Aandacht schenken aan opmerkelijke zaken die passen in deze rubriek. En als het mensen aanspreekt dan kunnen ze er een mening over geven.
Atheïsten zijn intelligenter dan gelovigen
Moderator: Moderators
Re: Atheïsten zijn intelligenter dan gelovigen
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Heerlijk! Om overal mijn mening op te geven, het is alleen zo jammer dat ik het zo vaak moet herroepen.
Gelukkig ben ik o.a. atheïst, met die intelligentie zit het dus wel snor, helemaal nu ik me in het fulmineren bekwaam.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra schreef
Eh...wat is fulmineren? en kan ik dat ook worden?
Jammer genoeg ben ik een heel domme atheïst. Ze hebben mij dan ook niets gevraagd uit angst dat ze het gemiddelde intelligentieniveau naar beneden moeten bijstellen.Gelukkig ben ik o.a. atheïst, met die intelligentie zit het dus wel snor, helemaal nu ik me in het fulmineren bekwaam.
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Voor onze van-deur-tot-deur-evangelisten is het natuurlijk ook een prima argument om mensen mee tot atheïsme te bekeren: word atheïst en word intelligenter!
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Tja dat had je ook even aan een gelovige kunnen vragen; fulmineren (ww):briesen, foeteren, opspelen, razen, tekeergaan, tieren, uitvaren, vloeken.Gershom schreef: ↑07 apr 2018 05:36 Petra schreefJammer genoeg ben ik een heel domme atheïst. Ze hebben mij dan ook niets gevraagd uit angst dat ze het gemiddelde intelligentieniveau naar beneden moeten bijstellen.Gelukkig ben ik o.a. atheïst, met die intelligentie zit het dus wel snor, helemaal nu ik me in het fulmineren bekwaam.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Je wilt niet weten hoeveel Twitteratheïsten dit soort studies aanhalen om me van hun gelijk te overtuigenDe Encyclopedist schreef: ↑07 apr 2018 08:22Voor onze van-deur-tot-deur-evangelisten is het natuurlijk ook een prima argument om mensen mee tot atheïsme te bekeren: word atheïst en word intelligenter!
@Hoobler,Hoobler schreef: ↑07 apr 2018 11:23Je wilt niet weten hoeveel Twitteratheïsten dit soort studies aanhalen om me van hun gelijk te overtuigenDe Encyclopedist schreef: ↑07 apr 2018 08:22Voor onze van-deur-tot-deur-evangelisten is het natuurlijk ook een prima argument om mensen mee tot atheïsme te bekeren: word atheïst en word intelligenter!![]()
Zo'n 10 jaar geleden postte ik op de atheïsten hyve, ik moet zeggen dat het een fantastische ervaring was. Maar de -met name jonge tiener atheïsten - die binnen kwamen vallen begonnen inderdaad met dit soort studies, net alsof IQ een verdienste is.... Kijk ons jonge atheïsten, ik vond ze wel grappig, na de twintigste keer wist ik het wel.
Wanneer je de evolutie theorie aanhangt is er m.i verhipt weinig aan te doen -oefening baart kunst- een beetje? Bedenk dat diegenen die dit op twitter graag in de groep gooien misschien een punt hebben als ze het over ex-gelovigen hebben. Zonder geloven opgroeien zegt me weinig over intelligentie en atheïsme; "de Tokkies" zijn ook atheïsten. Wel kan het zo wezen dat gelovigen niet verder willen/durven denken; maar dat zegt m.i ook niets over hun intelligentie.
Bob Dylan
Bob Dylan
Storm schreef
Pas in derde instantie werd ik ongelovig. Ik ben niet super dom maar ook niet vreselijk intelligent.
Beroepskeuze testen vertelden mij dat ik over een gemiddelde intelligentie beschik. Niets bijzonders dus. Trouwens, de eerste 70 jaar kan je er nog niets van zeggen...
Dat is waar. Iedereen is bij zijn geboorte atheïst. That is the default position. Pas na verloop van tijd laten wij zeggen drie jaar worden kinderen opgevoed in een geloof of ze gaan gewoon verder als atheïst. Ik ben gelovig opgegroeid, en daarna heb ik nogmaals een ander geloof gekozen.Wel kan het zo wezen dat gelovigen niet verder willen/durven denken; maar dat zegt m.i ook niets over hun intelligentie.
Pas in derde instantie werd ik ongelovig. Ik ben niet super dom maar ook niet vreselijk intelligent.
Beroepskeuze testen vertelden mij dat ik over een gemiddelde intelligentie beschik. Niets bijzonders dus. Trouwens, de eerste 70 jaar kan je er nog niets van zeggen...
Er is ook een theorie dat baby's bij de geboorte moslim zijn en pas later, bij een verkeerde opvoeding, een ander geloof gaan aanhangen of zelfs atheïst worden.
Mogelijk zijn er ook gradaties in intelligentie: Meest intelligent de geboren atheïsten, dan de ex-gelovigen, dan de 2x ex-gelovigen zoals Gershom, en dan de gelovigen.
Mogelijk zijn er ook gradaties in intelligentie: Meest intelligent de geboren atheïsten, dan de ex-gelovigen, dan de 2x ex-gelovigen zoals Gershom, en dan de gelovigen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
@Vilaine,Vilaine schreef: ↑07 apr 2018 19:33 Er is ook een theorie dat baby's bij de geboorte moslim zijn en pas later, bij een verkeerde opvoeding, een ander geloof gaan aanhangen of zelfs atheïst worden.
Nou 2 x ex-geloven is volgens mij oerdom. Daar trap je toch niet 2 x in.
@Gershom
Oh de eerste 70 jaar kun je er nog niets van zeggen? Heb ik nog een tijdje.
@De Encyclopedist,
Voor onze van-deur-tot-deur-evangelisten is het natuurlijk ook een prima argument om mensen mee tot atheïsme te bekeren: word atheïst en word intelligenter!
Inderdaad een goede actie....gratis een kg IQ cadeau.
Bob Dylan
Bob Dylan
Als ik maar een beter geheugen had gehad.
Dan was ik nu niet met pensioen geweest.
Dan was ik nu niet met pensioen geweest.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Storm schreef;
het eerste geloof leerde mij:
"Zalig zijn de armen van geest,
want hunner is het koninkrijk der hemelen".
Het tweede geloof leerde mij dat je dat eerste geloof niet serieus hoefde nemen.
Ik wel...@Vilaine,
Nou 2 x ex-geloven is volgens mij oerdom. Daar trap je toch niet 2 x in.
het eerste geloof leerde mij:
"Zalig zijn de armen van geest,
want hunner is het koninkrijk der hemelen".
Het tweede geloof leerde mij dat je dat eerste geloof niet serieus hoefde nemen.
Aan de reacties hier kun je al zien hoe hier gedacht wordt over dit soort onderzoeken.
Met intelligentie heeft het verdraaid weinig te maken.
Echter de achterliggende gedachte:
Met kennis van de desbetreffende materie, zoals de vroege kerkgeschiedenis en zeker ook die van de seculiere randonderwerpen, zoals de algemene geschiedenis en mythologie, des te meer.
En die komt meer voor bij de hoger opgeleide mensen, dan bij mensen die alleen de eigen praktijk van alle dag kennen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Het wordt ook leuker om je met onderwerpen bezig te houden, naarmate je ze makkelijker begrijpt. Denk dat dat ook meespeelt.Maria schreef: ↑08 apr 2018 12:43Aan de reacties hier kun je al zien hoe hier gedacht wordt over dit soort onderzoeken.
Met intelligentie heeft het verdraaid weinig te maken.
Echter de achterliggende gedachte:
Met kennis van de desbetreffende materie, zoals de vroege kerkgeschiedenis en zeker ook die van de seculiere randonderwerpen, zoals de algemene geschiedenis en mythologie, des te meer.
En die komt meer voor bij de hoger opgeleide mensen, dan bij mensen die alleen de eigen praktijk van alle dag kennen.
Dappere mensen zijn fel in de strijd, maar voor die tijd rustig
- Aristoteles
- Aristoteles
Zekers.
Ik heb al jaren het boek over de dode zeerollen in huis.
Ben er een paar keer in begonnen en weer gestopt.
Sinds ik op dit forum zit is mijn kennis omtrent vroege kerkgeschiedenis zo toegenomen, dat ik er steeds vaker tegenstrijdigheden tegenkom van uit mijn herinnering van wat ik vroeger wist.
Ik ben er nu opnieuw in begonnen en ook al is het vrije taaie kost voor mij, met zoveel getallen aan mensen en jaartallen, ik kan het nu veel beter volgen en onthouden, daar het aansluit bij wat ik nu weet.
Zo blijf ik dan ook steeds meer kennis vergaren, ook al is mijn geheugen niet meer wat het was, ik kan nu ook beter opzoeken.
Waar ik vroeger de zeer onvolledige encyclopedie had, heb ik nu het WWW, en wat een rijkdom.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.