Onze reacties op de scheppingsbrochure

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Onze reacties op de scheppingsbrochure

Bericht door PietV. »

www.creatie.info.

Na het lezen van deze brochure komen er tegenreacties. Misschien een handig idee om "onze antwoorden" hier alvast neer te zetten. Dus u leest iets over een bewering in deze folder. Geef dan hun visie en zet de realiteit hier tegenover. Ontzenuw de drogredeneringen.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Ik zal er eens tijd voor vrijmaken. Het weerleggen van de geponeerde "waarheden" is echter saaier dan het discussiëren met een vierjarig paard, dus veel lol zullen we er niet aan beleven vrees ik.
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

sjaakdaak schreef:Ik zal er eens tijd voor vrijmaken. Het weerleggen van de geponeerde "waarheden" is echter saaier dan het discussiëren met een vierjarig paard, dus veel lol zullen we er niet aan beleven vrees ik.
Nee idd, dan zie ik nog liever de reclame van snickers! :D
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Antwoord: www.talkorigins.org
Klaar!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

folder creatie info schreef:Men vindt soms grote aantallen versteende bomen die door verschillende
aardlagen heensteken.
Denk na!
De evolutietheorie veronderstelt dat de aardlagen gedurende miljoenen jaren gevormd zijn.
Dat wil zeggen dat de onderste laag miljoenen jaren ouder is dan de bovenste laag. Hoe lang
zouden die bomen dan geleefd moeten hebben ? Of zouden de aardlagen toch anders zijn ontstaan

Fossiele bomen.

Vorming scenario;
Boom leeft, boom sterft, boom versteend, rivier stroomt jaarlijks over en laat laagjes sediment achter.
Omdat de versteende boom niet aan rotting onderhevig is kan het geen probleem vormen hoe lang
het duurt voordat de boom helemaal bedolven is.

Kracht van het creationistisch argument = 0.

edit :

In tegenstelling met wat ik vanmorgen dacht is het niet zo dat bomen
kunnen verstenen / fossiliseren in de buitenlucht, dit kan slechts in een zuurstofarme
omgeving.
Dus aanpassing scenario; bomen worden bedolven door modderstromen / landverschuivingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Petrified_wood :

Petrified wood (from the Greek root "petro" meaning "rock" or "stone", literally "wood turned into stone") is a type of fossil: it consists of fossil wood where all the organic materials have been replaced with minerals (most often a silicate, such as quartz), while retaining the original structure of the wood. The petrifaction process occurs underground, when wood becomes buried under sediment and is initially preserved due to a lack of oxygen. Mineral-rich water flowing through the sediment deposits minerals in the plant's cells and as the plant's lignin and cellulose decay away, a stone mould forms in its place. It probably takes less than 100 years for wood to petrify.
Laatst gewijzigd door Vin op 10 nov 2008 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

wahlers schreef:Antwoord: www.talkorigins.org
Klaar!
Klaar is Kees !

De liefhebbers van actie vinden hier een lijst van aan te schrijven instanties:
http://www.creatie.info./in-de-media/38 ... aties.html

Misschien een idee om jezelf uit te nodigen voor een zondagochtend-presentatie ?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

folder creatie info schreef:fouten in de school boeken (...) En waarom zouden ze nog steeds gebruikt worden
Haeckels embryo's worden slechts gebruikt zoals Lamarcks evolutietheorie wordt besproken; achterhaalde
theorieen. Het is algemeen bekend dat Haeckel zijn tekening 'enigszins' heeft aangedikt.
Verder maken Haeckels embryo's geen deel uit van de huidige evolutietheorie.

Meer te lezen (engels) :

http://scienceblogs.com/pharyngula/2007 ... mbryos.php

Evolutionary theory is not founded on Haeckel's observations or theories. Haeckel's work was discredited in the 19 th century, and has not been relevant to biology since the rediscovery of Mendel's laws of genetics. That the biogenetic law is false has been the consensus of biologists for over 100 years, and developmental biologists have been working constructively to provide alternative explanations, which have so far all been evolutionary in nature.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

wahlers schreef:Antwoord: www.talkorigins.org
Klaar!
Gelukkig staat dit op de brochure die de mensen toegezonden krijgen. En voor de groep die de Engelse taal niet machtig is, en aangaande de natuurwetenschappen, ooit iets gehoord hebben op de middelbare school; er is een heel goed Nederlands antwoord voorhanden. Perfect afgestemd op de folder. Alleen dit antwoord moet nog gemaakt worden. Tot dat moment moeten ze het doen met kreten uit de jungle.
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

p.vroon typte:
'er is een heel goed Nederlands antwoord voorhanden. Perfect afgestemd op de folder. Alleen dit antwoord moet nog gemaakt worden. '

Waar doel je op? Is er al een counter-initiatief?

Ik heb al op http://richarddawkins.net/forum/viewtop ... 5#p1522825 gevraagd of het boekje wellicht al in het Engels gecounterd was.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

vooruit dan maar

Wie heeft de oersoep bedacht?
moeder natuur, vrouw holle, cherridwen, gaia...

Waar bestond die uit?
Aminozuren, fosfor verbindingen,enz.. misschien al een verdwaalde eukaryoot

Uit de Big Bang kan alleen maar chaos komen
En gaia ontstond uit chaos.. zowel letterlijk als figuurlijk..

Wie heeft de Big Bang bedacht?
ik denk Thor of vulcanus

Wat is het wetenschappelijk bewijs?
Als je ver genoeg kijkt kan je de nagloed zien

Waarom doet de evolutie zo negatief over een intelligent design?
wie zegt dat evolutie niet intelligent is ?
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@Raven: Gaia heeft helemaal niets bedacht, want Gaia is geen bewust wezen. Iets bedenken is pas mogelijk als het wezen over een (zelf)bewustzijn beschikt. Dit (zelf)bewustzijn kan enkel bestaan als het ondersteund wordt door een lichaam. Hetzelfde geldt voor Thor, of hoe je die ook wilt noemen. Het is leuk om namen aan dergelijke elementen/gebeurtenissen te geven, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde. Ook wat betreft het bedenken van je geboorte of dood, je slagen of falen, etc.: er is geen bewustzijn dan het jouwe (en ev. dat van familie en/of vrienden) dat zich daar om bekommert, laat staan het bedenkt.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Hoe weet jij dat?
Waar bestond die uit?
Hoe kom jij op die eukaryoot? Hoe kwam die eerste eukaryoor er?
Op basis waarvan concludeer jij dat?
ik denk Thor of vulcanus
Waarom niet pinkeltje?
Welke basis van waarnemingen heb jij dat er mogelijk een intelligente basis achter evolutie zit? Als er een intelligente basis achter evolutie zit, dan heeft hij een maf gevoel voor intelligentie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sararje schreef:
Hoe weet jij dat?
ik ben heks weet je nog :p, nee maar de natuur is er altijd geweest dus daar heb je je antwoord. Als je me gaat vertellen dat op quantumniveau voortdurend alle "dingen *" met hun tegenhanger ontstaan en daarna weer verdwijnen en dat dat ooit een keer scheef gegroeit is dan is dat NOG de natuur ;)

* Bosonen , Fermionen.
Sararje schreef:
Waar bestond die uit?
Die was verdwaald weet je nog :D
Sararje schreef:
ik denk Thor of vulcanus
Waarom niet pinkeltje?
het was een BIG bang ;)
Sararje schreef:
Welke basis van waarnemingen heb jij dat er mogelijk een intelligente basis achter evolutie zit? Als er een intelligente basis achter evolutie zit, dan heeft hij een maf gevoel voor intelligentie.

Als evolutie niet intelligent was dan liep het wel in de (oer)soep
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven schreef:
Sararje schreef:
Hoe weet jij dat?
ik ben heks weet je nog :p, nee maar de natuur is er altijd geweest dus daar heb je je antwoord. Als je me gaat vertellen dat op quantumniveau voortdurend alle "dingen *" met hun tegenhanger ontstaan en daarna weer verdwijnen en dat dat ooit een keer scheef gegroeit is dan is dat NOG de natuur ;)

* Bosonen , Fermionen.
Nee, ik vraag me iets anders af. Als jij beweert dat nauur er altijd was, dan maak jij zelf je eigen definitie van natuur.
na·tuur de; v 1 aangeboren aard of gestel; geaardheid: hij is van nature vriendelijk 2 dat wat de mens om zich heen ziet als niet door hem gewijzigd: wandelen in de vrije ~
Bovendien is een steen een deel van de natuur aangezien het niet leeft.
Sararje schreef:
Waar bestond die uit?
Die was verdwaald weet je nog :D
Ja ja, mmijn grootmoder verdwaalt ook wel eens, concreet ntword!
Sararje schreef:
ik denk Thor of vulcanus
Waarom niet pinkeltje?
het was een BIG bang ;)
We zijn weer op het bekende oude niveau: geen concreet antwoord geven.
Raven schreef:
Sararje schreef:

Als evolutie niet intelligent was dan liep het wel in de (oer)soep
Waarom zou het in de (oer)soep moeten lopen? Waarom kan inteliigent gedrag zoals wat wij daaronder verstaan niet uit zichzelf ontstaan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik meen toch dat het hier ging om reacties op de scheppingsbrochure en niet om de diverse godjes te weerleggen die de eerste de beste heks als verantwoordelijke aanwijst voor het universum?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie