen bleken in 1961 ineens een voordeel zonder chip-implantaat.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

heeck schreef: 24 mar 2023 13:14 Mijn licht afwijkende hersenen bleken in 1961 ineens een voordeel zonder chip-implantaat.
Ik ben op tweejarige leeftijd op mijn hoofd gevallen. Dat bleek ook voordelen op te leveren.
Neemt niet weg dat chip-implantaten altijd nog wat kunnen toevoegen.
Ik lees dat het woord voorkomt in Ik Jan Cremer, 1964. Maar ja, zo'n goddeloos boek mocht in mijn tijd niet gelezen worden. Ik heb wel stiekem Jan Wolkers gelezen. Dat was op bepaalde bladzijden heel opwindend.
Born OK the first time
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

VseslavBotkin schreef: 24 mar 2023 13:07 heeck's berichten hebben soms wat weg van boeddhistische koans: raadsels die zich niet voor logische interpretatie lenen (zie ook mijn sig). Bij de koan is het dan volgens mij wel nog de bedoeling dat de resulterende verwarring de lezer tot "verlichting" drijft.
En Amerauder en youtoo zien mijn “begrip is een waan met een warm gevoel” niet zo zitten, dat is alles.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

heeck schreef: 24 mar 2023 12:44
Ach, ach wat een boel zere tikvingers bij het omschrijven van alle omwegen die ik in het begin gelijk al vermoedde omdat het woord “sijssieslijmer” bij me opwelde nadat ik netjes Jung zijn suggestie over het tussen de eigen benen kijken had aangehaald.

Hahaha omwegen, man, waar heb je het over? Alsof je de top van de berg in een rechte lijn zou kunnen bereiken!Je suggereert er maar op los dat jij alles al lang weet en begrepen zou hebben, zonder daar ook maar enige blijk van te geven.

En al zou je het begrijpen, wat dragen dit soort mijmeringen dan bij? Leg dan eens even uit hoe het zit, in duidelijke taal die door meer dan alleen jijzelf begrepen kan worden, en doe er dan als je toch bezig bent ook nog even wat suggesties bij hoe we met deze problemen om dienen te gaan, problemen, waarvan geen mens ook maar de kleinste inclinatie bezit zich er tegen opgewassen te voelen. Voor jou is dit alles immers kinderspel dat je lang geleden te boven bent gekomen, als die suggestieve toon van je ook maar enigszins op de plaats is.

Ach ja, vermakelijk is het ondertussen wel, dat is ook wat waard!
VseslavBotkin
Diehard

Rereformed schreef: 24 mar 2023 13:00
Overigens: is het je ooit opgevallen dat mijn avatar de uitvergrootte kern is van het oog van HAL? Vandaar dat ik je kan ontmaskeren.
=D>

Was me daadwerkelijk niet opgevallen! Ik dacht dat het een soort button was.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

VseslavBotkin schreef: 24 mar 2023 13:24
Rereformed schreef: 24 mar 2023 13:00 Overigens: is het je ooit opgevallen dat mijn avatar de uitvergrootte kern is van het oog van HAL? Vandaar dat ik je kan ontmaskeren.
=D>

Was me daadwerkelijk niet opgevallen! Ik dacht dat het een soort button was.
Dat is nou vast een verschil tussen een mens en AI.
Het was mij ook nooit opgevallen, maar moest op dit moment for the sake of the joke even gecreëerd worden.
Born OK the first time
VseslavBotkin
Diehard

Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

Prachtige en historisch significante film, geniale en bewonderingswaardige regisseur, en één van de meest treffende villains ooit.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Amerauder schreef: 24 mar 2023 13:35 Prachtige en historisch significante film, geniale en bewonderingswaardige regisseur, en één van de meest treffende villains ooit.
Alleen ontbreekt deze geniale AI muziek: https://www.youtube.com/shorts/GdeEjZXSsDc
Born OK the first time
Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

Maar we kregen op-Nietzsche-geïnspireerde muziek! Ook wat waard.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

VseslavBotkin schreef: 24 mar 2023 11:09 Wat is die rare obsessie met "kwakzalverij" hier toch, en dat verlangen om iedereen waar je het niet mee eens bent ermee te associëren? Echt, wat een fantasie, haha.
Het gaat niet om mensen met kwakzalverij associëren. Je hoeft niet met kwakzalverij geassocieerd te zijn om zonder het te beseffen een richting in te willen gaan die de kwakzalvers goed uitkomt.

Dus ja als je voor meer subjectiviteit ten op zichte van objectiviteit opkomt op een IMO nogal ongenuanceerde manier, dan zal ik op die gevolgen wijzen.
VseslavBotkin schreef: 24 mar 2023 11:09Maar als dat allemaal zo verschrikkelijk is, en we ons in plaats daarvan naar orthodoxe (leuk dat dit woord een christelijke oorsprong heeft) kennis zouden moeten schikken, misschien wel geinig - als het je daadwerkelijk interesseert - om je pijlen eens op de psychologie en de psychofarmeceutica te richten. Als iets slangenolie is is het dat wel. Of is dat wel allemaal zuivere koffie omdat het "onderzocht" is door "experts"? Lol.
Natuurlijk is het allemaal geen zuivere koffie. Maar er is een verschil tussen een vorm van kwaliteitswaarborg hebben die het vaak genoeg niet kan waarmaken en helemaal geen kwaliteitswaarborg hebben.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

(berichtje verplaatst naar het AI-topic)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie