Hoe je dat uit mijn woorden hebt weten te halen is mij een raadsel.Rereformed schreef:Ik begrijp het: jij bent anders. Het is hetzelfde als met muziek. Iemand die niet geroerd wordt door wat voor vorm van muziek dan ook is te vergelijken met een niet-religieus persoon. Is dit een goede opvatting van jou?Jutter schreef: Ik probeer gewoon rekening te houden met anderen, ik geef me niet aan ze over. Voor mij is het andere het andere, niet het meerdere. Ik ben anders. Ik zeg het niet alleen anders, ik zie het zie het zoals ik het zeg.
Ik ben niet religieus.
Sorrie.
Dit lijkt mij een non-sequitor
Ik zou jou willen vragen waar iemand aan moet voldoen om een religieus persoon te zijn?
Taal is een algemeen bezit. Als iedereen zijn eigen betekenis aan woorden gaat geven, begrijpt niemand straks nog een bal van elkaar
De Van Dale online was niet bereikbaar. Maar dit is uit de Meriam Webster.
1 : relating to or manifesting faithful devotion to an acknowledged ultimate reality or deity
Een verhouding zoeken met, of een trouwe toewijding manifesteren voor, een ultieme realiteit (in jouw geval dat je ondergeschikt bent aan alles om je heen) of god
<a religious person> <religious attitudes>
2 : of, relating to, or devoted to religious beliefs or observances
3 a : scrupulously and conscientiously faithful b : FERVENT, ZEALOUS
Dat laatste betekent fanatiek. Ik denk ovrigens niet dat jij een fanaat bent. Don't worry.