Getuigenis van een voormalig Atheïst

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Lichtone
Geregelde verschijning

Getuigenis van een voormalig Atheïst

Bericht door Lichtone »

Hallo allemaal,

Misschien kennen jullie het ook wel, het lege gevoel in je hart dat je graag wilt opvullen. Die lege plek probeerde ik op te vullen met te doen waar ik zelf zin in had. ik probeerde vooral niet te denken aan een God waarvan ik allemaal dingen niet mocht doen. ik wou immers graag doen wat ik zelf wou en God zou mij daar alleen maar bij hinderen.

Toen ik klein was moest ik naar de kerk en dat vond ik helemaal niet leuk. Mijn buren geloofden in een evolutie theorie en dat leek me wel wat, van die dieren die alleen maar beter worden, tot wij, de geniale mensen eruit tevoorschijn komen.

Tot op een dag ik erachter kwam dat wat ik ook deed, hoeveel ik ook mijn best deed de lege plek in mijn hart maar voor korte tijd kon opvullen. Ik moest me blijven haasten van het een naar het ander zodat ik me gelukkig kon blijven voelen.

Nu ik Christen ben geworden weet ik wat het is om gelukkig te zijn. Niet dat ik nu geen verdrietige dingen meer meemaak, maar de lege plek in mijn hart is voorgoed gevuld, en ik weet dat ik nooit meer zonder kan. In de bijbel word gesproken over levend water zodat je nooit meer dorst hebt. Dat is precies wat ik ervaren heb, dat je van het levend water mag drinken en dat je nooit meer dorst hebt. Er is geen leegte meer die opgevult moet worden door onbevredigende dingen als een evoluthie theorie of occultisme.

ik ben nu een aantal jaar Christen en ik ben de bijbel heel aandachtig gaan lezen en gaan bestuderen, ook heb ik met veel andere mensen over het geloof gepraat. Omdat ik steeds wil weten hoe andere mensen werkelijk geloven verdiep ik me daar in om te kijken wat de mensen beweegt. Zo ben ik bij moskee`s geweest, heb ik met moslims en mensen met de meest vreemde geloven gepraat. Uiteindelijk als je doordringt tot de kern dan zie je dat de mensen weten dat ze iets missen en het opvullen. Bijvoorbeeld door zelf iets te bedenken over het ontstaan van zichzelf of de aarde of dat ze het eerste dat ze tegenkomen aannemen en vervolgens niks anders willen horen omdat ze niet in verlegenheid willen worden gebracht.

Mijn wens is dat jullie ook het ware geluk mogen vinden, ik gun jullie het allerbeste dat er onder de horizon te vinden is, ik heb het gevonden en ik wil het graag met jullie delen.
Wie God niet kent kan zelf een god maken.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Waarom ben je geen moslim geworden?
Waarom ben je geen ZEUSaanbidder geworden?
Waarom ben je geen onzichtbare eenhoorn aanbidder geworden?
etc. etc. etc.

PS.
O ja enne WAAROM heb je je rationaliteit verkwanseld?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Best Lichtone,

Waarom ga je er zonder meer van uit, dat wij het geluk al niet allang gevonden hebben? Dat jij nu een leegte in je leven hebt ervaren, dat wil nog niet zeggen dat wij, of laat ik voor mezelf spreken, ik dat ook heb. Ik voel me volmaakt gelukkig en mis niets.

Jij geeft eigenlijk hiermee duidelijk aan dat religie wordt gebruikt om leegtes op te vullen, om antwoorden te geven waar geen antwoorden voor zijn. Je geeft met deze getuigenis duidelijk aan dat je je fopspeen hebt gevonden, en daar zuig je nu tevreden aan. Een zoethoudertje, een tevredensteller. Maar ook een uitvlucht, je hoeft je geen zorgen meer te maken, je hoeft alleen maar te geloven dat je tot de uitverkorenen behoort, dat geeft je een bijzonder gevoel. Kennelijk had je dit gevoel nodig, en stond je behoorlijk onzeker in het leven. Je hoeft nu zelfs niet meer na te denken. Heerlijk toch, om zo de verantwoordelijkheid uit handen te geven.

Dit noem jij geluk, ik noem het afhankelijkheid, een vlucht uit de werkelijkheid. Je hebt jezelf hiermee gedegenereerd als slaaf zich onderwerpend aan de Meester. Je levert je persoonlijkheid en je rationaliteit in, in ruil voor een geluksgevoel dat het slaafzijn je geeft. Je hebt je ziel verkocht, ik kan dat verre van gelukkig noemen. Je hebt jezelf verloren aan een waan, een pseudowerkelijkheid, ik kan je hierom alleen maar beklagen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

de lege plek in mijn hart
-->
heb je nu waarschijnlijk moeten betalen met een lege plek in uw hoofd ...

Ikzelf heb de lege plek in mijn hart opgevuld met werkelijke en tastbare liefde ....
Geluk is het gevolg van het feit dat het je gelukt is het te herkennen en te omhelzen als je het tegenkwam ...
Stop eens met je egocentrische , egoistische gedoe ... het geluk is geen "doel "of een toestand in een mythisch " rijk dat niet van deze wereld is " ... het is een toegift die je krijgt .... als je geluk hebt en het niet minacht ...

Word eens volwassen , sufferd
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 jun 2007 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Lichtone schreef:Uiteindelijk als je doordringt tot de kern dan zie je dat de mensen weten dat ze iets missen en het opvullen. Bijvoorbeeld door zelf iets te bedenken over het ontstaan van zichzelf of de aarde of dat ze het eerste dat ze tegenkomen aannemen en vervolgens niks anders willen horen omdat ze niet in verlegenheid willen worden gebracht. Er is geen leegte meer die opgevult moet worden door onbevredigende dingen als een evoluthie theorie of occultisme.
Ja, de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat 'ie voor alles een verklaring wil. Iedereen heeft zijn eigen idee over wat de wereld is en waar alles vandaan komt.

Kun je eens precies uitleggen waarom de evolutietheorie voor jou zo onbevredigend is?
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

Tsjok45 schreef:
de lege plek in mijn hart
-->
heb je nu waarschijnlijk moeten betalen met een lege plek in uw hoofd ...

Ikzelf heb de lege plek in mijn hart opgevuld met werkelijke en tastbare liefde ....
Stop eens met je egocentrische , egoitische gedoe ...
word eens volwassen , sufferd
ik ben 17 nog 12 dagen dan mag ik me volwassen noemen oke?

en ik heb verrassend veel inzicht gekregen in de wereld om me heen, ik kan nu dieper tot de kern van dingen doordringen dan menig wetenschapper.

En je zegt dat het egoistisch is, weet je wat pas egoistisch zou zijn? als ik het jullie niet zou vertellen maar het voor mezelf wil houden. In plaats daarvan vertel ik jullie erover, zodat jullie ook gelukkig kunnen worden.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
doctorwho
Ontoombaar

Re: Getuigenis van een voormalig Atheïst

Bericht door doctorwho »

[quote="Lichtone"]Hallo allemaal,

Misschien kennen jullie het ook wel, het lege gevoel in je hart dat je graag wilt opvullen. (een beetje Weltschmerz doet niemand kwaad wan het leven is nu eenmaal niet altijd een npretje)Die lege plek probeerde ik op te vullen met te doen waar ik zelf zin in had. ik probeerde vooral niet te denken aan een God waarvan ik allemaal dingen niet mocht doen. ik wou immers graag doen wat ik zelf wou en God zou mij daar alleen maar bij hinderen.

Toen ik klein was moest ik naar de kerk en dat vond ik helemaal niet leuk.(kijk de indoctrinatie en het hersenspoelen beginnen nu eenmaal vaak op jonge leeftijd) Mijn buren geloofden in een evolutie theorie en dat leek me wel wat, van die dieren die alleen maar beter worden, tot wij, de geniale mensen eruit tevoorschijn komen. (de evolutietheorie is geen alternatief geloof of zo)

Tot op een dag ik erachter kwam dat wat ik ook deed, hoeveel ik ook mijn best deed de lege plek in mijn hart maar voor korte tijd kon opvullen. Ik moest me blijven haasten van het een naar het ander zodat ik me gelukkig kon blijven voelen.(van tien kilometer per dag hardlopen was je je vast ook gelukkig gaan voelen en had je je lekker gelukkig kunnen haasten)
Nu ik Christen ben geworden weet ik wat het is om gelukkig te zijn(weet ik als niet christen ook heel goed en een groot deel van mijn geluk komt voort uit losmaken van geloof) . Niet dat ik nu geen verdrietige dingen meer meemaak, maar de lege plek in mijn hart is voorgoed gevuld, en ik weet dat ik nooit meer zonder kan (het lijkt wel een sooort verslaving al ik dit zo lees). In de bijbel word gesproken over levend water zodat je nooit meer dorst hebt. Dat is precies wat ik ervaren heb, dat je van het levend water mag drinken en dat je nooit meer dorst hebt. Er is geen leegte meer die opgevult moet worden door onbevredigende dingen als een evoluthie theorie of occultisme. (occultisme is weer wel een soport geloof ennik kan mij voorstellen dat ook hierin gelovigen zingeving en geluk menen te vinden. Ik durf de bewering aan dat je je niet daarwerkelijk in evolutieleer hebt verdiept)
ik ben nu een aantal jaar Christen en ik ben de bijbel heel aandachtig gaan lezen en gaan bestuderen(voor veel mensen is deze nadere bestudering reden van het geloof af te zien), ook heb ik met veel andere mensen over het geloof gepraat. Omdat ik steeds wil weten hoe andere mensen werkelijk geloven verdiep ik me daar in om te kijken wat de mensen beweegt. Zo ben ik bij moskee`s geweest, heb ik met moslims en mensen met de meest vreemde (alle geloven zijn vreemd in zekere zin en voor anderen het jouwe)geloven gepraat. Uiteindelijk als je doordringt tot de kern(welke kern? wat is dat die kern?) dan zie je dat de mensen weten dat ze iets missen en het opvullen. Bijvoorbeeld door zelf iets te bedenken over het ontstaan van zichzelf of de aarde of dat ze het eerste dat ze tegenkomen aannemen en vervolgens niks anders willen horen omdat ze niet in verlegenheid willen worden gebracht.(klinkt typisch als een omschrijving van religie)

Mijn wens is dat jullie ook het ware geluk mogen vinden, ik gun jullie het allerbeste dat er onder de horizon te vinden(onder de horizon??) is, ik heb het gevonden en ik wil het graag met jullie delen.[/quote](als je een pot goud aan het eind van de regenboog aantreft wil ik ook graag mee delen)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

. In plaats daarvan vertel ik jullie erover, zodat jullie ook gelukkig kunnen worden.
Wat ik jou vertel is dat je moet op zoek gaan en niet zitten piekeren als een" oude demente kerel in het ouderlingengesticht " , daarvoor heb je al je capaciteiten nodig ....
Move your ass man ....
En wat hebben andere mensen eraan dat de overtuiging dat jouw uitvinding van een of andere vorm van "warm water "( dat is dan wel goed voor jou, hoor ) gelijk staat aan het
".... verrassend veel inzicht gekregen in de wereld om me heen, ik kan nu dieper tot de kern van dingen doordringen dan menig wetenschapper..." ( nou dan , begin maar jouw inzicht wat uit te leggen ... zonder meteen te starten met een verhaaltje van een
"herboren" christen, ... die ooit eens "een ongelovige " is geweest met een "leeg hart "/ kom je trouwens niet uit een gelovig nest of wat ? )
Je komt nog maar pas piepen op deze wereld en je wil je nu al afsluiten en op pensioen gaan in het hiernamaals .... ?
Nou , mag van mij hoor ....
In plaats daarvan vertel ik jullie erover, zodat jullie ook gelukkig kunnen worden.
:twisted: :twisted: :twisted:
de arrogantie dat jij nu al weet wat het "geluk van andere mensen " zeker zal "veroorzaken " ( van horen zeggen natuurlijk) en dat eventjes zult komen vertellen , zou je toch beter opbergen ....
Het enige wat je echt wilt is gelijk hebben en je geloof verkondigen .... zodat jezelf niet meer twijfelt .... of mensen redt voor de "zaligheid na de DOOD " zodat jezelf je plaatsje verdient in het "paradijs "
Je bent gewoon een deur aan deur leurder en recruteur voor de doodskulten

Vermink jezelf zoveel je maar wil ( psychisch zieke en ontredderde mensen doen dat allemaal weet je ... vraag maar aan mensen die in hospitalen werken ) .... maar propageer zelfverminking niet als de universele oplossing ....

Heb ik me duidelijk genoeg uitgedrukt ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 jun 2007 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Lichtone schreef: ik ben 17 nog 12 dagen dan mag ik me volwassen noemen oke?

en ik heb verrassend veel inzicht gekregen in de wereld om me heen, ik kan nu dieper tot de kern van dingen doordringen dan menig wetenschapper.
Je getuigenis zou zó uit een EO-magazine of apologetisch boekje kunnen zijn weggelopen. Mooi gevonden, zeker die innerlijke leegte!
En de evolutietheorie als alternatief voor "mensen die zich van God hebben afgekeerd".. je lijkt Kent Hovind wel! Ik zie in jouw getuigenis een hele rij
karikaturen over atheisten voorbijkomen, die ik alleen in christelijke kringen ben tegengekomen, en waar geen enkele atheist zich in herkent.
luchtledige ontplofde en toen kwamen er dingen?
Ha, daar hebben we Kent Hovind weer!
kennen jullie de bedenker van de evoluthie theorie? hij had aan het einde van zijn leven helaas een moment van 'zwakheid'. Hij was doodziek en dus ging hij wartaal uitslaan volgens de evoluthie gelovers. maar hij zij toen zelf dat het een vergissing was dat hij de micro evoluthie heeft doorgetrokken naar het groot.
Jaja, leugens blijven het goed doen..
Er is trouwens een boek, dat heet: Wetenschap in de Bijbel, de bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit. Ik zou het je aanbevelen om te lezen, de bijbel is geschreven door iemand die het verstand zelfe is.
Dat boek is al lang en breed besproken en er blijft bij kritische beschouwing geen spaan van heel. Als dít de basis onder jouw geloof moet zijn, dan zou ik
mijn stellingname nog maar eens goed overwegen als ik jou was.
Samante

Re: Getuigenis van een voormalig Atheïst

Bericht door Samante »

Lichtone schreef:Misschien kennen jullie het ook wel, het lege gevoel in je hart dat je graag wilt opvullen.
Nee dat gevoel ken ik niet.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

lictone schreef
k geloof dat dieren zich kunnen aanpassen aan hun omgeving en dat soorten van elkaar kunnen vervreemden waneer ze een tijd niet bij elkaar zijn. maar een nieuw dier zal niet ontstaan. een vogel kan veranderen van kleur, zijn snavel kan ietsje groter of kleiner worden, zijn poten ook, zijn lichaam ook. maar een vogel zal nooit in een ander dier veranderen,

O nee??

Afbeelding
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Er is hier zeker ruimte voor jou om je verhaal te doen, maar ik verplaats jouw verhaal wel naar het subforum christendom/judaïsme. Het subforum voor getuigenissen van afvalligen is alleen bestemd voor voormalige christenen, moslims en zwevers, die atheïstisch, agnostisch of deïstisch/pantheïstisch zijn geworden.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

God is niet eenduidig kenbaar noch te begrijpen doorheen zijn handelen
( Gods wegen zijn wonderbaar ) ;

Hij is een overbodig en even leeg woord als de leegheid in uw kop die veroorzaakt is door de zoektocht naar een ontastbare en idiote onwerkelijke weltschmerz plamuur of pleister voor uw leeg hart ....

Nogal wiedes dat iedereen zowat gedurende de gehele bekende geschiedenis zijn eigen wens- godje heeft gemaakt ... dat dan natuurlijk de ware "afgod" is , die een of ander boek heeft geschreven of laten opschrijven ( of "spreekt "door de mond van de verlichten en door hem bereden bezeten "spreekbuizen " als een soort opper -Orisha en Heer der zombies ) waarin wordt verteld dat HIJ bestaat ....jaja , we kennen dat

En je weet iets af van evolutietheorie en biologie zeg je ( je bent ermee overspoeld geworden )...

Goed dan , dat komt goed uit . ......
want
wat vindt je eigenlijk van het laatste boek van ID-er "Michael Behe " ?
of wat met de laatste ontwikkelingen op het gebied van het HG onderzoek en de
nieuwe ontwikkelingen in de synthetische biologie ?
om van
de nieuwe onderzoeken in de hersenwetenschappen en de genetische basis van de evolutie van neuronen bij hersenloze kwallen nog maar te zwijgen ?
( neen ik heb geen zin om dezelfde kwakkels van het aig , creaton en creabel
enzo ... te weerleggen )

... Vraag het anders maar aan je pa , hij is( alleszins volgens mij ) ook zeer welkom op dit forum als hij daar tijd voor heeft ....
Afzetten tegen je pa , ( is dat trouwens ook een voormalig atheist of zo ? ) behoort nu eenmaal bij de ontwikkeling om op de eigen benen te leren staan .... :wink:
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 jun 2007 13:34, 7 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Fijn dat je blij en gelukkig bent, en zolang jij de maatschappij niets opdringt en eventuele ongelovige gezinsleden en kinderen vrij laat in hun eigen keuzen, wens ik je al het geluk van de wereld toe.
Jij mag vroeger een leegte in je hart gevoeld hebben omdat je niet gelovig was. Bij veel mensen op dit forum is het precies andersom. Ik ben een gelukkige ongelovige, en ik heb geen behoefte aan bijgeloof.
Voor de rest valt hier niet zoveel over te zeggen, want het gaat over persoonlijke beleving. Die verschilt van persoon tot persoon. Sommige christenen bekeren zich tot de Islam of vice versa, sommige christenen verwerpen al het bijgeloof en worden ongelovig, en sommige ongelovigen bekeren zich tot het christendom.
Ik heb mijn persoonlijke verhaaltje ook opgeschreven, waarin ik een hele reeks redenen/vragen heb opgesomd waarom ik mijzelf geen christen meer kan noemen. Het staat nu in een draad die niet zo geschikt is voor deze discussie, dus zal ik er een post van maken in het getuigenissen van afvalligen subforum. Misschien dat jij deze vragen kunt/wilt beantwoorden.

Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Gesloten