Hoe ziet een huwelijk met een klein meisje eruit? (mohammed)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Hoe ziet een huwelijk met een klein meisje eruit? (mohammed)

Bericht door Devious »

Het is vreemd om te zien hoe sommige moslims zich in allerlei bochten wringen om Mohammed's gedrag goed te praten (als het gaat om zijn huwelijk met het kleine meisje Aisha). Men zegt wel eens: 'beelden zeggen meer dan woorden.'
In deze moderne tijd zijn er nog steeds mannen die wel van een jong fris meisje houden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In Mohammed's tijd was dit misschien 'normaal', maar nu kunnen we gerust stellen dat Mohammed's moraal 'achterhaald' is, en dan druk ik me nog verdomd zacht uit.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Walgelijk. Arme kinderen.

Het is eigenlijk geen wonder dat ze in Allah geloven. Dan is er tenminste nog hoop voor ooit een gelukkig leven in het hiernamaals. Als je die kinderen ziet met zo'n walgelijke oude vent. Het zou toch onverteerbaar zijn voor ze, dat dit dan alles is, en er niets moois meer volgt? Ik denk dat juist dit soort praktijken ze niet van het geloof af zullen helpen maar ze juist dat enige houvast laten koesteren, anders is er alleen nog maar elllende en verder helemaal niets. En dan leven ze ook vaak nog met de onzekerheid of ze ooit wel in dat paradijs zullen worden toegelaten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De beste manier om bijgeloof te bestrijden is door armoede, honger en sociale wantoestanden te bestrijden.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Inderdaad, alleen is de vraag hoe je doordringt tot dat soort landen. Je ziet hoe het in Afganistan gaat, zogauw men daar vertrekt, is binnen de kortste keren de Taliban weer terug. Ik vraag me echt af of je dit ooit kan oplossen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Maar nu effe serieus, die foto's daar zie je toch gewoon een foto met de vader en dochter??

Huwelijk,dit is echt bezopen, dit geloof je toch niet?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik geloof het anders echt wel hoor. Begrijpen is iets anders.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Vraag me niet waarom, maar ik krijg bij de tweede en derde foto de indruk met een gephotoshopte fake te maken te hebben. Bij beiden klopt het contrast tussen meisje en de rest van de foto niet: ze wordt veel meer belicht, terwijl ze zéker bij foto 3 in de schaduw van mannie zou moeten zitten. Vergelijk dat eens met de indruk die het meisje van de eerste foto maakt! Ook vind ik bij foto 2 het gezicht veel te groot---we praten hier over een kind, maar het kind heeft wel een aangezicht zo groot als haar volwassen man...

Waar heb je deze foto's vandaan, Devious?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

cymric schreef:Vraag me niet waarom, maar ik krijg bij de tweede en derde foto de indruk met een gephotoshopte fake te maken te hebben. Bij beiden klopt het contrast tussen meisje en de rest van de foto niet: ze wordt veel meer belicht, terwijl ze zéker bij foto 3 in de schaduw van mannie zou moeten zitten. Vergelijk dat eens met de indruk die het meisje van de eerste foto maakt! Ook vind ik bij foto 2 het gezicht veel te groot---we praten hier over een kind, maar het kind heeft wel een aangezicht zo groot als haar volwassen man...

Waar heb je deze foto's vandaan, Devious?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1652
Bij foto 2 kan ik me achteraf wel voorstellen ja. Als je goed kijkt lijkt het gezicht wel erg groot.
Bij foto 3 is de schaduw van de man duidelijk te zien, en het meisje zit er duidelijk zichtbaar naast.

In feite maakt het ook niet zoveel uit of de foto's echt zijn of niet. Het gaat om het idee van een oude kerel die met een klein meisje trouwt. Dat is weerzinwekkend (naar moderne maatstaven).

Grtz..
Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus »

Ongelovigen, komt het niet bij jullie op dat Allah haar 9-jarige vagina openrekte zodat Mohammed erin paste? Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk!
All men by nature desire knowledge - Aristoteles
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Ik vind het vooral erg frappant hoe het vanuit islamitische hoek keer op keer opvallend stil blijft, als het om dit soort zaken gaat. Als er al een keer een moslim reageert, dan is het met een "ja maar jullie doen het ook!"-reactie, verwijzende naar de één of andere pedofiele christen.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Devious schreef:In feite maakt het ook niet zoveel uit of de foto's echt zijn of niet. Het gaat om het idee van een oude kerel die met een klein meisje trouwt. Dat is weerzinwekkend (naar moderne maatstaven).
Natuurlijk. Het idee van aliens die mensen 'onderzoeken', of de beruchte Turkse glijbaan is dat ook. Maar je zette deze foto's online om te 'bewijzen' dat de praktijk van kindhuwelijken nog steeds voorkwam. Dan doet het je zaak geen goed als die foto's fake zouden zijn, nietwaar? Dat was wat ik bedoelde te zeggen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Mijn bedoeling was vooral voor het shockeffect (het beeld van de 'profeet' die gehuwd was met een klein meisje, en niet zozeer de kindhuwelijken van deze tijd. Die vinden zowieso plaats in landen als Afghanistan).
De bovenste foto lijkt me zowieso niet fake, en de onderste ook niet trouwens. Maar over de middelste heb je me óók een beetje aan het twijfelen gebracht.

Grtz...
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

Dat in een groot boek zoals de "goddelijke" koran een regel ("juridisch" als wel kwa tekst) gevonden is waaruit duidelijk blijkt dat de koran geschreven is door een pedofiel is volgens mij wel nieuws en dus een topic waard. Helaas is het gesloten.

OOK IN DE KORAN PEDOFILIE (65:04 SCHEIDING VOOR HEN DIE NOG GEEN MENSTRUATIE HEBBEN GEHAD)

65. DE SCHEIDING.

65.4. En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Echt nieuws is het niet, want dit is wel een bekend gegeven. Maar zeker wel waard er een en ander over te zeggen. Hier wordt duidelijk en ook beeldend verwoord, dat de Koran dus expliciet pedofilie toestaat, en dat Mohammed het beste voorbeeld hierin gaf. Als Mohammed zelf de Koranversen heeft bedacht, waar ik in ieder geval van uitga, moest hij natuurlijk ook versen bedenken die zijn levenswijze rechtvaardigden.

Dat de foto's hier in deze draad nu echt zijn of niet, maakt voor het gegeven verder niet uit. Het laat zien hoe het er uitziet dat een man op leeftijd zich seksueel bindt aan een klein meisje.

Tegenwerpingen van moslims zijn dan altijd, je moet het in die tijd zien, en vrouwen waren veel eerder volwassen toen. Aan de andere kant roept men ook altijd dat de Koran tijdloos is, dus hier spreekt men het dan weer tegen. Gezien het feit dat meisjes ook al heel vroeg worden uitgehuwelijkt geeft ook aan dat men het met leeftijd niet zo nauw neemt. En hoe dan ook met de wens van de meisjes zelf geen rekening houdt. De Koran laat miijns inziens heel duidelijk zien wat voor mens Mohammed was, een pedofiel, roofmoordenaar, verkrachter en egoist. En de volgelingen gingen mee, want als Allah dit allemaal goed vindt hoef je je dus verder niet druk te maken. En hoe kun je bepalen dat je het in die tijd moet lezen? Waar staat dan dat Allah dit soort praktijken niet meer goed vindt? Dus nog steeds zou het met goedkeuring van Allah mogelijk zijn om een klein meisje te verkrachten. In navolging van de grote profeet. En dat gebeurt vandaag de dag nog steeds. Net als alle kwalijke zaken die beschreven zijn in de Koran nog steeds in moslimlanden dagelijkse praktijk zijn.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

In de Islam vind je volgens mij veel seksueel gefrustreerde. Ze hopen in de hemel vergezeld te worden door jonge vrouwen met grote ogen. Ze hopen in de heilige oorlog te sterven om de 72 maagden te kunnen incasseren. Maar als je geld genoeg hebt, regel je alvast een klein stukje hemel hier op aarde door een jonge maagd aan te schaffen. Hoe ziek moet je zijn, om met een jong meisje seks te willen hebben? Hoe ziek moet een heel volk zijn, als ze een jonge maagd als grootste beloning zien?
Als deze mensen een normale relatie konden hebben met de vrouw, zouden ze deze ziekelijke wensen toch al lang uit hun geloofsboeken hebben laten schrappen.
Door te leven volgens de ziekelijke opdrachten uit hun heilige boeken, zullen ze nooit in staat zijn normale relaties op te bouwen. Zolang als die boeken niet veranderen, of het leven volgens die regels niet aan banden worden gelegd, zullen dit soort van ziekelijke uitwassen in de islamitische wereld blijven voortbestaan.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie