Islamitisch plak- en knipwerk

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Spatie
Banned

Re: Fouten in de Koran

Bericht door Spatie »

doctorwho schreef:Spatie,

Wil je zo vriendelijk zijn op mijn bericht en de vraag die ik je daarbij stelde in te gaan?

Behalve een hoop knip en plakwerk van bovendien zeer dubieuze bron ga je niet in op hetgeen ik schreef over de historisceh bronnen van de koran. Ook niet onbelangrijk is het nnog niet bestaan van de arabische taal in die tijd. Enfin lees het maar eens aandachtig door.
En ik vroeg om een bron...
Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: 'Ik ben een engel'; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard." Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn? Wilt gij dan niet nadenken?" [Koran 6:50]
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Moeders schreef:Beste apatie..... ik zou het pas een wonder vinden wanneer jij even kunt aantonen waar in de koran melding gemaakt wordt van de juiste wijze waarop babies gevormd worden?

m.a.w. kun jij even aantonen waar de vrouwelijke eicel een rolletje toebedeeld krijgt in het productieproces?
Beste spatie........ de eicel??
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

Moeders schreef:
Moeders schreef:Beste apatie..... ik zou het pas een wonder vinden wanneer jij even kunt aantonen waar in de koran melding gemaakt wordt van de juiste wijze waarop babies gevormd worden?

m.a.w. kun jij even aantonen waar de vrouwelijke eicel een rolletje toebedeeld krijgt in het productieproces?
Het punt blijft dat de Koran geen wetenschapsboek is, maar dat er wel wat wetenschappelijke feitjes instaan.
____________________________________________________________________________________________

DE KORAN HET WOORD VAN ALLAH

Als de Koran het woord van God is en een wonder om het profeetschap van Mohammed te bevestigen, moeten we dit boek nauwkeurig bestuderen om twijfels over de authenticiteit uit te bannen. Het was algemeen bekend dat de Arabieren van die tijd grote dichters en schrijvers in de Arabische taal waren. Het was in die tijd zo dat men de woestijn in trok om Arabisch te studeren en gedichten en poëzie te schrijven om elkaar ermee te vermaken. Zij hielden het Arabisch met al haar verscheidenheid en diepe uitdrukkingen op een hoog niveau. Toen Mohammed op zijn veertigste openbaringen begon te ontvangen was de stijl van de taal apart van wat men gewend was en tot op heden is het niet geëvenaard. Het onwrikbare bewijs van authenticiteit van de Koran als het woord van God is de stijl van de taal. Het eerste geopenbaarde vers:

"Lees; In de naam van uw heer, de schepper. Die de mens uit geronnen bloed schiep verkondig, want uw heer is de meest eerbiedwaardige. Die (de mens) door middel van de pen onderwees. Hij leerde de mens datgene wat deze niet kende." (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 96: 1-5)

Tot en met een van de laatste verzen:

"En vrees de dag waarop gij tot Allah zult worden teruggebracht dan zal aan elke ziel ten volle worden betaald datgene wat zij heeft verdiend en onrecht zal hen niet worden gedaan" (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 2: 281)

De Koran heeft een hoog peil van zeggingskracht, en is samenhangend in zijn uitdrukkingen. Het figureert als een compleet geheel, met een stijl alsof het een zin is. Met een perfect arrangement (opstelling) en sterke duidelijke tekst. De uitdrukkingen hiervan waren bij de Arabieren in die tijd of daarvoor onbekend, kwesties kunnen niet worden uitgedrukt als men ze niet voelt. Een van de ongelovige Arabische dichters uit die tijd Walid ibn Moghira zij na het horen van tekst uit de Koran: "Bij God: niemand van jullie kan beter dan mij dichten, melodieën rijmen, zingen en bij God heb ik nooit iets gehoord wat hierop lijkt. Het is zo zoet, en zo gracieus dat het een hoogte punt blijft en niets zal het overtreffen."

De Koran is een zo letterlijke stijl dat geen mens het kan benaderen of vatten. De Arabieren kunnen de stijl niet vatten en het is deze uitdaging die God naar voren heeft gebracht:

"Zeg: indien de mens en de djinn samenspannen, teneinde het gelijke van deze Koran voort te brengen, zullen zij het gelijke daarvan niet kunnen voortbrengen ook al zouden zij elkanders helpers zijn. (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 17:88)

"Of zeggen zij: Hij (de profeet) heeft het verzonnen? Zeg breng dan hieraan gelijke Soera voort en roept buiten Allah gij kunt (om hulp aan) als gij waarheid zegt." (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 10:38)

Het is deze uitdaging over de twijfel welke meer dan 1400 jaar sinds de openbaring onbeantwoord is gebleven. Geen ene Arabische letterkundige moslim of niet moslim is in staat geweest om maar een hoofdstuk of paragraaf met dezelfde stijl voort te brengen. Indien de Arabieren niet in staat zijn de Koran te imiteren, dan is het het werk van een sterveling, zoniet dan is het het werk van Mohammed (vzmh), of Allah.

Mohammed (vzmh) was een Arabier maar heeft nooit geclaimd dat hij de auteur van de Koran is. In feite is hij nooit uitgeroepen als de auteur, dat kan duidelijk herleid worden van de Hadith Moetawatir (definitief bevestigde uitspraken van Mohammed (vzmh) overgeleverd woord voor woord) waar er honderden van zijn, waar de stijl van taal van Mohammed (vzmh) en van de Koran heel verschillend zijn. En hoe hard iemand het ook probeert of geprobeerd heeft; iemand zijn stijl van spreken kan men niet veranderen en dat zo op een constante manier volhouden, en zeker niet voor een periode van 23 jaar waarin de Koran geopenbaard is. De enige aanklacht die ooit is aangevoerd was dat Mohammed (vzmh) ontving van een Christen jongen genaamd Jabr. Als antwoord tegen deze bewering openbaarde Allah het volgende vers;

"En wij weten inderdaad dat zij zeggen dat het slechts een man is, die hem onderwijst (de profeet). Die taal van hem zij bedoelen is vreemd, terwijl dit de duidelijk Arabische taal is." (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 16:103)

Daar de stijl van de taal Arabisch is, het wonder van deze taal, hoe kan een niet Arabische spreker dit feit bevestigen. Zoals een buitenlandse student Shakespeare bestudeert van een Engels geleerde, zo ook zal een Engels spreker een Arabische geleerde raadplegen, voor de waarde van de bevestigingen van de hoge eloquentie en stijl van de Koran. De taal dient als een herinnering door de eeuwen heen, en ook bestaande stijl heeft er voor gezorgd dat er niets aan kan worden toegevoerd.

Inderdaad God heeft beloofd dat hij het boek zal beschermen. Er zijn manuscripten uit de eerste eeuw van de Islam welke letter voor letter, dezelfde is als die van nu.

"Voorwaar, wij hebben deze vermaning (Koran) gezonden en voorzeker wij zullen er de waker over zijn." (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 15:9) Als de Koran het woord van God is, geopenbaard als leidraad voor de mensheid voor al zijn zaken en het daar beschermd en algeheel door en door consistent is, dan moet alles wat het boek refereert aangenomen worden als de waarheid. Het bestaan van het paradijs en de hel kan niet afgeleid worden uit een rationeel bewijs, daar we deze niet kunnen waarnemen en er in geloven doen we op een traditionele manier, toch er in geloven doen we vanuit de rationele bron de Koran. Dit wordt gerefereerd door middel van transformatie bewijs. Daarom kan alles wat de Koran omschrijft als de waarheid worden aangenomen zonder te aarzelen.

"En wij hebben u (Mohammed) slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom, maar de meeste mensen begrijpen het niet" (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran 34:28) Voor de Islam is de Koran en Sunnah de bron van de Sharia het is een rationele bevestiging van Gods wetten, de mensheid is verplicht het in details na te volgen. Dit is de basis van het credo, waarop alle handelingen moeten zijn gesteld.
Laatst gewijzigd door Spatie op 15 okt 2010 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: 'Ik ben een engel'; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard." Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn? Wilt gij dan niet nadenken?" [Koran 6:50]
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Spatie schreef:
Moeders schreef:

Het punt blijft dat de Koran geen wetenschapsboek is, maar dat er wel wat wetenschappelijke feitjes instaan.
Fout!
En het mooie is, die "wetenschappelijke feitjes" zijn op dit forum al jaren geleden allemaal weerlegd.
Heb je daar al naar gezocht, Spatie?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Spatie schreef:
Moeders schreef:

Je zit ons constant met "wetenschappelijk FEITEN" uit de koran om te oren te slaan....en dan... is de koran geen wetenschappelijk boek?

Er staat helemaal niets wetenschappelijks in. De verzen die je geeft zijn uiterst vaag en kun je alle kanten mee op.....maar middels veel gekonkel en gedraai (rond hedendaagse wetenschap) wil je "bewijzen" dat de koran "wetenschappelijk" is.

Dat is een beetje de boel omdraaien he?

Een eicel wordt in je "islamitische wetenschap" door allah vergeten????
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Allah beschuldt het voorhoofd van schuld en leugens.

spatie schreef
Lees mee:
"If the brain had a White House it would be here. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as reasoning, problem solving, judgment, impulse control" - http://www.brainhealthandpuzzles.com/br ... ction.html
VERTALING:
"Als de hersenen een Witte Huis hadden, dan zou het hier zijn. Het is de bron van bevelen en controle in uw lichaam. De frontal lobe is verantwoordelijk zaken zoals redeneren, oplossen van problemen, beslissingen nemen en impuls controle".
Van voorhoofd transponeer jij het gewenste naar wat zich zich in de schedel daarachter bevindt. Dat is een denkfout waarbij je hoe ironisch je frontale kwab gebruikt. Omdat je dit uit onwetendheid doet zal ik je niet van een schuldig voorhoofd betichten. De hersenen vormen een geheel en er zijn verschillende taakgebieden maar er is niet één bepaald punt waar het ikke zit. Het aardige is dat je in de hersenen de hersenstam, het cerebellum en het cerebrum ziet opgestapeld. evolutie in vivo als het ware. Ook in de cortex cerebri zie je een opbouw naar ouderdom Bij lagere gewervelden (vissen, reptielen, amfibieën) bestaat de cortex cerebri uit minder dan zes lagen. Deze structuur wordt ook wel allocortex genoemd. Bij zoogdieren bestaat een deel van de cortex cerebri uit zes lagen. Dit deel wordt de neocortex genoemd en ligt bovenop de oudere allocortex. Bij hogere zoogdieren zoals primaten vormt de neocortex een groter deel van de hersenen dan bij lagere zoogdieren(wiki)
Mooi vindt je ook niet om ook hier evolutie in te zien. Als er een schepper was geweest dan heeft ie wel erg zijn best gedaan om ook alle kleine onvolkomenheden die de evolutie liet bestaan na te bootsen. Ja nu ik er zo over nadenk dan is het toch wel een erg gewiekste rakker die allah om zo ons op een dwaalspoor te willen zetten. Waarom is er overigens niet nu je toch je op het gladde ijs van de hersenfuncties hebt begeven gaan allhorgaantje bij iedereen in de hersenen waarbij elk men automatisch volgeling is. Dat zou een hoop achteraf gedoe schelen met pogingen tot bekeren en zo. Een almachtige en alwetende had het alvast niet zover laten komen. Kan je trouwens ook nog in eigen woorden reageren in plaats van lappen tekst te dumpen. Het is leerzaam de essentie van hetgen je wil zeggen samen te vatten desoods voorzien van een artikel linkje of stukje tekst.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Spatie schreef:

Zolas in het stuk zelf vermeld staat.
het in 2000 uitgebrachte boek ’Die Syro-Aramäische Lesart des Koran’ van islamoloog Christoph Luxenberg.

Het artikel zelf komt meen uit het historisch nieuwsblad.

Zo dan kan je er nu op in gaan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

Spatie schreef:
Moeders schreef:
Moeders schreef:
Fout!
En het mooie is, die "wetenschappelijke feitjes" zijn op dit forum al jaren geleden allemaal weerlegd.
Heb je daar al naar gezocht, Spatie?[/quote]

Ver afgedwaald zijn degenen die smoesjes verzinnen!

Enkele kleine tekenen van de Dag des Oordeels volgens de Islam.
- Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen.

Bericht knip en plakwerk ingekort wil je je postings zoals al eerder verzocht in eigen woorden doen en waar nodig aangevuld met een link of synopsis van een artikel.
Moderator doctorwho

Ga je dit ook ontkennen?!? Dit zijn allemaal wonderen.

Fouten maken is menselijk. Het belangrijkste is dat je van je fouten leert. Laat je niet misleiden door de duivel!

MVG Spatie
Laatst gewijzigd door Spatie op 15 okt 2010 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

doctorwho schreef:
Spatie schreef:

Zolas in het stuk zelf vermeld staat.
het in 2000 uitgebrachte boek ’Die Syro-Aramäische Lesart des Koran’ van islamoloog Christoph Luxenberg.

Het artikel zelf komt meen uit het historisch nieuwsblad.

Zo dan kan je er nu op in gaan.
Hoe belachelijk is dit wel niet... Een Arabische Koran is vertaald in het Aramees en vervolgens in het Duits, die vervolgens wordt vertaald naar het Engels. De Koran werd niet onthuld in het Aramees. Het werd onthuld in het Arabisch. De engel Gabriël sprak rechtstreeks tot de profeet Mohammed, dus is er geen sprake van talen door elkaar, omdat profeet Mohammed niet zijn eigen woorden gebruikte om iets op te laten schrijven, maar het reciteren van wat hij gehoord had van de engel.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hoe belachelijk is dit wel niet...
Je kunt je beter eerst verdiepen in wat Luxenberg allemaal heeft gezegd.
Feit is dat de oudste koran die gevonden is geen diakritische punten heeft, maar is geschreven in een soort van blokletters. Dit betekent dat er vele interpretaties mogelijk zijn wat de tekst betreft. Jij gaat uit van de huidige geschreven koran, alleen die geschreven tekst is bij lange na niet zo oud als deze koran.
Het Arabisch-Syrisch werd gesproken en geschreven in Mekka, waar Mohammed vandaan kwam. Dus hoezo de koran werd onthuld in het arabisch?
Pas een eeuw na de codificatie van de koran werden de diakritische punten toegevoegd en pas drie eeuwen later werden klinkertekens toegevoegd.
Luxenberg haalt de arabische diakritische punten en klinkertekens weg en plaatst de arabisch-syrische tekens waardoor de tekst uiteraard een andere betekenis krijgt.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Spatie schreef:Blijkbaar maakt het voor jullie niet uit hoeveel wonderen jullie zien... Helaas...

DE WETENSCHAPPELIJKE WONDEREN VAN DE QOER'AAN

DE LAGEN VAN DE ATMOSFEER

Een feit, geopenbaard in de verzen van de Qoer'aan, over het universum, is dat de hemel opgebouwd is uit zeven lagen.

Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Qoer'aan 2:29)

Toen rees Hij boven naar de hemel toen het rook was, en zei daartegen en tegen de aarde: "Komen jullie beiden, vrijwillig of onvrijwillig." Zij zeiden beiden: "Wij komen vrijwillig." Toen voltooide en beëindigde Hij hun scheppen (zoals) zeven hemelen in twee dagen en Hij gaf elke hemel zijn eigen werk (Qoer'aan 41:11-12)

Het woord 'hemelen' dat in veel verzen van de Qoer'aan gebruikt wordt, verwijst zowel naar de lucht boven de aarde, als naar het gehele universum. Gegeven deze betekenis van het woord zien we dat de hemel van de aarde, of de atmosfeer, opgebouwd is uit zeven lagen.

Tegenwoordig is het inderdaad bekend dat de atmosfeer van de wereld uit verschillende lagen bestaat, die boven op elkaar liggen. De definities die gebaseerd zijn op eigenschappen van chemische inhoud of luchttemperatuur hebben bepaald dat de atmosfeer van de aarde uit zeven lagen bestaat. Volgens de 'Limited Fine Mesh Model (LFMMII), een model van de atmosfeer dat gebruikt wordt om een schatting te maken van de weervoorspellingen gedurende 48 uur, heeft de atmosfeer ook zeven lagen. Volgens de moderne geologische definities zijn de zeven lagen van de atmosfeer de volgende:

Troposfeer
Stratosfeer
Mesosfeer
Thermosfeer
Exosfeer
Ionosfeer
Magnetosfeer

Afbeelding
De aarde heeft alle eigenschappen die voor het leven nodig zijn. Eén daarvan is de atmosfeer, die als schild dient om het leven te beschermen. Tegenwoordig is het een vaststaand feit dat de atmosfeer uit verschillende lagen bestaat, die boven op elkaar liggen. Precies zoals het in de Qoer'aan beschreven is, bestaat de atmosfeer uit zeven lagen. Dit is beslist één van de wonderen van de Qoer'aan.

Afbeelding
Veertienhonderd jaar geleden, toen men nog dacht dat de hemel uit één geheel bestond, verklaarde de Qoer'aan, wonderbaarlijk genoeg, dat het uit lagen bestond, om nog preciezer te zijn, uit zeven lagen. Aan de andere kant heeft de moderne wetenschap nog maar onlangs ontdekt dat de atmosfeer die de aarde omringt, gevormd wordt door zeven basislagen.

Een ander belangrijk wonder met betrekking tot dit onderwerp, wordt in soera Fussilat, ayah 12 vermeld, middels de verklaring: "Hij gaf elke hemel zijn eigen werk.". Met andere woorden, in dit vers laat Allah zien dat Hij aan iedere hemel een eigen taak heeft toegewezen. Zoals in voorafgaande hoofdstukken is gebleken, heeft iedere laag zijn vitale plichten voor het nut van de mensheid en voor al het andere leven op aarde. Iedere laag heeft een speciale functie, variërend van het vormen van regen tot het beschermen tegen schadelijke straling, van het weerkaatsen van radiogolven tot het beschermen tegen de schadelijke effecten van meteoren.

De onderstaande verzen vertellen ons over het verschijnsel van de zeven lagen in de atmosfeer:

Zien jullie niet hoe Allah de zeven hemelen, de één boven de ander, geschapen heeft (Qoer'aan 71:15)

Die zeven hemelen geschapen heeft, de één boven de anderen (Qoer'aan 67:3)

Het is een groot wonder dat deze feiten, veertienhonderd jaar geleden uitvoerig in de Qoer'aan, zijn genoemd. Deze feiten zouden zonder de technologie van de 20ste eeuw onmogelijk ontdekt kunnen zijn.

Het zijn helemaal geen zeven lagen in de atmosfeer, maar vijf:

Afbeelding

De magnetosfeer is geen luchtlaag: zie http://www.aeronomie.be/nl/thema/interp ... osfeer.htm

En de ionosfeer is een onderdeel van de thermosfeer: zie http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl.htm

Liegen is niet fraai, Spatie! [-X
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Spatie schreef: DE FUNKTIE VAN BERGEN

De Qoer'aan vestigt onze aandacht op een belangrijke functie van de bergen:

En Wij hebben op de aarde stevige bergen geplaatst, anders zou zij met hen schudden (Qoer'aan 21:31)

Zoals we gezien hebben, staat er in het vers dat de bergen de functie hebben om de aarde tegen schokken te beschermen.

Dit feit was bij niemand bekend, in de tijd dat de Qoer'aan geopenbaard werd. Het is eigenlijk pas recent duidelijk geworden als uitkomst van de ontdekkingen van de moderne geologie.

enz. enz. enz.
Sorry, hoor maar alls ik kijk naar een kaart met de aardbevingen van de afgelopen week: http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/ zie ik dat de meeste aardbevingen zich bevinden in gebieden met veel reliëf (zoals de Andes, Californië) en nauwelijks op een vlak continent als Afrika:

Afbeelding

Hoe kun je dan beweren dat "bergen de functie hebben om de aarde tegen schokken te beschermen" ?
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

deze hele bewering berust op een fout die ze daarna met een leugen (wat onze ``vriend`` als waarheid beschouwd) hebben verdekt...

in de korean staat namelijk heel iets anders....

tevens staat na deze passage in de koran dat sterren lichtjes aan de hemenl zijn die er tegenaan zijn geplakt.

als je het exact wil weten ...gewoon in de zoekmaschine ...of op youtube kijken.

grtz ASP
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Spatie schreef:
DE BEWEGINGEN VAN BERGEN

In een vers wordt ons verteld dat de bergen niet zo bewegingsloos zijn als het lijkt, maar dat zij voortdurend in beweging zijn:

En je zal de bergen zien en denken dat zij solide zijn, maar zij zullen voorbij gaan zoals wolken voorbij gaan. (Qoer'aan 27:88)

Deze beweging van de bergen wordt veroorzaakt door de beweging van de aardkorst waar ze op staan. De aardkorst 'drijft' op de mantel, die een grotere dichtheid heeft. Het was aan het begin van de 20ste eeuw dat voor het eerst in de geschiedenis, een Duitse wetenschapper, Alfred Wegener, de gedachte uitte dat de continenten van de aarde, toen ze gevormd werden, met elkaar verbonden waren, en dat ze daarna in verschillende richting afgedreven zijn, en zich dus van elkaar scheidden, terwijl ze van elkaar afdreven.

Afbeelding

Pas in de tachtiger jaren van de twintigste eeuw begrepen geologen dat Wegener gelijk had; dit was 50 jaar na zijn dood. Wegener beweerde in een artikel uit 1915, dat 500 miljoen jaar geleden de landmassa van de aarde samengevoegd was, en deze grote massa, Pangaea genoemd, bevond zich op de Zuidpool.

Ongeveer 180 miljoen jaar geleden deelde Pangaea zich in tweeën, elk deel dreef een andere kant op. Het ene gigantische continent was Gondwana en dit omvatte Afrika, Australië, Antarctica en India. Het andere was Laurasia en dit omvatte Europa, Noord-Amerika en Azië zonder India. Tijdens de daaropvolgende 150 miljoen jaar na deze opsplitsing, werden Gondwana en Laurasia verdeeld in kleinere gedeelten.

enz.enz.enz.
Heel leuk, maar wat hebben we eraan? We begonnen te praten over bewegende bergen, en we eindigden met drijvende continenten? Dat zijn toch twee heel verschillende dingen?

En daarbij, het is toch veel logischer om aan te nemen dat het vers betreft bergen "zoals wolken voorbij gaan" slaat op wandelende zandduinen in de woestijn?

Afbeelding

Ik kan de andere punten van Spatie ook wel afgaan, maar de ervaring leert, dat moslims met bekeringsdrang liever een volgend dom verhaal copy-pasten, dan dat ze bij machte zijn om dieper op een weerlegging in te gaan.
Laatst gewijzigd door Elberfeld op 15 okt 2010 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie