Christenen gestenigd in Nederland!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Er wordt een christen op straat gestenigd; jij:

Loopt door: je hebt een lamme arm en dit zou nummer 9 worden.
0
Geen stemmen
Gooit lekker een steentje mee
2
12%
Loopt door je stenigt alleen geestelijken
0
Geen stemmen
Loopt door je stenigt sowieso geen mensen
1
6%
Red de christen
4
24%
Vind dit net als mij een zinloze poll
10
59%

Totaal aantal stemmen: 17

Marinus
Bevlogen

Christenen gestenigd in Nederland!

Bericht door Marinus »

Ja ja ze hebben het maar weer wat zwaar hoor onsze christenen. Je zou maar christen zijn: terminale kanker is er niets bij. (Je bent dan ook meteen genezen als je de HEERE Jezus aanneemt dat dan weer wel... :lol: )

Mensen spring op de bres voor deze arme sloebers die om niets door onze landgenoten gelynched worden op straat.
Op donderdag 27 december 2007 17:43:37 schreef Barbapapa het volgende:
Kiezen voor ziekte en armoede is geen lijden voor Christus, dit is het negeren van een groot offer van Christus.

Je bent pas echt een bikkel die lijdt voor Christus als je morgen op straat de waarheid van het evangelie gaat verkondigen, zieken gaat genezen en demonen gaat uitdrijven. Dan zul je net als Stefanus en Paulus worden gestenigd en worden vervolgd.
http://forum.credible.nl/topic.php?id=694&page=4

En weer een nieuw topic met credible-ellende. Vervolgingswaan is altijd weer een lachertje.

Overigens is dit niet standaard op credible. Meestal wel een aardig forum vind ik.

Marinus
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ja. Zij moeten vervolgd worden van zichzelf, want Jezus zegt immers dat de wereld hen zal vervolgen en de apostelen werden ook vervolgd.

Dus zijn christenen er als de kippen bij om elke high school shooting te maken tot een afrekening met bijbelbelijdende ggristenen.

Het liefst zouden ze in Noord-Korea wonen, die christenen, en in heropvoedingskampen gestopt worden. Dan zouden ze kunnen lijden voor hun Heer.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Marinus schreef:Gooit lekker een steentje mee
ROFLMAOWTIME :laughing4: :lol: :laughing3: :laughing5: :laughing6: :laughing7: :laughing9: :D
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Hahahahahhaha,

Bij de eerste optie schoot ik zo hard in de lach! En ik voel me al niet lekker... Het werd even zwart voor mn ogen hahahahah. Wie heeft de eerste optie verzonnen? :D :D :D
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

En kennelijk ben ik de enige die iemand probeert te redden...

Dit was toch geen poll over hoe belachelijk je deze poll vind :? stelletje mafkezen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Nou iig een paar mensen wat lol bezorgt; :D maar de TS zelf is pas echt belachelijk. Ik heb dan ook drie minuten naar adem lopen toen ik dat las op dat forum:lol:

Ik heb het zelf verzonnen wie anders?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Teveel atheisten, humanisten, moslims, boeddhisten, hindoeisten, christenen/'christenen' denken dat ziekte nog gedragen moet worden, terwijl Jezus Christus al alle ziekten heeft gedragen. Volgens psalm 103 vergeeft God alle overtredingen en geneest Hij alle ziekten. Door de striemen van Jezus Christus hebben wij genezing gekregen, waardoor wij niet meer ziek hoeven te worden.
Deze vond ik zeer kwalijk. Dit soort lui denken dat ze nooit ziek worden omdat ze zo goed Jezus navolgen. Wat een eye opener zal dat zijn indien zo iemand wel ziek wordt ondanks dat hij zo'n 'goed christen' is.

Dit doet mij denken aan mijn tijd bij de christelijke uitgever. Een van de redactieleden van het theologische tijdschrift waar ik eindredacteur van was, meldde op een redactievergadering dat hij leed aan een melanoom dat al zover was dat hij helaas van de dokter te horen had gekregen dat hij nog maar drie maanden te leven had. De man was dominee en een heel lief en goed mens, dat vond ik ook, de man was echt een schat. Een andere dominee en vriend van hem sperde zijn ogen na dit bericht wijd open en stamelde: Nee, Dirk jij? Hoe is dat nu mogelijk? Totaal overtuigd ook dat iemand die zo de Heer volgt in zijn doen en laten toch niet gestraft kan worden met zo'n akelige en fatale ziekte?
Hierover ben ik later nog de discussie aangegaan met de verbaasde dominee, en hij gaf toe dat het een eerste reactie was, maar hij natuurlijk beter wist. Dit waren zeer intelligente theologen en schrijvers die niet bepaald buiten de werkelijkheid stonden in hun doen en laten. En toch zat het er ergens in, dat ziekte een straf van God was. En dat je als je heel goed en christelijk leefde hiervan gevrijwaard zou blijven. Ook hier dus weer een eye opener dat het leven anders in elkaar zit dan je van God zou mogen verwachten.

Ik vraag me ook af hoeveel diepgelovigen van hun geloof afgevallen zijn indien er iets heel naars en onbegrijpelijks zou gebeuren in hun eigen leven. Vooral diegenen die met het belerende vingertje van 'eigen schuld' wijzen naar het leed van anderen zouden hier toch door aan het nadenken moeten worden gezet indien hun hetzelfde overkomt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Marinus!! in 1 woord, geweldig. :D :o .

Wat is een TS?
a.r.

Bericht door a.r. »

Topic starter
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

@ Kitty
De vervolgingswaan uit de TS is nog gevaarlijker imo. Dat maakt namelijk agressief gedrag tegenover de vermeende vervolgers legitiem. In amerika is dat goed te zien. Dat land staat mi aan de rand van de christelijk theocratische afgrond en toch is het idee dat christenen daar vervolgd worden niet zeldzaam. Vooral atheisten moeten het daar ontgeldden. Natuurlijk is het eerder andersom. In sommige staten is het onverantwoord om openlijk atheist te zijn. Dit is om het bot te zeggen sociale zelfmoord.

Ik vind een amerika waar bepaalde minderheidsgroeperingen actief vervolgd worden niet zo onvoorstelbaar. Atheisten worden al gezien als landverraders door de president om maar wat te noemen.
Luminata

Bericht door Luminata »

Gelukkig zijn de andere crediblers (gek woord eigenlijk :P) die erop reageren het niet met Barbapappa eens. Het zou toch zielig zijn als echt iedereen dat zou geloven. Ik zou trouwens wel willen zien dat Barbapappa zieken gaat genezen op straat, misschien word ik nog overtuigd van 'de waarheid van het evangelie' :lol:
Laatst gewijzigd door Luminata op 28 dec 2007 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie