Evangelisatie en bekende Nederlanders

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Is het inzetten van bekende Nederlanders een slinkse vorm van evangelisatie?

Nee, dat is het niet
1
5%
Het is een strategische zet die laat zien dat de EO met haar tijd meegaat
0
Geen stemmen
Dit zou niet betaald mogen worden uit publieke middelen
1
5%
Voor geld doen mensen alles
4
21%
Laat ze lekker hun gang gaan
6
32%
Het merendeel heeft niet door dat ze misbruikt worden
2
11%
Bekende Nederlanders doen alles om bekend te blijven
5
26%

Totaal aantal stemmen: 19

PietV.
Erelid

Evangelisatie en bekende Nederlanders

Bericht door PietV. »

Het lijkt wel een trend die met name de EO heeft ingezet om bekende Nederlanders in te huren om het evangelie te verkondigen. Wat vinden jullie hiervan? Mag je overheidsgeld (publieke omroep) gebruiken voor dit soort projecten. Zijn de bekende Nederlanders niet erg naïef om hieraan gehoor te geven? En het geld met veel plezier ontvangen voor de werkzaamheden om bijvoorbeeld "God te zoeken"; Israël te promoten; The Passion uit te voeren of bijvoorbeeld de Mattheus Passion op tv te komen instuderen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Re: Evangelisatie en bekende Nederlanders

Bericht door Cluny »

Er wordt heel veel gebabbeld op TV.
Dit kan er ook nog wel bij.
Het totaaleffect lijkt mij neutraal.
Laatst gewijzigd door Cluny op 14 mar 2012 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik ga er vanuit dat de meeste BNers te stom zijn om in te zien waarmee ze bezig zijn.
Samante

Bericht door Samante »

Ik vond de afleveringen van Gordon zoekt God wel de meest leuke.
Zie hem nog met pijn in zijn achterwerk op dat ezeltje zitten, helemaal naar en gaar van die evangelist die maar bleef doorzeuren.
Uiteindelijk vindt hij God, maar is het zeker niet de bijbelgod die hij vindt.
De EO heeft in het evangeliseren van Gordon, de plank misgeslagen en Gordon op het 'verkeerde' pad gestuurd.
Hij gelooft nu in een hemel waar God, die er uit zal zien als Ricky Martin met een grote *PIEP*, hem liefdevol zal verwelkomen.
Als dat niet lachen is! :D :lol: :lol:

Dus laat ze maar lekker gaan!
Wormpje
Forum fan

Bericht door Wormpje »

Jim schreef:Ik ga er vanuit dat de meeste BNers te stom zijn om in te zien waarmee ze bezig zijn.
En het kan ook geen kwaad. Alsof iemand gaat denken ''OMG OMG *BN'er die ik niet ken want ik mis mijn tv totaal niet* gelooft! Ja, laat ik nu ook mijn volledige werkelijkheidsperceptie aanpassen en ineens denken dat er een god is''
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Er wordt heel veel gebabbeld op TV.
Dit kan er ook nog wel bij.
Het totaaleffect lijkt mij neutraal.
In Gouda kostte het 1,1 miljoen euro. In Rotterdam wordt het dubbele uitgegeven. Er is een enorme marketing campagne gaande om mensen hier naar toe te trekken. De alpha cursussen haken hier op in.
Of het totaal effect neutraal is? Ze hadden het ook met onbekende mensen kunnen naspelen.
"De kern van het evangelie van Jezus Christus brengen aan Nederland en uitstralen tegen het decor van een stad die uit de as is verrezen, is een prachtige vorm van de nieuwe evangelisatie. : Aldus bisschop De Jong:
Dit is één van de betrokkenen achter dit project.

Dit is een van de voorbeelden wat er zoal achter de schermen gebeurde tijdens de vorige auditie.

http://www.the-passion.nl/aan-de-slag" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

In het AD van vandaag (14 maart) staat een interview met Frans Bauer. Hij gaat de rol van Petrus spelen in The Passion.

Een citaat haal ik er uit. De volgende uitspraak van Frans Bauer.
Frans Bauer schreef:Belangrijk voor mij was dat het programma niet bedoeld zou zijn om zieltjes te winnen, anders had ik niet meegedaan”!
Nu vraag ik mij af waar het programma wel voor bedoelt is. Waarom er massaal folders worden uitgedeeld voor Alpha-cursussen. Men mensen zoekt voor nazorg en om gesprekken te voeren met degenen uit het publiek die hier behoefte aan hebben. Gaan de religieuze organisaties 2 miljoen uitgeven om de mensen te vermaken of om hun opvattingen te slijten?
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat stipte ik al aan, ze hebben niet door dat ze gebruikt worden.
a.r.

Bericht door a.r. »

Botje bij botje leggen, daarvan een Freethinker spandoek bestellen en die dag over de Coolsingel paraderen? In het kader van het oproepen tot helder denken en het uitlokken van discussie? :wink:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Dat stipte ik al aan, ze hebben niet door dat ze gebruikt worden.
Ik moest ook aan jou denken. Ze krijgen een beeld en een gage voorgeschoteld. Het eerste klopt niet en het laatste zal wel kloppen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

a.r. schreef:Botje bij botje leggen, daarvan een Freethinker spandoek bestellen en die dag over de Coolsingel paraderen? In het kader van het oproepen tot helder denken en het uitlokken van discussie? :wink:
De liefhebbers kunnen zich bij jou aanmelden :wink:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De Mattheus Passion is kunst, geen bezwaar wat mij betreft, dat er weer lui zijn die dat voor missie werk willen gebruiken...... het zij zo. :|
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Fish schreef:De Mattheus Passion is kunst, geen bezwaar wat mij betreft, dat er weer lui zijn die dat voor missie werk willen gebruiken...... het zij zo. :|
Inderdaad kunst. En nu wordt deze kunst gebruikt en misbruikt door kunstenmakers voor geld en een religieus doel. Bach draait zich om in zijn graf, als hij merkt hoe zijn werk door mensen die nauwelijks kunnen zingen verkracht wordt.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Bericht door a.r. »

Je bent me voor Kiks! :lol:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik zou niet voor Bach durven spreken?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie