Islamofobie? Een nuchter antwoord
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Islamofobie? Een nuchter antwoord
Hier een beschrijving waar het boek Islamofobie? Een nuchter antwoord over gaat. Ik heb er niets aan toe te voegen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Islamofobie? Een nuchter antwoord
Dat is leuk. Een linkje, speciaal voor mijn verjaardag blijkbaar.
Nee, en dat begint op te vallen.vegan-revolution schreef:Ik heb er niets aan toe te voegen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
Wat valt jou eraan op? Waar wil je heen?Jagang schreef:Nee, en dat begint op te vallen.vegan-revolution schreef:Ik heb er niets aan toe te voegen.
-
Destinesia
Zag vandaag een leuk filmpje.
What Islam has planned for Europe.
En dan deze nog. Europe in 2029 Hoe overdreven dramatisch het ook overkomt vind ik het toch ook weer geen 100% onzin ....
En dan deze nog. Europe in 2029 Hoe overdreven dramatisch het ook overkomt vind ik het toch ook weer geen 100% onzin ....
Een van de actiepunten die nogal vreemd overkomt. Vooral het laatste deel hiervan. Wat bedoelt de schrijver (die misschien meeleest) hiermee.Afschaffen van elke vorm van regulier overleg van hogere en lagere overheden met ‘woordvoerders’ van godsdiensten, andere ideologische stromingen, rassen, geslachten, jongeren, grootvaders of dragers van brillen of contactlenzen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Pure propaganda, gebaseerd op angst. Dat je dit soort drek serieus neemt.Destinesia schreef:Zag vandaag een leuk filmpje.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Destinesia
Je meent het.The Prophet schreef: Pure propaganda
Ik overdenk alles en neem alles 'serieus'. In alles schuilt een kern van waarheid. Niemand heeft 100% gelijk of ongelijk. Daarná denk ik er nog eens over na, en nog eens, en nóg eens. Ook over jouw reactie. Denken en denken en overdenken. Ik ben er erg goed in. Ik kan het iedereen aanraden. Ondertussen volg ik gewoon het nieuws en denk er het mijne van. Kun jij mij trouwens zeggen waarom je het "drek" vind? Jij bent tenslotte zekerder van je zaak dan ik.The Prophet schreef: Pure propaganda, gebaseerd op angst. Dat je dit soort drek serieus neemt.
- vegan-revolution
- Superposter
Het ging hier eigenlijk om een boekbespreking, maar enfin .....Destinesia schreef:Zag vandaag een leuk filmpje.
Prophet, wat Destinesia aangaf was dat ze het geen 100% onzin vindt, daarmee geeft ze volgens mij al aan dat ze het niet 100% serieus neemt.The Prophet schreef:Pure propaganda, gebaseerd op angst. Dat je dit soort drek serieus neemt.
Wat het eerste genoemde filmpje betreft, zijn de hierin weergegeven morbide denkbeelden van Moammar Abu Minyar al-Qadhafi, ofwel kortweg Khadaffi, genoegzaam bekend en daarmee nauwelijks als "drek" te kenschetsen.
Wat het als tweede genoemde filmpje betreft valt op dat hierin de tegenstelling 'blankhuidige mensen versus donkerhuidige mensen' opgevoerd wordt. Als The Prophet het wat dit betreft over "drek" heeft, dan kan ik daar volledig in meegaan.
Dat er oplopende spanningen kunnen ontstaan tussen islamisten enerzijds en niet-islamisten anderzijds is daarentegen niet zo'n heel vergezochte gedachte. Dat dit tot iets soortgelijks zou leiden als in het tweede filmpje wordt weergegeven valt natuurlijk ernstig te betwijfelen. Maar dat er hierdoor lokaal in Europa burgeroorlogen zouden kunnen ontstaan is mijns inziens geen totaal absurde gedachte.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik doelde op het tweede filmpje.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Destinesia
Ga gerust verder.vegan-revolution schreef:Het ging hier eigenlijk om een boekbespreking, maar enfin .....
-
siger
De strekking van beide filmpjes is ongeveer hetzelfde. Het tweede is fictie voor fascisten (er werden beelden van War of The Worlds van Spielberg gepikt) met spijtig omgekeerd effect: het lijkt niet meer dan fascistoide geroep. Gelukkig hebben we Khadaffi nog.
Ik ben het niet eens met de rechtse analyse van het probleem: het verband tussen islam en links is kunstmatig: in de grond verschillen ze als water en vuur. De natuurlijke bondgenoten van de orthodoxe islam zijn autoritaire antidemocraten zoals zijzelf: rechts-christelijken, fascisten, extreem-kapitalisten, neurotechnokraten. Hun natuurlijke vijanden die hen in elkaars armen drijven zijn mensenrechtenactivisten, democraten, humanisten.
Trouwens niet alleen Khadafi ziet de toekomst vrolijk in. De overname van Europa is voor veel moslimse denkers onvermijdelijk, en voor veel gewone gelovigen zelfs een geloofspunt.
Zo vind je in de archieven van de onverdacht gesubsidieerde gematigde Nederlandse Islamietsche Omroep reeds vele jaren een essay van Prof. Dr.Hassan Hanafi van de univ. van Cairo, een zogenaamd liberaal moslim die nota bene onder vuur ligt van de conservatieve zijde. Het voor Nederlandse moslims vertaalde stuk (zie http://www.nioweb.nl/2008/05/14/islam-in-europa/) is niet zo verschillend van wat Khadaffi zegt. Hier enkele citaten:
Ik ben het niet eens met de rechtse analyse van het probleem: het verband tussen islam en links is kunstmatig: in de grond verschillen ze als water en vuur. De natuurlijke bondgenoten van de orthodoxe islam zijn autoritaire antidemocraten zoals zijzelf: rechts-christelijken, fascisten, extreem-kapitalisten, neurotechnokraten. Hun natuurlijke vijanden die hen in elkaars armen drijven zijn mensenrechtenactivisten, democraten, humanisten.
Trouwens niet alleen Khadafi ziet de toekomst vrolijk in. De overname van Europa is voor veel moslimse denkers onvermijdelijk, en voor veel gewone gelovigen zelfs een geloofspunt.
Zo vind je in de archieven van de onverdacht gesubsidieerde gematigde Nederlandse Islamietsche Omroep reeds vele jaren een essay van Prof. Dr.Hassan Hanafi van de univ. van Cairo, een zogenaamd liberaal moslim die nota bene onder vuur ligt van de conservatieve zijde. Het voor Nederlandse moslims vertaalde stuk (zie http://www.nioweb.nl/2008/05/14/islam-in-europa/) is niet zo verschillend van wat Khadaffi zegt. Hier enkele citaten:
De Islam is nu weer de rol van de meester aan het spelen. De Islam wordt steeds groter in het Westen en geeft dit deel van de wereld een andere visie op het leven. Het aantal moslims in het Westen, inclusief de Europese moslims zelf, telt meer dan 15 miljoen. Sinds de 20e eeuw leeft Europa in een leegte qua geloof en de Islam is een alternatief om dit gemis te compenseren. Aan het einde van de 19e eeuw heeft Nietzsche verklaard dat God gestorven is en de mens nog leeft. Zijn collega Roland Barthes (20e eeuw) zei dat de mens gestorven is en dat niemand meer leeft.
Verschillende denkers zoals De l’Our [?] en Drida [Derrida?] hebben kritiek geuit tegen het ratio, de wetten en het westers individualisme. Ben Geler had het over “het vergaan van het Westen”. Paul Azar had het over “de crisis van het Europees denken” en Pier Jason over het materialisme in Europa; hij zei: ” Het Westen is een machine die iedere dag een andere God produceert”. Horzel had het over “de crisis van de Europese wetenschappen”, Thembi over “de Westerse cultuur in een staat van beschuldiging”, en Max Chiller sprak over “de omkering van normen en waarden”.
Misschien is het verstandig voor Europa om haar energie en kracht te gaan halen uit deze nieuwe bron uit het Zuiden. Een zuivere bron, zonder individualisme, discriminatie, misbruik, vernedering of bezetten van anderen. Misschien gaat de nieuwe Islamitische beweging een andere koers geven aan de geschiedenis van de wereld, beginnend bij het oude Oosten tot het huidige Westen, van China, India, Perzië, Egypte, Griekenland en Rome tot het huidige Westen en Oosten o.a. Europa, Turkije, Iran, Maleisië etc.
Eerder was de Islam begonnen met zijn verkondiging in het Oosten en nu gaat hij vanuit het Westen beginnen richting de rest van de wereld. Waarom is Europa bang voor de Islam, terwijl deze cultuur twee keer de leermeester is geweest voor het Westen?Wij moeten de Islam niet koppelen aan terrorisme en 11 september 2001. De civilisatie van Andalusië is ook Islam. Veel Westerse kenners voorspellen dat de Islam de toekomstige religie is zoals het geval bij de geleerde Roger Garaudy.
Waarom vergeten de Europeanen dat de bron van hun kennis en welvaart in de Islam ligt?
Dat de overname van Europa onmogelijk is, neemt niet weg dat pogingen ertoe veel schade kunnen aanrichten, en een levenswijze voor lange tijd onmogelijk kan maken.Bang zijn voor de Islam is een hallucinatie, en jezelf verdedigen is een soort arrogantie.
Dan wil ik van jou graag weten waar de kern van waarheid zit in de theorie van The Flat Earth Society.Destinesia schreef:In alles schuilt een kern van waarheid.
De titel is waarschijnlijk een leugen. Er is niets nuchters aan die beschrijving. Er worden nogal wat kersen geplukt:vegan-revolution schreef:Hier een beschrijving waar het boek Islamofobie? Een nuchter antwoord over gaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff