Zeno-paradox (variant)

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

TTC

Re: Zeno-paradox (variant)

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 07 jul 2021 20:18 Afbeelding
Impressionant, achter elke tijdsperiode zitten miljarden mensen, vrijdenkers.

Afbeelding
TTC

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 01 jul 2021 22:08 Als ik dat doe snap ik er nog steeds niets van.
Zeer zeldzaam zijn mensen die de flap van een boek lezen en het dan prompt tot op de letter kunnen navertellen, anders dan geabstraheerde hulpvragen waar niet eens de minste aandacht voor bestaat.
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 jul 2021 10:44 Vandaar het begrip: Vasculbinaire Ucheter
Vanuit onze beleving is het allemaal niet zomaar wat, net zoals we de plank totaal kunnen misslaan. Onderzoek leidt ertoe dat we elkaar kunnen overladen met duizenden modellen, met punten, komma's, accenten, variaties, aspiraties, inzichten, onbegrijpelijke woorden, simpelweg teveel om op te noemen, de niches ontelbaar. Dit is allemaal niets nieuws onder de zon, duizenden studies kunnen we hierover terugvinden, overweldigend. De exposities zijn talrijk, heel soms met kleine details die binnen de ruis onopgemerkt blijven, het is allemaal begrijpelijk.
TTC

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 04 jul 2021 15:30 Ik weet niet eens wat de context is
Stel dat je niet weet dat de optie geld recycleren mogelijk is, is geld recycleren dan dogmatisch?
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 19:46 Je spreekt voor mij in raadselen. Hoe moet ik dat afleiden?
De pointe van een grap missen zou wel eens kunnen betekenen dat we straks in een catastrofe verzanden, omdat we de absurditeit in aforismen dan toch niet zo goed begrepen.
TTC

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 05 jul 2021 18:06 Verticale integratie?
Hoe klein klein precies is kunnen we ons misschien maar amper voorstellen, we denken wel te weten dat verticaal niet horizontaal is.
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 20:34 Mij lijkt dat gezwam in de ruimte.
Gekend fenomeen is dat non-lineaire impulsen als gezwam gepercipieerd worden, zelfs wanneer we niet weten waar het nu precies over gaat.
TTC

Bericht door TTC »

Mullog schreef: 04 jul 2021 17:57 Wij (als wij tweeën) gaan niks doen. Jij gaat niet(s) toelichten. Zit er zekerheid in een paradox?
Wellicht, al kunnen we daar niet zeker van zijn, hebben we dan denkelijk wel paraconsistente logica voor nodig. Maar dat is het punt, vraagstelling of onderwerp hier niet, vraag is of we de variabelen zo kunnen kiezen dat er een Zeno-paradox (variant) uit geventileerd kan worden.

Afbeelding
TTC

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 03 jul 2021 20:39 Wat moet ik nu eigenlijk oefenen volgens u en welke boodschap linken jouw tabel en verhaaltje aan mekaar. Wat heeft dit met vrijdenken te maken?
Praat voor de vaak is als zeggen dat we middels retroactieve inhibitie naar de achtergrond verdrongen elementen in herinnering kunnen brengen om zodoende een aantal anomalieën scherper in beeld te kunnen krijgen, niet in het minst een cascade aan gevolgtrekkingen toelaat maar verder betekenisloos zal blijven, ondanks alle hoop.
TTC

Bericht door TTC »

appelfflap schreef: 05 jul 2021 17:50 Je zet wat cijfertjes neer zonder duiding. Ik ga ook geen topic openen met enkel de getalletjes 3,8,14 en dan elke verdere uitleg weigeren. Ik heb het gevraagd en je weigert te antwoorden, jammer.
Wat is waarheid?’ is de kernvraag van de epistemologie. Het Griekse ἐπιστήμη (epistèmè) betekent ‘weten’ of ‘kennis’. Epistemologie is dan de leer van het weten of de kennis en richt zich op de vraag naar waarheid of zekerheid. Wat is ware kennis? Wat is de grond van de waarheid? Waarvan kunnen we zeker zijn en hoe kunnen we zeker zijn van iets?

Afbeelding
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

TTC schreef: 12 jul 2021 07:45
appelfflap schreef: 05 jul 2021 17:50 Je zet wat cijfertjes neer zonder duiding. Ik ga ook geen topic openen met enkel de getalletjes 3,8,14 en dan elke verdere uitleg weigeren. Ik heb het gevraagd en je weigert te antwoorden, jammer.
Wat is waarheid?’ is de kernvraag van de epistemologie. Het Griekse ἐπιστήμη (epistèmè) betekent ‘weten’ of ‘kennis’. Epistemologie is dan de leer van het weten of de kennis en richt zich op de vraag naar waarheid of zekerheid. Wat is ware kennis? Wat is de grond van de waarheid? Waarvan kunnen we zeker zijn en hoe kunnen we zeker zijn van iets?

Afbeelding
Ik snap niet goed waarom dit draadje nog altijd open staat.
Een toevallige lezer die hier voor de eerste keer op het forum komt en deze onzin leest zal zeer snel verdwenen zijn .
TTC

Bericht door TTC »

outremer schreef: 12 jul 2021 09:56 Ik snap niet goed waarom dit draadje nog altijd open staat. Een toevallige lezer die hier voor de eerste keer op het forum komt en deze onzin leest zal zeer snel verdwenen zijn.
Misschien wou je de oefening ook eens maken? Dit is een forum voor vrijdenkers, je mag zelf de variabelen invullen.

Afbeelding
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

outremer schreef: 12 jul 2021 09:56 Ik snap niet goed waarom dit draadje nog altijd open staat.
Een toevallige lezer die hier voor de eerste keer op het forum komt en deze onzin leest zal zeer snel verdwenen zijn .
inderdaad jammer

gewoon doen wat chiellini gisteren in minuut 105 deed
slotje erop

https://www.youtube.com/watch?v=qnq3HPSEDck
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

TTC schreef: 12 jul 2021 10:14 Misschien wou je de oefening ook eens maken? Dit is een forum voor vrijdenkers, je mag zelf de variabelen invullen.
Misschien nog eens doorlezen, wat we onder vrijdenken verstaan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

outremer schreef: 12 jul 2021 09:56 Ik snap niet goed waarom dit draadje nog altijd open staat.
Dit is voldoende om te melden.
Zolang er wordt gereageerd krijgt de inzender het voordeel van de twijfel.

Bij de moderatoren is nu blijkbaar ook de interesse weg. :angel12:
Na deze berichten diarree vooral van de laatste dagen, waar niet meer op gereageerd werd, lijkt me id. de tijd gekomen voor een slotje.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten