Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
doctorwho
Ontoombaar

Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Bericht door doctorwho » 06 okt 2007 19:43

edit Sararje: Dit was Henochs voormalige evangelisatiehoekje. Vortaan zullen alle mogelijke Christelijke evangelisatiepogingen hierin worden gekopieerd. Nieuwe evangelisten worden dringend aangeraden dit topic eerst door te lezen alvorens men een nieuwe evangelisatiepoging opstart om eindeloze herhalingen van zetten te voorkomen
Henoch schreef:Hahaha, rereformed. Wie is er hier eigenlijk hilarisch.
De Communistische/Stalinistische/Atheïstische regimes hebben het geprobeerd, om het geloof in God buiten hun maatschappij te plaatsen, maar het is hun - zelfs door heropvoedingskampen en hersenspoelingstechnieken - nooit gelukt. Het onderdrukken en vervolgen van Christenen en gelovigen in God, heeft zelfs altijd een positief gevolg, omdat dan juiste de Kerk/Gemeente van Jezus een explosieve groei kent. Vervolging [of een einde maken aan, zoals jij graag wilt] is altijd het zaad van de kerk. Hoe harder je trapt op wat jij als onkruid ziet, hoe sneller het opkomt en groeit.
Niemand gaat zomaar in jouw god geloven, daarvoor is inderdaad vaak vanaf jonge leeftijd "hersenspoeling "nodig om in jouw terminologie te blijven. Wat is er overigens mis aan andere goden dan de jouwe? Hebben deze minder bestaansrecht? En het onkruid religie muteert en evolueert zodat telkens nieuwe besmettingen ontstaan. Stug blijven wieden om wildgroei en verdringing van zelfstandig en objectief denken te voorkomen :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Antiscience
Banned

@ doctorwho

Bericht door Antiscience » 06 okt 2007 20:17

:lol:

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 06 okt 2007 20:26

Jouw beperkt voorstellingsvermogen en onterechte conclusie, dat God een waanbeeld is, zal nooit, nee nooit een eind kunnen maken aan de vrijheid van de mens om in God [door Christus) te geloven. Net zo min de Christenen, aan jouw atheïstische waandenken een einde kunnen maken.

.
Wie heeft er hier nu een beperkt voorstellingsvermogen en hoe wil jij aantonen dat zijn conclusie onterecht is? Als je het hebt over beperkt in de zin van het godsbestaan, dan zal jou voorstellingsvermogen denk ik wel in orde zijn en hij zal zich dan niet met jou kunnen meten.
Als hij al ergens een eind aan wil maken dan zeker niet aan de vrijheid van wie dan ook, hier schiet dan jou voorstellingsvermogen zeker te kort.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Theoloog

Bericht door Theoloog » 06 okt 2007 21:39

Jouw beperkt voorstellingsvermogen en onterechte conclusie, dat God een waanbeeld is, zal..
Moet dit een serieuze verdediging van het geloof voorstellen? Dat jij niet in de Ierse groene kobold gelooft, of in Neptunus, of Quetzalqoatl, dat is toch zeker ook jouw beperkte voorstellingsvermogen?

Geloof maar lekker door Henoch. Echt, ik meen het. Geloof maar. We vragen slechts één ding. Laat ons er buiten. Val ons niet lastig met je fantasieën.

Maar dat kunnen jullie gelovigen niet.

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 06 okt 2007 23:18

Ik moet wel lachen om jullie reakties, maar het is ook triest. Kuitert is niet alleen absurd, maar ook triest bezig. Een ware gelovige in Christus Jezus [met een goed gelegd fundament] zal nooit in de war raken, van deze medelijwekkende personage.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 06 okt 2007 23:23

ja die hebben we ook al meer gehoord: "De afvallige is nooit een ware gelovige geweest"

Ik zou zeggen, lees de Hebreeenbrief
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 06 okt 2007 23:26

Het is duidelijk dat Henoch hier niet komt om te argumenteren, maar slechts om te trollen.

a.r.

Bericht door a.r. » 06 okt 2007 23:58

Nog één keer dan speciaal voor Henoch een korte overdenking voor de Zondag:

Doch ik lijd en leed met hen: gevangen zijn zij mij en getekenden. Hij , die zij Verlosser noemen, sloeg hen in de boeien:-
In de boeien van valse waarden en waanwoorden! Ach, dat iemand hen toch van hun Verlosser verloste!
Op een eiland waanden zij te landen, toen de zee hen meesleepte her- en derwaarts; doch ziet, het was een slapend monster!
Valse waarden en waanwoorden: dat zijn de ergste monsters voor sterfelijken, - lange tijd slaapt en wacht in hen het noodlot.
Maar eindelijk komt het en waakt en vreet en verslindt, wat op hem zijn hutten bouwde.
O, ziet me toch die hutten aan, welke deze priesters zich bouwden ! Kerken noemen zij hun zoetriekende holen .
O, dit vervalste licht, deze bedompte lucht! Hier, waar de ziel tot haar hoogte, opwaarts - niet vliegen mag!
Want aldus gebiedt hun geloof: Op Uw knieën de trap op, gij zondaren!
Voorwaar, nog liever zie ik de schaamteloze dan de verdraaide ogen van hun schaamte en vrome gebeden!

Slaap lekker Henoch, morgen is het zondag, dus heb je de hele dag om over bovenstaande overdenking eens je hersenen te kraken en nog een paar verpleegkundige adviezen:
Maak eens ommetje, gewoon helemaal alleen in je eentje om tot rust te komen en lees daarna eens een paar goede boeken en dan bedoel ik niet de bijbel en/of aanverwante zaken!
a.r.

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 07 okt 2007 01:34

Theoloog schreef:Het is duidelijk dat Henoch hier niet komt om te argumenteren, maar slechts om te trollen.
Trollen? Wat is dat nu weer?

Denk je dat argumenteren zalig makend is? Ik kom hier om antwoorden te geven, te overtuigen.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 07 okt 2007 01:41

a.r. schreef:Nog één keer dan speciaal voor Henoch een korte overdenking voor de Zondag:

a.r.
Bedankt voor het advies, maar ik weet niet waar dat stuk op slaat, behalve dat het uit een bedrukte en teleurgestelde geest voortgekomen schijnt te zijn.

Tot rust ben ik al, en de Bijbel blijft mijn no. One Book. Zonder Bijbel geen openbaring/visie/kennis!

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 07 okt 2007 01:43

Henoch schreef:Denk je dat argumenteren zalig makend is?
Dat is inderdaad zaligmakend ja, voor zowel jou als je opponent.
Het passieve beluisteren van een priesterlijke monoloog is verstikkend.
Henoch schreef:Ik kom hier om antwoorden te geven, te overtuigen.
Ach man, wat wauwel je er toch lekker op los. Je overtuigt helemaal niet want je hebt geen argumenten, en dat zijn pas echt ware antwoorden, maar die heb jij niet -dat blijkt heel duidelijk aan de hand van je badinerende woorden. Je preekt hier maar enkel met je koude mond.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 07 okt 2007 01:44

skeptic schreef:Ik geef toe dat het voor sommigen niet eenvoudig is, maar je kunt er van verlost worden. Ga er gewoon eerlijk over nadenken en laat hetgeen de heer Kuitert hier schrijft goed op je inwerken en je zult worden verlost van dat akelige geloof in die wrede heerser uit dat oude boek genaamd bijbel.
"wrede heerser"??? Je bent niet goed geloof ik! Onze liefdevolle Vader zo te noemen.

Welk probleem heb jij Skeptic?

Kuitert heeft een probleem met God!

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 07 okt 2007 01:49

Henoch schreef:Bedankt voor het advies, maar ik weet niet waar dat stuk op slaat, behalve dat het uit een bedrukte en teleurgestelde geest voortgekomen schijnt te zijn.
Wat een subtiele ad hominem jegens de auteur, zo symptomatisch voor de afgrijselijke leegte in je woorden.
henoch schreef:Tot rust ben ik al, en de Bijbel blijft mijn no. One Book. Zonder Bijbel geen openbaring/visie/kennis!
Voor iemand die zegt dat ie tot rust is ben je anders wel een aanmatigend opgewonden standje.

-Thelonious Monk

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 07 okt 2007 01:51

>Edwin< schreef:
Henoch schreef:Denk je dat argumenteren zalig makend is?
Dat is inderdaad zaligmakend ja, voor zowel jou als je opponent.
Het passieve beluisteren van een priesterlijke monoloog is verstikkend.
Henoch schreef:Ik kom hier om antwoorden te geven, te overtuigen.
Ach man, wat wauwel je er toch lekker op los. Je overtuigt helemaal niet want je hebt geen argumenten, en dat zijn pas echt ware antwoorden, maar die heb jij niet -dat blijkt heel duidelijk aan de hand van je badinerende woorden. Je preekt hier maar enkel met je koude mond.
Ach Edwin, niet meteen zo agressief wijzen met je vingertje!

En mijn mond is niet koud, noch mijn hart. Welke argumentatie moet Jezus [of ik] - die jou liefheeft - jou geven, om je van zijn liefde en bestaan te overtuigen?

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 07 okt 2007 02:03

Henoch schreef:Ach Edwin, niet meteen zo agressief wijzen met je vingertje!
Dat jij een directe manier van antwoorden opvat als agressief is niet mijn debet.
En spreek jij je eigen vingertje maar eens stevig aan.
Henoch schreef:En mijn mond is niet koud, noch mijn hart. Welke argumentatie moet Jezus [of ik] - die jou liefheeft - jou geven, om je van zijn liefde en bestaan te overtuigen?
Ik heb die nonsens al op mijn zestiende definitief achter me gelaten, een ware verademing.
Overtuigen laat ik mij door rede en gevoel voor logica, en niet door een leer die stoelt op obscurantisme, zelfverloochening, devotie, geestelijke zelfverminking en haat jegens het leven.
Als het christendom echt duurzaam succesvol had geweest met zijn dictatuur van heilige onnozelheid leefden we nu op alle levensgebieden nog steeds ergens in het jaar nul, wat een verdrukkende zaligheid...
De enige ware zonde is restrictie.

-Thelonious Monk

Gesloten