Ja, inderdaad een understatement, want ik beleef dat met een subjectieve visie. Een ieder moet daar maar het zijne van denken, zoals jij ook doet. Zo'n offensief zie ik ook wel. Ik vraag me dan af of het niet voortkomt uit rivaliteit.a.r. schreef:Pointer schreef:Ik volg godsdienst pas sinds een jaar of twee, maar mijn perceptie van de laatste 25/30 jaar was dat godsdienst een steeds kleinere rol speelde binnen de nederlandse samenleving. Is "een zekere toename van godsdienstige onzin" niet een understatement?Bovendien meen ik een zekere toename van godsdienstige onzin te bespeuren. De ontwikkeling die ik persoonlijk in de laatste halve eeuw heb gevolgd en meegemaakt, is in regressie. Men wordt gemiddeld weer kuiser, dankbaarder en gehoorzamer, dus gelovigheid breidt zich uit of het wordt weer wat meer strikt toegepast.
[...] Een wanhoopsoffensief wellicht, maar m.i. wel gevaarlijk en hypocriet!.
Kijk, de islam moet het, net als de christenen, hebben van de goedgelovigheid van mensen en tegen het pure ongeloof van gezond verstand is niets te beginnen. Daarom vissen ze in dezelfde vijver van het ietsisme en de islam haalt de christenen snel in, door onuitputtelijke bronnen uit herkomstlanden en een enorm geboorteoverschot. Als het er dan op aankomt, zijn wij, ongelovigen, de outgroup die islam en christendom tot de ingroup van een gelegenheidscoalitie brengt. Daarom denk ik, dat het aandeel dogmatische gelovigen in de bevolking sterk zal groeien. In eerste instantie, omdat christenen zich op hun verklaarde identiteit terugtrekken, om samen sterk te staan en vervolgens met de islam samen de gescheidenheid van kerk en (recht)staat te doen afkalven.
Als moslims geduld oefenen, kunnen ze over 30 jaar onze Grondwet afschaffen en de sharia invoeren en dan breekt de hel pas goed los, omdat het dan tussen twee totaal verschillende geloven gaat. Dat er geen nieuwe kerken, maar nog wel moskeeën mogen worden gebouwd, daar kun je gewoon op wachten. Dat die moskeeën uit extra belasting worden betaald door niet-moslims, dus ook door christenen en joden, is vanzelfsprekend, zoals dat in islamitische landen allang de gewoonte is. Je mag als ongelovige, jood of christen je eigen geloof behouden, maar dan moet je, volgens de koran, je aan de islamitische voorschriften houden, extra belasting betalen en onderworpen zijn aan de moslims.
In dit verband is het heel leerzaam wat de islamitische doctrine is t.a.v. de 'juiste' democratie.
1. iedereen gelooft in Allah maar ongelovigen of andersdenkenden verzetten zich;
2. iedereen weet feitelijk zeker dat Allah alles het beste weet en dat wordt vertaald in de islamitische visie;
3. wie zich daartegen verzet, verzet zich tegen ieders diepste overtuiging en dat is ondemocratisch.
Wel, laten we elkaar geen mietje noemen. Op vergelijkbare wijze hebben we als humanisten - heersers en beheerders van de rede - het jodendom en christendom, in al hun onversneden varianten, ook geknakt en gekneveld om hun ijver, andersdenkenden te onderwerpen of de hersens in te slaan te beteugelen en ze te bedwingen binnen het raam van onze Romeinshumanistische rechtstraditie. Logisch dat ze nu revanche willen nemen en de christelijke naastenliefde demonstreren ten opzichte van hun moordenaars. Ze steken hun hoofd in de bek van een leeuw en vergeten dat die leeuw niet getemd en verschrikkelijk hongerig is. Ze denken, dat het oké is, omdat die leeuw net zo gek is, als zij, om in een god te geloven.
De islam levert over niet al te lange tijd de meeste stemmen op voor links, dus links - qua partijpolitiek van ambitieuze ego-trippers, niet voor linksgezinden - is vóór islamisering, maar wordt tegelijk ook steeds meer christelijk. Fusies met het CDA liggen in het verschiet. Rechts zal zich steeds meer als populistisch seculier profileren.
Wat nu een botlenek zal blijken te zijn, is het uitkeringsstelsel, want het zijn vooral de niet-moslims die de uitkeringen betalen voor door geboorte oninpasbaar 'superieure' moslims, die niet willen en niet kunnen participeren in het arbeidsproces van onze samenleving. Feitelijk zijn wij nu al in aanleg de slaven, waar onze (uit import opgekweekte) gedoodverfde overheersers van leven. Dit fenomeen lokt een grootscheepse braindrain uit, die al op gang is gekomen. Aangepaste moslims zullen seculariseren en ook de wijk nemen. Ook met 100% vacatures zullen die niet vervuld kunnen worden door moslims die intellectueel het niveau van een tienjarige niet overstijgen en wie betaalt dan de uitkeringen voor 100% werkloosheid?
Dus: de wal keert het schip.
Het gaat er slechts om hóé de wal het schip keert.
Als ik dat bedacht heb, laat ik het iedereen weten.