NOS journaal op 3 misleidend

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fjedka
Bevlogen

NOS journaal op 3 misleidend

Bericht door Fjedka »

Dit is de mail die ik inmiddels nnar de NOS heb verstuurd.

In het jaar dat wij Darwin vieren, op de dag van zijn geboorte, op het NOS journaal op Nederland 3 van 22:50, 12-02-09, besluit de presentatrice haar zin met: “, maar zijn [Darwin] wereldberoemde theorie wordt niet altijd even goed uitgelegd.”, alvorens even verderop het volgende te verklaren: “De mens zou afstammen van de aap, maar dat is niet waar. We delen onze voorouders met ze. Dat waren kleine organismen in zee, maar dat zijn net zo goed de voorouders van slakken en tijgers.”
Moet dit het volk verheffen? Nee, wij stammen niet af van de apensoorten die nú leven. Onze gemeenschappelijke voorouder met de aap daarentegen, was wel degelijk een aap. Een nakomeling van zo'n aap was bijvoorbeeld de neanderthaler, óók een verder geëvolueerde mens. Hij was onze, nog niet zo heel erg lang geleden naast ons levende, spreekwoordelijke broer, die de competitie blijkbaar zat was door uit te sterven. Hij had een gemeenschappelijke voorouder die wij met hem delen, die al veel meer richting het menselijke ras geëvolueerd was. U ziet; Het is geen lijn, het is een stam. Het is een stamboom.

Ik maak me boos dat een dergelijke misleiding van leken in de evolutietheorie op het NOS journaal kan plaatshebben. Mijn vertrouwen in de geloofwaardigheid van uw medium is geschaad. Welke creationist heeft zijn invloed op de inhoud van dit journaal doen gelden?, ben ik geneigd te denken.

In de hoop dat er gedurende de rest van het Darwinjaar wel objectief en correct over dit onderwerp wordt bericht, zonder de (wetenschappelijk bewezen) waarheid verder geweld aan te doen, om de tere gelovige zieltjes niet op hun onwetenschappelijk grote teentjes te trappen, blijf ik u volgen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

de mens is een aap. :D

Afbeelding
Samenvatting
'De naakte aap' is een boek dat geen mens mag missen. Wat is de mens voor een dier? Dat is de vraag die Desmond Morris zich in dit boek stelt. Door de ogen van deze briljante observator zien we wie we werkelijk zijn: een aap die zich weliswaar heeft losgeworsteld van zijn oorsprong, maar die nog steeds gedreven wordt door zijn oude driften. Of het nu gaat om het grootbrengen van onze kinderen, ons eetgedrag of ons seksleven, we zijn minder verschillend van onze soortgenoot dan we misschien zouden willen.

'De naakte aap' is een klassieker die de manier waarop we naar onze eigen soort kijken voor altijd heeft veranderd. Het is een van de opzienbarendste en meest gelezen beschouwingen over de mens en zijn gedrag, die niets aan relevantie heeft ingeboet. 'De naakte aap' verdient zijn positie naast 'The Origin of Species' van Charles Darwin.

Desmond Morris is zoöloog en gedragsonderzoeker. In London Zoo zette hij een onderzoeksgroep op om het gedrag van zoogdieren te bestuderen. Dit vormde de basis voor zijn boek, 'De naakte aap', dat wereldwijd een bestseller werd. Daarna schreef hij nog een groot aantal succesvolle boeken en maakte documentaires over het gedrag van mensen en dieren.
http://www.managementboek.nl/boek/97890 ... ond_morris
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Kweek alvast maar een dikke huid Fjedka, als je voor elke keer dat de evolutie theorie in de media wordt verkracht, je een euro zou krijgen zou je niet voor een pensioen hoeven sparen. :)
Welkom op het forum.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Welnee, wij stammen van wezens van andere planeten af die daar al rechtop liepen, lees Jozef Rulof er maar op na! :wink:
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Herman2 schreef:Welnee, wij stammen van wezens van andere planeten af die daar al rechtop liepen, lees Jozef Rulof er maar op na! :wink:
Hier is het bewijs! :wink:
http://features.csmonitor.com/innovatio ... -expected/
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

collegavanerik schreef:de mens is een aap. :D

Afbeelding
Ik zat er al te denken voor ik je bericht zag.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Herman2 schreef:Welnee, wij stammen van wezens van andere planeten af die daar al rechtop liepen, lees Jozef Rulof er maar op na! :wink:

Ik dacht net na ettelijke jaren van de heer Josef Rulof af te zijn,maar ja onbedwingbaar zit ik weer aan de ' mooie ' plaatjes te denken(die ik ooit ontving)
:angel12:
p.s. ik lees nog altijd mee
:) vanuit meerdere gezichtshoeken :idea: :!:

:wink:

trialk
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
ProZak

Bericht door ProZak »

Het journaal op 3 is bedoeld voor mensen die het gewone journaal niet begrijpen en zichzelf te oud vinden voor het jeugdjournaal. Een soort nieuws voor mensen die het niet zo interesseert waarom iets gebeurt, zolang ze er maar over kunnen meepraten. Een soort gratis krant. Maar dan op tv. Voor mensen die te lui zijn om de gratis kranten te lezen.

Ik denk dat ze zich bij de NOS vooral zullen verbazen over het feit dat iemand die een brief kan schrijven van 10 regels of meer uberhaupt de moeite neemt om het journaal op 3 aan te zetten.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Allemaal fout!
Wij zijn de nakomelingen van het ongewenste gedeelte van de bevolking van de planeet Golgafrinchan die ongeveer 4 miljoen jaar geleden met hun ruimteschip op deze planeet crashte.

Zie o.a.:http: en.wikipedia.org/wiki/Places_in_The_Hitchhiker's_Guide_to_the_Galaxy ( zie: Golgafrincham )

...en wat in wikipedia staat is natuurlijk allemaal waar!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie