Tranentrekkers (foute muziek)

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Tranentrekkers (foute muziek)

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:Terug naar de tranentrekkers, Nederlands deze keer.

Jacques Herb - Maaaaaaanoeweelaaaa (1971)[/b

die is inderdaad wel vrij erg. Heb je pappie loop toch niet zo snel niet uit het oog verloren? Die is nog erger :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Als alles zodanig tegenzit dat je geen uitweg meer ziet, luister dan naar de volgende uitvoering van Mozart's Toverfluit & je komt erachter dat het echt nog veel erger kan. De zangeres was vrij bekend & heeft eveneens in het Witte Huis opgetreden voor president Rutherford B. Haves. Het is het lelijkste dat ik ooit heb gehoord -- zo ongelovelijk lelijk dat het weer kunst is:

De zangeres, sopraan Narcissa Florence Foster, werd geboren op 19 Juli, 1868 in Pennsylvania als dochter van rijke landeigenaars. Foster zei dat ze voor het eerst van haar liefde voor het uitvoeren van muziek gewaar werd op 7 jarige leeftijd. Ze heeft onder andere een recital gegeven voor President Rutherford B. Haves in het Witte Huis.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef:Foster zei dat ze voor het eerst van haar liefde voor het uitvoeren van muziek gewaar werd op 7 jarige leeftijd. Ze heeft onder andere een recital gegeven voor President Rutherford B. Haves in het Witte Huis.
Inderdaad is dit zo vreselijk om aan te horen dat eeuwige roem voor het nageslacht daarmee gewaarborgd is.
Ze kon volgens het Wikiartikel als kind vrij goed piano spelen, en dat is waar president Hayes naar heeft moeten luisteren. Een piano klinkt enkel zo vals als die gestemd is. :wink:
Born OK the first time
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

ChaimNimsky schreef:De zangeres, sopraan Narcissa Florence Foster, werd geboren op 19 Juli, 1868 in Pennsylvania als dochter van rijke landeigenaars. Foster zei dat ze voor het eerst van haar liefde voor het uitvoeren van muziek gewaar werd op 7 jarige leeftijd. Ze heeft onder andere een recital gegeven voor President Rutherford B. Haves in het Witte Huis.
Op Jijbuis bestaat een filmpje met bewegende beelden, met zonder geluid:

Bij de beelden van het applaudiserende publiek vraag ik me af wie nou wie in de maling neemt.

Foster Jankins heeft overigens op 76-jarige opgetreden in de Carnegie Hall op 25 oktober 1944. De kaartjes waren al weken van tevoren uitverkocht (volgens het Nederlandse WP-artikel over haar).

Ik kan het nergens terugvinden maar ik heb in een boek van, ik meen Stephen Jay Gould, een stuk over haar gelezen. Zo zie je maar dat je door stijfkoppig te doen wat je wilt, ongeacht wat de mensen ervan zeggen, je succes kunt hebben zonder talent. Dat gaat uiteraard beter als je er niet van hoeft te leven. Ik mag die dame wel, al was ze niet om aan te horen. Daar kunnen de Paris Hiltons, Kim Kardashians, Britney Spears' & Lindsay Lohans van onze tijd nog wat van leren.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

In de film over Foster JEnkins was het vooral haar echtgenoot die ervoor zorgde dat de zaal vol kwam. Hij zou letterlijk de toehoorders hebben omgekocht en zelfs journalisten hebben geweigerd. Niet vergeten dat zij een heleboel geld doneerde aan 'echte' klassieke musici. Zeer amusante film overigens die ik echt kan aanraden.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Onder het kopje 'foute muziek' mag dit absoluut foute melodietje natuurlijk niet ontbreken. Op 5 min. loopafstand gemaakt:
Zionist
Petra
Banned

Bericht door Petra »

ChaimNimsky schreef:Onder het kopje 'foute muziek' mag dit absoluut foute melodietje natuurlijk niet ontbreken. Op 5 min. loopafstand gemaakt:
[-X De macarena is enig! Oh, wat heb ik daarop gefeest. :D

Toen wij net met ons kroost naar China geëmigreerd waren stuurde m'n vader elke dag van die tranentrekkers.
Geef mij maar Amsterdam, Aan de voet van die oude wester...
Maar tranenwinnaar was toch wel het zeer foute Laat me alleen van Rita Hovink:

Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
De Encyclopedist
Ervaren pen

Petra schreef:Maar tranenwinnaar was toch wel het zeer foute Laat me alleen van Rita Hovink:
O, vreselijk.

Een klassieke smartlap uit m'n jeugd, nooit mooi gevonden, wel luidkeels meegezongen: Manuela van Jacques Herb

Ik wist niet dat er een video van bestond.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

ik zal er eens een schepje bovenop doen :)

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
De Encyclopedist
Ervaren pen

doctorwho schreef:ik zal er eens een schepje bovenop doen :)
Welja, gooi er een massavernietigingsclip tegenaan! Nou ben ik uitgeluld, hoor.

Patiënt: "Dokter, ik ben zo zenuwachtig, dit is mijn eerste operatie."
Chirurg: "Ach mevrouw, hoe denkt u dat ik me voel, dit is ook mijn eerste operatie."
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

In dit kader dan ook maar deze Hamas klassieker :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Jullie hebben goed je best gedaan. Maar toch....
vind ik mijn liedje het aller aller allerzieligst.
Zit te broeden op de vraag of er nog wel zieliger liedjes zijn. :roll:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hadden we deze al :

Jerry Bey - Jantje's voetbal

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Petra
Banned

Bericht door Petra »

vegan-revolution schreef:Hadden we deze al :

Jerry Bey - Jantje's voetbal
Alle ballen nog aan toe zeg, wat een zieligheid.
Moest denken aan mijn zoon. Toen ie vier was had ie z'n skelter verkocht aan een buurmeisje voor 1 euro!
Heb de koop maar snel weer ongedaan gemaakt. :lol:

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Wilde Manuela plaatsen, maar die staat er al. Dan deze, op korte afstand.

En natuurlijk: "The Story of Pappie loop toch niet zo snel.

“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie