'Tweede' Lucy gevonden.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Klikzoi
Ervaren pen

'Tweede' Lucy gevonden.

Bericht door Klikzoi »

Wederom excuus. Sinds mijn laatste update kan ik geen links meer plaatsen. Op Nu.nl (wetenschap) staat een artikel over een tweede voormenselijke soort naast Lucy.
Cluny
Banned

Re: 'Tweede' Lucy gevonden.

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Vinden jullie het ook niet bijzonder hoe ze zoveel aan een stukje teen kunnen zien? (Dit is niet cynisch bedoeld).. ik heb die video gekeken en het blijft me verbazen... ik heb soms zelfs moeite om het aan te nemen.. zo weinig weet ik ervanaf :lol: Ik heb hier thuis een stuk bot liggen dat ik in de tuin eens opgroef.. het is onvolledig volgens mij maar ik kan niet zeggen welk dier het is en welk deel het is. En dan zijn de opties nog beperkt (het is ongetwijfeld iets van een schaap, lam, geit of een rund.. wellicht een varken).. Dus ik kan het wel waarderen dat je daar in Ethiopie gaat staan zeven maanden en dan ook nog kan zeggen wat je hebt gevonden.. terwijl het nog niet eerder gevonden is notabene!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:Vinden jullie het ook niet bijzonder hoe ze zoveel aan een stukje teen kunnen zien? (Dit is niet cynisch bedoeld).. ik heb die video gekeken en het blijft me verbazen... ik heb soms zelfs moeite om het aan te nemen.. zo weinig weet ik ervanaf :lol: Ik heb hier thuis een stuk bot liggen dat ik in de tuin eens opgroef.. het is onvolledig volgens mij maar ik kan niet zeggen welk dier het is en welk deel het is. En dan zijn de opties nog beperkt (het is ongetwijfeld iets van een schaap, lam, geit of een rund.. wellicht een varken).. Dus ik kan het wel waarderen dat je daar in Ethiopie gaat staan zeven maanden en dan ook nog kan zeggen wat je hebt gevonden.. terwijl het nog niet eerder gevonden is notabene!
Die paleontologen staan net zo verbaasd te kijken als ze dit lezen:

Dat ze geen recht pad afleggen komt omdat ze een geodeet afleggen in gekromde ruimte. Die kromming komt door massa's.... (voor de technici.. je lost dus de veldvergelijkingen op van Einstein, dan heb je de metriek en met die metriek kun je de geodeten vinden).
:D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Goed-eten?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

2e?
de 1e Lucy is bewezen fraude.

Frauduleuze Lucy's zijn er al veel geweest. Piltdown Man, Neantherthaler man, etc.
Jinny

Bericht door Jinny »

bigal61 schreef:2e?

Frauduleuze Lucy's zijn er al veel geweest. Piltdown Man, Neantherthaler man, etc.
Gaarne onderbouwen waarom Lucy 'bewezen fraude' is.
Uit de regels,
Onder een discussie verstaan wij letterlijk een bespreking waarbij deelnemers door middel van argumenten gedachten uitwisselen over een bepaald onderwerp. Discussies worden gevoerd met een of meerdere discussiepartners op dit forum. Onder een argument verstaan wij een redenering die de geloofwaardigheid van een discussiepartner in twijfel kan trekken, of een bewijsvoering die uw stelling onderbouwt, of een redenatie die uw stelling bevestigt of onderbouwt.
Die bewijsvoering ontbreekt het nu aan.
Bij afwezig blijven daarvan gaat een waarschuwing volgen.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

De vondt van de Australopithecus Sebida (1,98 miljoen jaar oud) biedt een tussenliggende soort tussen de Australopitheus Afarensis (Lucy: 3,2 miljoen jaar oud) en de Homo Erectus (1,5 miljoen jaar oud)

http://www.wibnet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

StephanCREA,

Je hebt kennelijk wat kennis die bij moet worden gespijkerd.
Voor evolutie de basiskennis:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_01" onclick="window.open(this.href);return false;

Speciaal voor wat betreft onze relatie met de andere apen:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... vograms_07" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier deze omdat je dol bent op Lucy:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrar ... umanevo_02" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier, want het is een interessant onderwerp!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

En toen was het bericht van StephanCREA ineens weer verdwenen.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Krautsjo schreef:En toen was het bericht van StephanCREA ineens weer verdwenen.
Waarmee de reactie van Heeck in het luchtledige blijft hangen. :(

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

kiks schreef:
Waarmee de reactie van Heeck in het luchtledige blijft hangen. :(

Groet

kiks
Zou het al geland zijn ?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik wilde zijn quote herstellen maar heb denk op de verkeerde knop gedrukt.
Het kwam hierop neer:
Hij was er van overtuigd dat lucy een hoax was en inmiddels uit het museum verwijderd was.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ach, alle crea-sites beweren dat. Helaas gaan ze niet in op de wetenschappelijke feiten, maar roepen het gewoon maar. Ik heb de indruk, dat erg weinig of geen paleontologen en evolutiebiologen tussen zitten. Dus waarop ze hun 'deskundigheid' baseren is me een raadsel.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

bigal61 schreef:2e?

Wat is er frauduleus aan een Neanderthaler?

Ikke nie begrijpe nie
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie