Last Night.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Last Night.

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 14:34

Het is al weer een tijdje terug dat ik deze film heb gezien, maar ik vond het één van de meest indrukwekkende films ooit. Het gaat over de laatste dag op aarde. Door een niet nader genoemde catastrofe zal de aarde exact op de eeuwwisseling in een oogwenk ophouden te bestaan. Er is geen enkele hoop voor de mensheid om deze catastrofe te overleven. Dit gegeven is al een paar maanden(of jaren) bekend bij het grote publiek en als gevolg hiervan is de hele wereld afgegleden in een staat van totale maar overwegend geweldloze anarchie.

De film volgt de laatste uren van enkele mensen die op verschillende manieren proberen met dit gegeven om te gaan. Hoewel het duidelijk een lowbudgetfilm is, is dit naar mijn idee zeer goed vormgegeven. Sommigen brengen hun laatste uren door met bidden, weer anderen met sex en sommigen besluiten hun lot in eigen hand te nemen en zelfmoord te plegen voor de laatste seconde wegtikt.

Al met al is deze Canadese productie een zeer indrukwekkende productie en een must voor iedereen die van dit soort films houd. De wikilink is eigenlijk één grote spoiler

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Night_%28film%29

Maar deze link bevat genoeg gegevens om de film te kunnen kunnen opsporen maar geen echte spoilers.

http://www.imdb.com/title/tt0156729/
Laatst gewijzigd door Marinus op 10 dec 2007 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 10 dec 2007 15:02

Nooit van gehoord, maar de beschrijving die je geeft bezorgt me kippenvel :D
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 15:13

Devious schreef:Nooit van gehoord, maar de beschrijving die je geeft bezorgt me kippenvel :D
Als er iemand is die die film moet zien ben jij het :o hij is alleen lastig te krijgen hellaas. Verwacht trouwens geen rampenfilm vol special effects, maar alleen een eerlijk portret van mensen die geconfronteerd worden met een onontkoombaar einde. Dit is soms komisch, soms bizar, soms begrijpelijk maar het grijpt je vooral ook bij de strot. Het punt is dat het volgens mij ook echt zo zou gaan in zo'n geval.

Het is typisch zo'n film die je een hele tijd bij blijft en niet in de laatste plaats door het uiterst voorspelbare, maar op sublieme wijze weergegeven einde waarbij de focus wegdraait van de ramp en zich concentreerd op de laatste seconden menselijkheid. Ik ben al best een tijd op zoek naar de film, maar mocht ik hem ooit in handen krijgen dan bezorg ik je een kopie.

Marinus
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 15:36

Marinus schreef:uiterst voorspelbare (knip) einde
Laat ik dat gelijk maar weer relativeren; De film eindigt met Het Einde en dat moet ook want daar drijft de film op. Ieder ander einde zou de film om zeep helpen. Maar voor de rest is het helemaal niet voorspelbaar eigenlijk.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 16:25

Hey tnx

Ik ben redelijk digibeet dus dat soort dingen is wel handig voor me. Ik moet even uitzoeken hoe eea werkt

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 10 dec 2007 16:29

Rar-linkjes downloaden en eerste uitpakken met winrar. Rest wordt met een beetje geluk automatisch gedaan. Resultaat is filmpje als het goed is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 10 dec 2007 16:36

rapidshare: scroll omlaag in de pagina, klik "free" , wacht een poosje, typ de beveiligingscode over en klik "download". Nadeel is dat, als je geen premiumaccount hebt, je tussen twee verschillende downloads een uurtje of wat moet wachten (afhankelijk van de grote van de bestanden).

torrents kun je openen met tal van toegewijde programma's, maar ook met bijvoorbeeld limewire of flashget. Nadeel hiervan is dat de downloadsnelheid afhangt van het aantal mensen die het bestand op de harde schijf hebben staan, en toegankelijk voor delen.

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 10 dec 2007 16:43

Sararje schreef:Rar-linkjes downloaden en eerste uitpakken met winrar. Rest wordt met een beetje geluk automatisch gedaan. Resultaat is filmpje als het goed is.
Jep, alle rar-bestandjes in een map, (winrar downloaden en installeren als de bestanden niet worden herkent: http://www.winrar.nl), rechtermuisklik op part1, kies uitpakken naar 'naam bestand'/ (waarbij 'naam bestand' de naam van het bestand is :P) en dan wordt het bestand uitgepakt naar die locatie. Maar als je er niet uitkomt, je stuurt maar een PM.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 16:51

Ynx ik kijk er later even (moet nog koken en zo) naar ik hoop dat ik er uit kom.
Vergeet niet zelf de film te kijken; hij is echt de moeite waard. Verreweg de beste doomsday-film in mijn ogen.

Marinus

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 10 dec 2007 17:06

Sararje schreef:Rar-linkjes downloaden en eerste uitpakken met winrar. Rest wordt met een beetje geluk automatisch gedaan. Resultaat is filmpje als het goed is.
:lol: Haha, het is mij zelfs nog nooit gelukt om iets te unpacken met winzip of winrar.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 10 dec 2007 17:08

Ach, maar jij bent een zelfverklaarde net-niet-digibeet. :wink: Makkelijker is het dan om microtorrent te downloaden en dan het laatste linkje te pakken. Dan gaat als het goed is, alles goed.
Socratoteles: heb je 'm zelf geupload of stond die er al? Enig idee hoe lang het blijft staan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 17:29

Nou zo te zien ben je wel ongeveer een half etmaal bezig om alles te downloaden als je het gratis wilt hebben...... Maar goed het is iets. Tnx iig.

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 10 dec 2007 17:51

Sararje schreef: heb je 'm zelf geupload of stond die er al? Enig idee hoe lang het blijft staan?
Stond er al. Zal waarschijnlijk ook nog wel even blijven staan, maar snel is het niet. Met rapidshare heb je hem eerder binnen denk ik.

Een andere torrent:
http://www.mininova.org/tor/391614

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 10 dec 2007 20:06

Maar wat is de snelste manier? ik snap dat downloaden en zo nu wat meer maar nog steeds rudimentair.

Plaats reactie