@Fish,
Hoor je een mooie vrouw fantastisch zingen en alle ratio schuif je aan de kant. Engelen bestaan.
Kate Melua zingt prachtig en haar voorbeeld -die niet meer leeft- was Eva Cassidy. Na Eva's overlijden heeft ze samen een lied met haar gezongen d.w.z via band en beeld is het prachtig geworden.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
ChaimNimsky schreef: ↑21 dec 2018 13:45
De godin die in 2:33 het beeld binnen komt schuiven doet - laten we maar zeggen - érg haar best om volgelingen te winnen . Daar kon Mozes zo bij naar binnen lopen. Dat 'ie verder is gewandeld en er uiteindelijk met een mannelijke variant vantussen is gegaan is interessant.
Arvo Pärt -- Fratres:
Ik vind het vooral opvallend dat het zo opvalt. In onze huidige maatschappij heerst de fallus symboliek, dat valt de meeste mensen niet eens meer op.
Prachtige muziek trouwens, Arvo Pärt, al heeft het weinig goeds gebracht... die broederschap.
Nog een Nina Paley uit de *film Seder-Masochism
*
Seder-Masochism is a 2018 American animated musical comedy-drama film written, directed, produced and animated by American artist Nina Paley. The film reinterprets Hebrew Bible events from the Book of Exodus, especially stories associated with the Passover Seder, such as the death of the Egyptian first-born, and Moses leading the Israelites out of slavery in Egypt. The film depicts these events against a backdrop of widespread worship of the Great Mother Goddess, showing the rise of patriarchy.
Laatst gewijzigd door Petra op 22 dec 2018 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra schreef: ↑22 dec 2018 12:37
Ik vind het een fantastisch artistiek mens, Nina Paley.
Herkenbaar. Ze heeft dezelfde kerst- & paas-allergie als ik en zat als (nu atheïsische) Joodse in een Joods gezin met de neus op de ongemakkelijke feiten aan de sedertafel tijdens Pesach: Mozes en Aharon in Egypte, knokken, Farao, kindermoord, de mannelijke JHWH, volkerenmoord, knokken, priesters, dieren slachten, Jozua, massamoord, koningen, profeten, oorlog en volkerenmoord, Babyloniërs, vokerenmoord, Perzische inval, knokken, Grieken, knokken, Chasmoneanen, knokken, Romeinen, knokken, Ottomaans rijk, knokken, Palestina, knokken, nazisme, volkerenmoord, Engeland, knokken, Palestijnen, knokken en huppakee: ''This land is mine, God gave this land to me, this brave and ancient land to me, and when the morning sun reveals her hills and plains, then I see a land where children can run free; with the help of God I know I can be strong to make this land our home and if I must fight, I'll fight to make this land our own until I die, this land is mine''. Realisme met god als excuus: