siger schreef:
Heel mooi en bewonderenswaardig (géén cynisme), maar wat is het verband met magie of wichcraft?
Magie is het veranderen of bijsturen van dingen door je intentie, je oprechte bedoelingen. Als je echt met alles wat je in je hebt iets wil doen, dan kan er veel.
Symbolen, rituelen en dat soort dingen zijn slechts "handvaten" om een houvast te hebben. Zo hebben wij bijvoorbeeld ooit "afgesproken" wat boven en wat onder is, als je op een grotere schaal gaat kijken heeft dat ook geen betekenis meer, maar het maakt ons "plaatje" van de wereld werkbaar.
Dat gezegd hebbende, ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat er in de wereld " krachten" zijn die groter zijn dan wie of wat dan ook, en die soms een handje mee lijken te helpen, vooral als je iets doet wat je niet voor jezelf alleen doet.
Mensen vragen mij niet of ik ze wil "genezen" zo gaan die dingen niet.
Maar als ik zie dat iemand een steuntje in de rug kan gebruiken kan ik wel wat naar iemand toe sturen ja. Hoe dat zich uiteindelijk manifesteert daar heb ik geen controle over. Als iemand kiespijn heeft en ik zou iets voor zo iemand doen dan zou het zomaar kunnen dat hij of zij wel weer naar de tandarts durft. Maar het kan ook op een andere manier gaan.