Boeiend onderwerp in de kringen van de EO! De ingezonden reacties zij hier en daar ook leuk om te lezen.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Eergisteren op het 8 uur journaal nog een christelijke school uit Heerde, de van god vergeven plaats waar ik dagelijks naar toe meot en door een cultuurbarriëre heenga. (je moet wat over hebben voor je centen.
Daar waren ze bang dat de kinderen met al die tovenarij misschien wel de cijfers konden beïnvloeden. En dat konden ze als school toch niet toestaan Je bljft lachen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
GH schreef:Eergisteren op het 8 uur journaal nog een christelijke school uit Heerde, de van god vergeven plaats waar ik dagelijks naar toe meot en door een cultuurbarriëre heenga. (je moet wat over hebben voor je centen.
Daar waren ze bang dat de kinderen met al die tovenarij misschien wel de cijfers konden beïnvloeden. En dat konden ze als school toch niet toestaan Je bljft lachen.
Eén moeder was bang dat ze onder invloed zouden komen.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
GH schreef:Daar waren ze bang dat de kinderen met al die tovenarij misschien wel de cijfers konden beïnvloeden. En dat konden ze als school toch niet toestaan Je bljft lachen.
Ik moest er bijna van huilen Gerard, zo triest vond ik deze gevaarlijke middeleeuwse opvattingen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Wat me trouwens opviel in datzelfde 8 uur journaal was dat van de 7500 basis scholen er 1000 niet meededen met de algemene boekenweek maar wel aan de alternatieve christelijke boekenweek. Het betrof dit jaar opvallend veel 'gematigt' christelijke scholen.
De indoctrinatie van kinderen, iets waar deze mensen nu juist angst voor hebben en voor waarschuwen i.v.m het boekenweek thema, zet zich in een schikbarend tempo voort.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. De zwarte magie in de boekjes is fantasie het christelijk geloof evenzeer alleen de laatste wordt veelvuldig in de praktijk toegepast en brengt de meeste schade toe aan tere kinderzieltjes.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Via de site neetegentoveracademie.nl kwam ik op de site: www.oude-wereld.nl:
Stichting De Oude Wereld wil in 2007 voorlichting geven over het catastrofemodel in vergelijking met het evolutiemodel. De stichting is daartoe in 2003 gestart met 'Project 2007'. Tweemodellenvoorlichting in 2007 geeft naar verwachting een kwaliteitsimpuls aan onderwijs, onderzoek en voorlichting, o.a. in het jaar van de Darwinherdenkingen 2009. De stichting roept belangstellenden op deel te nemen in de werkgroep van dit project. Voor belangstellende organisaties is er een contactgroep. Donaties en sponsoring zijn van harte welkom.
In de media, musea en schoolboeken lees je vaak maar van één verklaring voor het ontstaan van de mens: het evolutiemodel. In werkelijkheid bestaan er twee wetenschappelijke ontstaansmodellen. De onderzoeksgegevens kunnen op twee manieren in een verklarend model worden geordend. Het evolutiemodel is niet per definitie het juiste model. Er bestaan zelfs grote twijfels: een groep van vijf Nobelprijswinnaars gaf in 1991 aan dat de evolutietheorie geen globale verklaring meer heeft voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Met tweehonderd natuurwetenschappers waren zij bijeen geweest in de Franse stad Tours en tot deze conclusie gekomen.
De genoemde winnaars waren winnaars van de IBG Nobelprijs; een alternatieve uitreiking en zeker niet te verwarren met de 'echte' Nobelprijswinnaars.
Onlangs ondertekenden in Amerika 28 'echte' Nobelprijswinnaars een statement waarin ze verklaarden tegen ID te zijn als alternatief lesmateriaal op scholen.
Tweemodellenonderwijs is goed voor het leren analyseren van complexe onderwerpen, het leren relativeren, het scherpt het verstand en bevordert de eigen meningsvorming: stuk voor stuk belangrijke doelstellingen van het onderwijs. Unicef zegt het zo: "Alle kinderen hebben het recht om informatie te verzamelen en hun eigen mening te geven.". De tweemodellenvergelijking is dus in de allereerste plaats bedoeld voor leerlingen, scholieren en studenten en hun onderwijzend personeel./
En onder reacties: Giften zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.
Lijkt me duidelijk dat deze mensen bewust feiten verdraaien.
Sorry, maar ik moet nu even naar het toilet..........kotsmisselijk word je hiervan.