PietV. schreef:
Dit bracht de ommekeer teweeg. Niet de Bijbel, het bidden of de talloze praatsessies. Een soort perceptietest waar Gorden zijn eigen fantasie op liet inwerken. Alles draait in zijn beleving om zijn overleden moeder. Als de kunstenaar een scheet had gelaten, dan had deze geklonken als de scheet van zijn moeder. En dit verhaal brengt hij nu als contact met een god naar buiten.

"dan had deze geklonken als de scheet van zijn moeder" Ik lig even in een deuk om deze opmerking.
Er is in elk geval een gevoelige snaar geraakt met de zandschilderingen, Gordon heeft dat opgevat als een teken van God. Het waren een aantal tekeningen in het zand die Gordon allemaal in verband bracht met een teken van God of van zijn moeder.
Ik probeer vandaag het AD te kopen, ben benieuwd naar het volledige artikel.
Het allerleukste vind ik wel dat Gordon wel het geloof heeft gevonden in God maar dat dit geloof mijlenver staat van de bijbel en het christendom. De EO doet haar best om Gordon de enig juiste weg naar God te laten zien, en potjandorie-nog-eens-aan-toe, Gordon heeft zowaar een ander pad gevonden en dankzij de EO is hij helemaal afgedwaald in een valse persoonlijke God.
Echt lachen dit

En tot overmaat van ramp maakt hij de God van de bijbel volkomen belachelijk met spot. Een zure nasmaak voor evangelisten lijkt me dat.