Vrouwen slaan
Moderator: Moderators
- GetBigFast
- Forum fan
Vrouwen slaan
Ik heb begrepen dat een moslim man zijn vrouw mag slaan als zij ongehoorzaam is.
Hierover heb ik een paar vragen.
Wat wordt er bedoelt met ongehoorzaam zijn?
Mag een vrouw haar man slaan als hij ongehoorzaam is?
Klopt het dat er in de Koran staat dat een man zijn vrouw mag slaan zolang het maar niet zichtbaar is. Met als mede rede dat hij haar daardoor misschien niet meer wilt. Ze dan immers mogelijk verminkt.
Hierover heb ik een paar vragen.
Wat wordt er bedoelt met ongehoorzaam zijn?
Mag een vrouw haar man slaan als hij ongehoorzaam is?
Klopt het dat er in de Koran staat dat een man zijn vrouw mag slaan zolang het maar niet zichtbaar is. Met als mede rede dat hij haar daardoor misschien niet meer wilt. Ze dan immers mogelijk verminkt.
Zelfde poep, andere dag.
Re: Vrouwen slaan
No offence, maar heb je dit al nagevraagd bij een Islam forum? Het is hun religie, het lijkt me dat ze je dat prima uit kunnen leggen. Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden overigens.
Veel moslims maken ervan:
Een man mag de vrouw een liefdevol tikje geven op de bips, als zij niet wil doen wat hij graag wil.
Dit alleen ter aansporing.
Zoals je ook je kind kastijdt, als je het liefhebt? (christendom)
Ik heb ooit een moslimvrouw horen zeggen, dat hij dat alleen doet als hij zijn vrouw belangrijk vindt.
Dat hij haar wil aansporen om als een goede moslim vrouw te leven, als hij vindt dat het daar wat aan schort.
Soms is hij daar zo van van streek, dat het ook wel eens wat al te hard gaat.
Als een vrouw nooit door haar man geslagen zou worden, dan zou zij hem onverschillig zijn.
En dat zou ze dus veel erger vinden.
Deze vrouwen zul je nooit horen klagen en krijg ze maar eens naar de politie voor aangifte.
Hoe geïndoctrineerd en hoe verknipt kan men denken.
Een man mag de vrouw een liefdevol tikje geven op de bips, als zij niet wil doen wat hij graag wil.
Dit alleen ter aansporing.
Zoals je ook je kind kastijdt, als je het liefhebt? (christendom)
Ik heb ooit een moslimvrouw horen zeggen, dat hij dat alleen doet als hij zijn vrouw belangrijk vindt.
Dat hij haar wil aansporen om als een goede moslim vrouw te leven, als hij vindt dat het daar wat aan schort.
Soms is hij daar zo van van streek, dat het ook wel eens wat al te hard gaat.
Als een vrouw nooit door haar man geslagen zou worden, dan zou zij hem onverschillig zijn.
En dat zou ze dus veel erger vinden.
Deze vrouwen zul je nooit horen klagen en krijg ze maar eens naar de politie voor aangifte.
Hoe geïndoctrineerd en hoe verknipt kan men denken.
Laatst gewijzigd door Maria op 18 jul 2011 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
http://www.youtube.com/watch?v=BXJBj7Rj ... dded#at=32" onclick="window.open(this.href);return false;Kiwi schreef:No offence, maar heb je dit al nagevraagd bij een Islam forum? Het is hun religie, het lijkt me dat ze je dat prima uit kunnen leggen. Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden overigens.
Dit filmpje werd een keer op OI geplaatst, als één van de antwoorden op deze kwestie
Voor degenen die daar kunnen lezen
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... n+en+slaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is blijkbaar veel afgedwaald en ik heb wel eens meer reacties gezien op een topic.
Zou het een moeilijk onderwerp zijn?
Laatst gewijzigd door Maria op 18 jul 2011 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- GetBigFast
- Forum fan
Iedereen hangt overal rond, dus dacht kan hier ook even peilen.Kiwi schreef:No offence, maar heb je dit al nagevraagd bij een Islam forum? Het is hun religie, het lijkt me dat ze je dat prima uit kunnen leggen. Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden overigens.
Zelfde poep, andere dag.
Ja, je zou het bijna denken hè?Mariakat schreef:Zou het een moeilijk onderwerp zijn?
Edit: Volgens je tweede linkje mag het duwen (lahad) van je vrouw sowieso, want de grote roerganger deed het ook.
Helemaal prima. En wat Mariakat zegt, binnen de Islam is het een lastig onderwerp. Ik kan me zo voorstellen dat men bepaalde praktijken naar de westerse wereld toe niet altijd wil toegeven, terwijl je binnen je eigen geloofsgroep natuurlijk wel hét mannetje bent als je zo strak de letter van de koran durft te volgen dat je je vrouw slaat. Daarnaast pimp je binnen je geloofsgroep ook lekker je bad motherf*cker gehalte op. (Aj, ik hoop dat ik nu niet te disrespectvol ben jegens mannen die hun vrouw slaan.)Iedereen hangt overal rond, dus dacht kan hier ook even peilen.
Met Surrendered was ook al eens een discussie hierover. Volgens hem mocht je een vrouw alleen symbolisch slaan, bijvoorbeeld met een zachte tandenborstel een tikje op de handrug geven.
Bij Sur proefde ik meer van dit soort voorzichtige antwoorden. Hij lijkt het eigenlijk 'niet-kunnen' te vinden, maar dat openlijk uitspreken zou hem tegen de soenah doen uitspreken. Dat kan dus niet in de Islam. Dus pas je e.e.a. aan. Zoals ook het begrip jihad en jizya wordt aangepast aan de moderne opvattingen en niet gewoon wordt gezegd, daar doen we niet meer aan (want dat zou dan weer in strijd zijn met Koran en soenah).
Bij Sur proefde ik meer van dit soort voorzichtige antwoorden. Hij lijkt het eigenlijk 'niet-kunnen' te vinden, maar dat openlijk uitspreken zou hem tegen de soenah doen uitspreken. Dat kan dus niet in de Islam. Dus pas je e.e.a. aan. Zoals ook het begrip jihad en jizya wordt aangepast aan de moderne opvattingen en niet gewoon wordt gezegd, daar doen we niet meer aan (want dat zou dan weer in strijd zijn met Koran en soenah).
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- GetBigFast
- Forum fan
zoals ik heb begrijp werkt het zo.
En vrouw is ongehoorzaam (het is niet bekend wat dit allemaal betekend)
1. De man spreekt haar aan op haar gedrag
er veranderd niks
2. de man gaat niet meer bij de vrouw slapen
er veranderd niks
3. de man mag de vrouw slaan, en niet met een veertje.
Want denk eens na, nadat je ruzie hebt gemaakt (1) en niet meer bij haar in bed wilt slapen (2) dan sla je haar met een veertje (3) veeg veeg. Dan denkt de vrouw opeens ooooow wacht je bent serieus! Je slaat mijn met een veertje nu is het duidelijk! lijkt mij niet logisch.
Dit lijkt mij wel logisch.
1. De man spreekt de vrouw erop aan
er veranderd niks
er veranderd niks
3. Den man geeft zijn vrouw een pak slaag
De vrouw is bang en wilt niet nog meer pijn voelen en past zich aan.
Verder mag de vrouw niet de man slaan, de man is de baas.
Hopelijk is er nog een moslim op dit forum antwoord wil geven. Ben benieuwd.
En vrouw is ongehoorzaam (het is niet bekend wat dit allemaal betekend)
1. De man spreekt haar aan op haar gedrag
er veranderd niks
er veranderd niks
3. de man mag de vrouw slaan, en niet met een veertje.
Want denk eens na, nadat je ruzie hebt gemaakt (1) en niet meer bij haar in bed wilt slapen (2) dan sla je haar met een veertje (3) veeg veeg. Dan denkt de vrouw opeens ooooow wacht je bent serieus! Je slaat mijn met een veertje nu is het duidelijk! lijkt mij niet logisch.
Dit lijkt mij wel logisch.
1. De man spreekt de vrouw erop aan
er veranderd niks
er veranderd niks
3. Den man geeft zijn vrouw een pak slaag
De vrouw is bang en wilt niet nog meer pijn voelen en past zich aan.
Verder mag de vrouw niet de man slaan, de man is de baas.
Hopelijk is er nog een moslim op dit forum antwoord wil geven. Ben benieuwd.
Zelfde poep, andere dag.
Ga naar een islamitisch forum en vraag daar naar uitleg. Waarschijnlijk zal het hier niet echt lukken.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Slaan is afgeraden in de islam. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden en is de islam geen liefde?
Dit zijn betrouwbare overleveringen, dus sahih.
Abdullah ibn Zama heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Hoe kunnen jullie vrouwen, zoals kamelen slaan, en hun daarna weer omhelzen?! (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 68)
Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Een gelovige man mag geen gelovige vrouw haten, als hij sommige eigenschappen van haar haat, dan zal (zij zeker) andere eigenschappen hebben waarvan hij kan houden. (Sahih Muslim, Boek 8, Hadith 3469)
“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”
- GetBigFast
- Forum fan
Hoe leg jij dan soera 4:34 uit?Chaimae schreef:Slaan is afgeraden in de islam. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden en is de islam geen liefde?
Abdullah ibn Zama heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Hoe kunnen jullie vrouwen, zoals kamelen slaan, en hun daarna weer omhelzen?! (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 68)
Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Een gelovige man mag geen gelovige vrouw haten, als hij sommige eigenschappen van haar haat, dan zal (zij zeker) andere eigenschappen hebben waarvan hij kan houden. (Sahih Muslim, Boek 8, Hadith 3469)
Zelfde poep, andere dag.
Of de Islam geen liefde is kan ik bevestigend beantwoorden: De Islam is een religie waar ik wel enige eigenschappen aan kan hangen. Liefde is niet direct een eigenschap die bij mij meteen prominent op de voorgrond treedt.Chaimae schreef:Slaan is afgeraden in de islam. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden en is de islam geen liefde?
De bovenstaande citaten spreken daarbij het slaan van je vrouw niet tegen:
- Ik lees over iemand die zich afvraagd hoe anderen hun vrouw kunnen slaan zoals ze hun kamelen slaan en ze daarna weer kunnen omhelzen.
- Daarna lees ik over gelovige mannen die gelovige vrouwen niet mogen haten, alleen de eigenschappen van die vrouwen.
(Gadverdamme, er is zoveel fout aan deze citaten: Van het bezit van de vrouw tot aan het impliciet normaal vinden van dierenmishandeling. In de tweede: sekse en geloofsdiscriminatie ten top. Misschien moet je je citaten iets nauwkeuriger uitzoeken, want van deze walg ik).
- GetBigFast
- Forum fan
Proest, ik wou het niet zeggen maar.. inderdaad.. wat een bijzonder ongunstig citaat. Liefde maakt blind..
Enfin, laten we het gebruikelijke obscurantisme maar weer uit de kast halen.. Logica voor gevorderden deel 3
, wat is hij toch heerlijk direct hè. Laten we voor de zekerheid Kasparov maar weghouden bij het drielandenpunt... je weet nooit.
Trouwens waarvoor zou je je vrouw slaan.. je kan je agressie toch het best seksueel uitleven op een van je huisslavinnen?? Waarvoor heb je die anders??
In de kinderserie 'Islam is... ' naast deel 1 'Islam is liefde' nu ook verschenen 'Islam is roerei' en 'Islam is Jabba the hutt'...
(Je mag overigens een vrouw best in bikini aan de ketting houden maar de voorwaarden zijn zo streng.. dat lukt je bijna nooit! ).

Die God tochGod schreef: Je mag best vrouwen verkrachten, net zoals territoriale bavianen, maar dat mag alleen als je het doet terwijl je op hetzelfde moment 12 potjes synchroonschaken speelt in 3 verschillende landen.
Trouwens waarvoor zou je je vrouw slaan.. je kan je agressie toch het best seksueel uitleven op een van je huisslavinnen?? Waarvoor heb je die anders??
In de kinderserie 'Islam is... ' naast deel 1 'Islam is liefde' nu ook verschenen 'Islam is roerei' en 'Islam is Jabba the hutt'...

“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Weer zo iets waar vele meningen over zijn en Koranteksten, die het ene of het andere beweren.
Ik lees ahadith waarin staat, dat Mo nooit een vrouw geslagen heeft en ik lees ahadith, waarin staat dat hij Aysha op de borst slaat en dat het haar pijn heeft gedaan. Ik lees ahadith, waarin slaan wordt afgeraden en ahadith waarin het wordt goedgekeurd of waarin Mo er om lacht.
Misschien het best samen te vatten als volgt:
Slaan is ten strengste verboden, tenzij noodzakelijk:
In a Fatwa posted on http://www.islamonline.net" onclick="window.open(this.href);return false;, Qaradhawi said on the same matter: "It is forbidden to beat the woman, unless it is necessary, and she 'is in a state of rebellion' against the husband, and flouts him. This is temporary discipline [ta'adib] that is permitted to him according to the Koran in exceptional circumstances, when other efforts of admonishing [the wife] have failed and removing her from the bed as Allah said: 'As to those women on whose part you fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (next), refuse to share their beds, (and last) beat them; but if they return to obedience, seek not against them pretexts (for annoyance): for Allah is Most High, Great (above you all).'[Koran 4:34] Despite this permission for the hour of necessity, the Prophet said: 'The good men from among you do not beat [their wives].'"
Ik lees ahadith waarin staat, dat Mo nooit een vrouw geslagen heeft en ik lees ahadith, waarin staat dat hij Aysha op de borst slaat en dat het haar pijn heeft gedaan. Ik lees ahadith, waarin slaan wordt afgeraden en ahadith waarin het wordt goedgekeurd of waarin Mo er om lacht.
Misschien het best samen te vatten als volgt:
Slaan is ten strengste verboden, tenzij noodzakelijk:
In a Fatwa posted on http://www.islamonline.net" onclick="window.open(this.href);return false;, Qaradhawi said on the same matter: "It is forbidden to beat the woman, unless it is necessary, and she 'is in a state of rebellion' against the husband, and flouts him. This is temporary discipline [ta'adib] that is permitted to him according to the Koran in exceptional circumstances, when other efforts of admonishing [the wife] have failed and removing her from the bed as Allah said: 'As to those women on whose part you fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (next), refuse to share their beds, (and last) beat them; but if they return to obedience, seek not against them pretexts (for annoyance): for Allah is Most High, Great (above you all).'[Koran 4:34] Despite this permission for the hour of necessity, the Prophet said: 'The good men from among you do not beat [their wives].'"
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.