Rereformed schreef: ↑18 okt 2022 16:08Hallo Barnabas. Welkom op dit forum.
Ik wil graag meedoen aan deze aktie om bedrog aan te pakken. Zal er meteen mee beginnen.
Hoezo wij proberen heel hard aan te tonen? Het wordt namelijk door hemzelf en de christelijke bijbelschrijvers aangetoond:Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft ...
”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)
”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)
”Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël: ’Aan het einde der tijden, zegt God, zal ik over alle mensen mijn geest uitstorten.” (Toespraak van Petrus op de eerste pinksterdag, 2000 jaar geleden, Hand. 2:16,17)
”Houdt moed, want de Heer zal spoedig komen.” (Jakobus 5:6)
”Nog een heel korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg.” (Hebr. 10:37)
”Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet…Want de tijd is nabij.” (Openbaring van Johannes 1:1-3)
”Kinderen, het laatste uur is aangebroken…Dit wilde ik u schrijven over hen die u proberen te misleiden. (1 Johannes 2:18, 26)
”Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest.” (1 Petrus 4: 7)
Kortom, achtmaal een voorzegging over de komst van Jezus die niet uitkwam. Niet alleen worden christenen hier dus achtmaal bedrogen, maar ze krijgen na 2000 jaar tevens het bewijs dat Jezus dood is en deze bijbelschrijvers verstrikt waren in een waan.
Inderdaad. Mits je aantoont Jezus te zijn.maar dat ik hier ben overtuigt jullie.![]()
Van de eerste tekst neem ik aan dat je bedoelt dat iedereen die in Jezus tijd leefde inmiddels gestorven is omdat wij gewend zijn dat iedereen sterft binnen een jaar of 120. Dus niemand van de aanwezigen is niet gestorven. Maar Elia is ook niet gestorven. En Henoch ook niet. Dus dit is een verklaring. Deze tekst is dus logisch in verband met de rest van de schrift.
Over het begrip van tijd, zoals spoedig en het laatste uur kan ik kort zijn. Jezus is God en God heeft een ander perspectief op tijd.
Of de rest bedrog is is maar de vraag. Want wat bedoeld Jezus met deze woorden? In de wetenschap is het ook zo dat je niet alles weet. Dat betekent gewoonn dat je alles nog niet begrijpt. Maar wetenschap is daarmee nog geen bedrog. het is gebrek aan kennis. En wanneer je wilt weten of het waar is dan moet je bij de eenvoudige dingen beginnen.
Wanneer je weet dat bepaalde dingen in de bijbel blijken te kloppen en te werken dan toont dat aan dat het waar is.
Ook staat er dat Paulus zegt dat Christus in hem leeft. Christus is dus terggekeert en heeft zich inwoning gemaakt in hem opdat hij leeft. Want het leven is in Christus. Daarmee is hij niet Christus maar een heel klein stukje van hem. Christus kan dus door zijn volgelingen heen spreken.
De teksten tonen overigens niet aan dat Christus dood is. Deze teksten gaan over het begrip van tijd en hoe dat zit met zijn terugkeer. Daar heb ik geen begrip van maar wel weet ik dat wie zoekt die zal vinden. Dat heb ik ook gedaan en inmiddels kan ik met Paulus zeggen dat niet langer ik leef maar Christus in mij. dat is het woord.