Aisha. Mijn getuigenis.

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.
Devious
Erelid
Contacteer:

Aisha. Mijn getuigenis.

Bericht door Devious »

Origineel is afkomstig van http://www.faithfreedom.org/Testimonial ... A50301.htm

Nederlandse vertaling afkomstig van http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/index.php
Met dank aan Nina, die dit heeft vertaald.
Beste Ali Sina,

Mijn naam is Aisha (naam veranderd). Ik zou je willen vertellen over mijn spirituele reis uit de islam.

Ik kwam deze site zes maanden geleden tegen. Eerst dacht ik dat je absoluut krankzinnig was, en ik zweerde de islam harder te gaan bestuderen en een betere moslim te worden. Mijn geloof moest echter worden hersteld, omdat de artikelen die je schrijft erg krachtig zijn, en op geen enkele manier een compromis toelaten. Ik besloot een paar van je artikelen, met name die over vrouwenhaat, aan mijn imam te laten zien.

Hij is niet haatdragend, en wijst strikt alle geweld af. Zelfs al is hij imam en is hij zeer geleerd in de islamitische wetenschap, twijfel ik er nu aan of hij ooit de koran heeft gelezen! Hij is zo vreedzaam, en wordt vaak verworpen door fundamentalistische moslims

Toen ik op weg was naar de moskee, bereidde ik me erop voor dat we hartelijk zouden lachen om jouw stomheid.

Ik gaf hem de artikelen. Om je de waarheid te zeggen, ik verwachtte dat hij in lachen uit zou barsten, maar hij begon je artikelen aandachtig te lezen. Toen hij klaar was, zei hij dat hij nu de waarheid had geleerd. Ik begreep niet wat hij zei, en wist nauwelijks hoe ik moest reageren.
Hij ging verder. Hij wist eigenlijk al enige tijd dat de islam vals was. Hij zei dat hij te oud was (70) om zijn leven te veranderen, dus hij bleef doorgaan met het preken in moskeeen. Natuurlijk koos hij dan de vreedzame verzen uit de koran. Maar dat was niet alles! Ik zal citeren wat hij zei. 'Ik ben oud. Mijn leven nadert het einde. Maar jij, Aisha, bent jong. Vlucht, meisje, vlucht voor het te laat is.'

Kun je je voorstellen hoe geschokt ik was door zijn woorden? Ik zei al dat hij zo'n aardige, beminnelijke man is, dus ik kon er niets aan doen dat ik hem geloofde. Ik besloot echter zelf op onderzoek uit te gaan.

Ik bezocht 'miljoenen' islamitische websites, las artikelen en dacht erover na. Het bleek dat jij de enige bent die logica en intelligentie toepaste in artikelen. Moslims spreken liever over de perfectie van Mohammed, Allah en hun godsdienst, zonder hiervoor een basis te hebben.

Vervolgens bezocht ik miljoenen forums. Ik chatte zelfs met een zeer gerespecteerde doctorandus uit Egypte. Jongen, wat was hij kwaad. Hij beval me letterlijk te stoppen met het lezen van jouw artikelen, en naar het Midden-Oosten te verhuizen (ik kom uit Australie).

Maar dit was het bewijs dat ik zocht. Je vraagt niet aan mensen die dezelfde mening hebben als jij te stoppen met het lezen van sites over de islam. Waarom? Dat is duidelijk. Je bent niet bang voor een afwijkende mening. Je meent echt wat je zegt. De islam is gebaseerd op blind geloof. Moslims lijken alles wat Mohammed (of Allah, zoals zij denken) zei blind te geloven.

Vriendelijke groet,

Aisha.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
VrijdenkerUItNoordAfrika
Forum fan

Bericht door VrijdenkerUItNoordAfrika »

Dit verhaal is volgens mij door dat meisje verzonnen

Die man zal nooit zeggen dat islam fout is, want dat durft niemand te zeggen uit angst van zijn omgeving.

Ik geloof het niet.
Toen hij klaar was, zei hij dat hij nu de waarheid had geleerd.
Je kunt niet binnen een paar minuten ongelovig worden. Dat duurt jaren lang.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

het is de vraag wat die oude imam precies bedoelde toen hij zei dat hij nu de waarheid had geleerd
het kan eenvoudig zijn wijsheid - vanwege zijn leeftijd - zijn en ook de reden dat hij de vreedzame teksten uitkoos enz.
dus hij moet het al langer hebben geweten

de islam is een historisch artefact in de ontwikkeling van religie op het arabisch schiereiland
een momentopname van voortgaande openbaring die helaas gestold is en verhard
zie de symptomen der huidige religie (allereerst het katholiscisme, vervolgens de islam en inmiddels ook de reformatie)
levende religie is niet het zich beperken tot oude teksten uit het verleden, want dat zou overeenkomen met het laten verrotten van appels op een fruitschaal

de aanbeveling van de imam aan "aisha" doet mij een beetje denken aan bijbels teksten zoals:
"vlucht weg uit ur der chaldeejen"
"vlucht uit egypte"

de vredelievende imam was een wijs man, lijkt mij
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

VrijdenkerUItNoordAfrika schreef:
Nee dat lijkt me ook niet, hoogstens zou je een punt kunnen aanwijzen waar je twijfel omslaat of zo iets, ergens gaf het dat in het verhaaltje wel aan:
Devious schreef:
Hij ging verder. Hij wist eigenlijk al enige tijd dat de islam vals was.
VrijdenkerUItNoordAfrika
Forum fan

Achnaton schreef: Je kunt niet binnen een paar minuten ongelovig worden. Dat duurt jaren lang.
Het spijt me, dat verhaaltje is van A tot Z verzonnen.
Lees mee….

Stap 1:
Hij begon je artikelen aandachtig te lezen.
Stap 2:
Toen hij klaar was met het lezen, wist hij de waarheid. Die artikelen hebben hem dus veranderd. Het is onmogelijk om de mening van een imam met een artikel te veranderen.

Stap 3: Nu gaat ze zichzelf tegen spreken
Hij wist eigenlijk al enige tijd dat de islam vals was.
Wanneer wist hij de waarheid dan? NU of enige tijd?
Als het nu is, dan is dit onmogelijk, want de mening van een imam verander je niet binnen 1 minuut met een artikel.

Als enige tijd geleden, dan is de vraag : wat bedoelt ze met NU.
Als hij de waarheid enige tijd geleden wist, waarom is hij toen niet gevlucht? Toen was hij geen 70 jaar oud. Dus hij kon vluchten. Een imam word je niet op je 70ste. Je leert als kind koran en na een aantal jaren word je imam. Je kunt een Imam worden op je 24ste.

Stap 4:
Toen zei zei:

“Ik bezocht 'miljarden' islamitische websites”
…”Vervolgens bezocht ik miljoenen forums'

Haar verhaal is miljoenen en miljarden keer vals.

ps. Nina heeft "visited "billions" of Islamic sites" vertaald in
"miljoenen islamitische sites bezocht"
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Sorry, VrijdenkerUItNoordAfrika zo aandachtig had ik het verhaal niet gelezen , meer in overdrachtelijke zin niet op de letter(miljoen keer=niet te doen). Dacht eigenlijk dat ze indirect door die Iman bekeert was, achteraf nog eens gelezen, inderdaad nogal vaag.
Als ze inderdaad meent een Iman bekeert te hebben lijkt me dat ook volstrekte onzin, zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Tja, het kan ook gewoon zijn dat de schrijfster de engelse taal nog niet zo machtig was dat ze zich op de juiste manier kan uitdrukken. met andere woorden VrijdenkerUItNoordAfrika is weer ouderwets aan het woord neuken.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
VrijdenkerUItNoordAfrika
Forum fan

Sebastiaan schreef:Tja, het kan ook gewoon zijn dat de schrijfster de engelse taal nog niet zo machtig was dat ze zich op de juiste manier kan uitdrukken. met andere woorden VrijdenkerUItNoordAfrika is weer ouderwets aan het woord neuken.

Omdat haar teksten vol met tegenstrijdigheden zijn, is het de schuld van mij.

Dit is jou eigen uitspraak:
Des de groter de leugen, des te meer mensen bereid zijn om erin te geloven.
Deze uitspraak geldt dus voor jou en niet voor mij.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

VrijdenkerUItNoordAfrika schreef:Dit verhaal is volgens mij door dat meisje verzonnen

Die man zal nooit zeggen dat islam fout is, want dat durft niemand te zeggen uit angst van zijn omgeving.

Ik geloof het niet.
Er schijnen ook dominees en priesters te zijn die geen christen meer zijn.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het doet er eigenlijk niet zo toe of dit verhaal nu waar is of niet. Het is gewoon een van meerdere getuigenissen.

Er zijn zat ware getuigenissen en er zullen altijd getuigenissen zijn die ontsproten zijn aan de fantasie van diegene die de getuigenis doet. Hier kom je gewoon niet zo snel achter.

Het is ook lastig om een discussie te voeren of dit een waar verhaal is of niet, want hier kom je gewoon niet achter.

Dat niet alle Imams radicale figuren zijn geloof ik wel, er zullen er ook bij zijn die het goed menen. Zoals er overal in iedere groep of professie mensen zullen zijn die het goede voorstaan.

Misschien zei die Imam het gewoon op deze manier tegen haar met een bepaalde reden, en was het heus niet zo dat hij zomaar in een klap het licht zag.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
VrijdenkerUItNoordAfrika
Forum fan

Akkersloot schreef: Er schijnen ook dominees en priesters te zijn die geen christen meer zijn.
Haar verhaal is tegenstrijdig.
Ze overdrijft te veel.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ik geloof dit verhaal ook niet. Die imam slaat ineens om, zegt dan dat hij al wist dat de islam vals was? Erg ongeloofwaardig.

Is de imam niet bang dat het meisje hem verraad?
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

VrijdenkerUItNoordAfrika schreef:
Akkersloot schreef: Er schijnen ook dominees en priesters te zijn die geen christen meer zijn.
Haar verhaal is tegenstrijdig.
Ze overdrijft te veel.
Mensen overdrijven wel vaker als ze emotioneel betroken zijn bij een onderwerp, overdrijving wordt dan gebruikt om een gevoel uit te drukken, niet om letterlijk te nemen. Bijvoorbeeld als iemand "miljoenen keer" zegt, weet ieder weldenkend mens dat je dat niet letterlijk moet nemen, maar opvatten als "heel vaak".
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
VrijdenkerUItNoordAfrika
Forum fan

Sebastiaan schreef:emotioneel betroken zijn bij een onderwerp, overdrijving wordt dan gebruikt om een gevoel uit te drukken, niet om letterlijk te nemen. Bijvoorbeeld als iemand "miljoenen keer" zegt, weet ieder weldenkend mens dat je dat niet letterlijk moet nemen, maar opvatten als "heel vaak".
Mensen die overdreven liegen en zijn niet geloofwaardig.
Miljoenen, miljarden zijn maar een paar voorbeelden van haar leugens.

In een programma van de EO was er een man uit Tunesië die tot het christendom is bekeerd .
Hij zei:
Ik was moslim en op een dag was ik aan het bieden. Ik hoorde een stem zeggen: “Stop er mee, wat je doet is verkeerd”.. Ik was bang, want ik was alleen thuis en dan hoorde ik weer de stem zeggen: “Mohammed is een leugenaar en geen profeet… je gelooft in een valse godsdienst…. Je hoeft niet bang te zijn ik ben Jezus Christus”.

Het verhaal van deze man uit Tunesië doet me denken aan het verhaal van profeet Mohamemd die zei: “Ik was in de berg en hoorde ik een stem zeggen: “lees …lees… lees in de naam van Allah”. Hij was de Engel Gabriel. ik rende naar huis ....
Laatst gewijzigd door VrijdenkerUItNoordAfrika op 03 mar 2007 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik geloof het hoe dan ook niet dat mensen zaken 'horen' van bovennatuurlijke stemmen. Of ze moeten een psychische stoornis hebben maar dan is het een waan die ook niet voor waar door kan gaan. Hier hecht ik dus ook geen enkel geloof aan, ook niet aan Mohammed dus die wanen had waar de engel Gabriël in voorkwam.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie