Evolutie en creatie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..
Karssenberg
Banned

Re: Schrikdraad; de mentale christelijke gevangenis

Bericht door Karssenberg »

dikkemick schreef: Jij begrijpt me dondersgoed en maakt wederom misbruik van je kennis der Nederlandse taal!
Jij MOET openstaan voor het feit dat je beter geen ammonia kunt drinken. Of dat je beter niet van een hoge flat kunt springen, of dat fossielen altijd in de juiste aardlagen gevonden worden en dat radio-activiteitsdateringen ook altijd kloppen en dat continenten verschuiven en dat....AL die andere bewijzen welke de ET allemaal ondersteunen.

We hebben het hier over het verschil geloof versus echt weten. Jij WEET dat je geen ammoniak moet drinken (tenzij je levensmoe bent, want dan weet je dat dit middel helpt.
Nee, ik snap er niets van wat je bedoelt. Ga gewoon in op wat ik schrijf in plaats van over mijn Nederlandse taal te bakkeleien.
Kennelijk kan iedereen verder jouw gepraat over ammonia en radioactiviteit en het verschuiven van de continenten en de zwaartekracht volgen en ook snappen wat dat allemaal met de ET te maken heeft. Voor mij wordt het er niet duidelijker op, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. :wink:
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Nee, aan de mentale christelijke gevangenis.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Bonjour schreef: Maar nogmaals, bid maar voor bekering van Peter of mij, dan kan je makkelijk aantonen of je gelijk hebt of niet.
Dit is het irritante van christenen.
Ze schermen met een goede relatie met hun God maar zodra je om uitleg vraagt zwijgen ze.
Dan is het te persoonlijk.

En die christenen zijn voor mij grote egoïsten.
Ze vertellen heel vroom over het goede contact wat ze met hun God hebben en hoe goed Hij wel niet voor hen zorgt
maar zodra je hen vraagt te vragen of Hij iets voor aan ander wil doen dan zijn ze niet thuis.
Zijzelf krijgen altijd een antwoord maar voor een ander weten ze het blijkbaar ineens niet meer zo zeker.

Twee mogelijke redenen hiervoor.

A - Ze vinden alleen zichzelf belangrijk, alleen hun eigen zielenheil.
B - Als ze voor een ander wat vragen moet het uitkomen om niet door de mand te vallen en dat risico nemen ze niet.

Als een verzoek van henzelf niet wordt ingewilligd geven ze er de draai aan dat God beter weet wat goed voor hen is dan zij zelf.
En zo beschermen zij hun God in plaats van Hem te prikkelen in actie te komen tegen alle narigheid in deze wereld.
K. doet het op zijn manier, die heeft zichzelf aangepraat dat het nog geen V-day is maar D-day.
Een D-day van 2000 jaar lang!
Laatst gewijzigd door writer op 04 apr 2015 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Karssenberg
Banned

dikkemick schreef:
Cluny schreef:Woordspelletjes met Karssenberg.
Sommigen gaat dat nooit vervelen.
Mij wel.
Ik blijf volhouden.
Ik wil gewoon weten hoe het kan dat een volwassen intelligente man een geloof boven de rede/feiten en logica kan blijven stellen, als deze rede/feiten en logica dit geloof volkomen onwaarschijnlijk maken.
Nou, kennelijk verveelt het jou nog lang niet.
Je schrikt er niet voor terug om stoere taal en vloekwoorden te gebruiken. Daardoor win je niet aan overtuigingskracht, vind ik.
Ik wil ook wel eens weten hoe een weldenkend mens kan blijven volhouden, dat een schilderij als de Nachtwacht door toeval tot stand gekomen kan zijn zonder enig enig ontwerp of de hand van een kunstenaar. Je bent slim genoeg om te bedenken wat ik hiermee bedoel.
Dus denk niet dat jij de enige bent die zich verbaast over de 'blindheid' van de ander.
Maar ik moet ook accepteren dat mensen zo dom en kortzichtig kunnen zijn om hardnekkig vol te houden dat 'alles' vanzelf tot stand is gekomen.
Ik zou je graag eens life willen ontmoeten, Dikkemick en je gezicht wel eens willen zien in plaats van die klok. Maar ik denk dat je dat niet durft en van alles en nog wat gaat bedenken om zo'n confrontatie uit de weg te gaan.
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Karssenberg schreef:Ik wil ook wel eens weten hoe een weldenkend mens kan blijven volhouden, dat een schilderij als de Nachtwacht door toeval tot stand gekomen kan zijn zonder enig enig ontwerp of de hand van een kunstenaar.
Er is je vast al 100 keer uitgelegd waarom dat geen goede vergelijking is. Maar je blijft het gebruiken. Wie is er dan weldenkend?
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

De vorige vergelijking was meen ik het horloge wat zichzelf in elkaar gezet zou hebben door alleen maar lang genoeg te wachten, die van de Nachtwacht kende ik van K. nog niet :wink:
Karssenberg
Banned

Bonjour schreef:
Karssenberg schreef:Ik wil ook wel eens weten hoe een weldenkend mens kan blijven volhouden, dat een schilderij als de Nachtwacht door toeval tot stand gekomen kan zijn zonder enig enig ontwerp of de hand van een kunstenaar.
Er is je vast al 100 keer uitgelegd waarom dat geen goede vergelijking is. Maar je blijft het gebruiken. Wie is er dan weldenkend?
Ja, er zijn wel meerdere pogingen gedaan. Maar ik heb het niet begrepen. Ga er maar vanuit, dat ik geen weldenkend mens ben, dat is het gemakkelijkst. En zit er verder niet over in.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Karssenberg schreef:Ga er maar vanuit, dat ik geen weldenkend mens ben, dat is het gemakkelijkst. En zit er verder niet over in.
Wel elke keer hier even laten weten hoe diep-gelovig jij wel niet bent en zodra je om opheldering wordt gevraagd
moeten wij je opmerkingen maar laten zijn voor wat ze zijn.

Waarom vraag je niet wat er mis is aan de vergelijking met de nachtwacht?
En als je weet waarom die vergelijking mank gaat waarom gebruik je hem dan?

Kom je hier alleen maar om te stangen?
Is dat de reden van jouw aanwezigheid hier?

Wat ben ik blij dat ik niets meer met die vrome clubjes van schijnheiligen te maken heb.
Laatst gewijzigd door writer op 04 apr 2015 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Karssenberg
Banned

writer schreef:De vorige vergelijking was meen ik het horloge wat zichzelf in elkaar gezet zou hebben door alleen maar lang genoeg te wachten, die van de Nachtwacht kende ik van K. nog niet :wink:
Je denkt je er met een nietszeggende onnozele opmerking van af te kunnen maken. Dan hoef je er verder niet op in te gaan of er over na te denken.
Net als tegen Bonjour en Dikkemick zeg ik tegen jou ook: ga er maar vanuit dat ik toch niet zo weldenkend ben. Dat is het gemakkelijkst voor jullie en dan hoef je verder nergens over in te zitten.
Karssenberg
Banned

writer schreef:
Karssenberg schreef:Ga er maar vanuit, dat ik geen weldenkend mens ben, dat is het gemakkelijkst. En zit er verder niet over in.
Wel elke keer hier even laten weten hoe diep-gelovig jij wel niet bent en zodra je om opheldering wordt gevraagd
moeten wij je opmerkingen maar laten zijn voor wat ze zijn.
Lekker makkelijk voor jou.
Wat bedoel je nou toch? Welke opheldering moet ik geven? Jij doet toch ook niets anders dan steeds weer te laten weten hoe gelovig je was en hoe ongelovig je nu bent?
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Karssenberg schreef: Wat bedoel je nou toch? Welke opheldering moet ik geven? Jij doet toch ook niets anders dan steeds weer te laten weten hoe gelovig je was en hoe ongelovig je nu bent?
Heb je mij ooit op een christelijk forum gezien waar ik mijn ongelovigheid demonstreerde?
Heb je mij ooit iets gevraagd en als antwoord gekregen "maak je er maar niet druk over"?
Karssenberg
Banned

writer schreef: Waarom vraag je niet wat er mis is aan de vergelijking met de nachtwacht?
En als je weet waarom die vergelijking mank gaat waarom gebruik je hem dan?

Kom je hier alleen maar om te stangen?
Is dat de reden van jouw aanwezigheid hier?

Wat ben ik blij dat ik niets meer met die vrome clubjes van schijnheiligen te maken heb.
En waarom vraag jij je niet af wat de overeenkomst is tussen de Nachtwacht en een kunstwerk als de aarde met alles erop en eraan? Elke vergelijking gaat ergens mank, maar is juist bedoeld om de overeenkomsten te laten zien. Snap dat dan! Zwak hoor om te focussen op de vergelijking in plaats van op het punt waarom het gaat.

Ik kan ook zonder beeldspraak spreken: Denk jij nou echt, dat deze wereld met alles erop en eraan door toeval tot stand is gekomen? Noem je het stangen, als iemand jou ook eens een keer wil laten nadenken?
En met je laatste sneer maak je jezelf bepaald niet geloofwaardiger.
Laatst gewijzigd door Karssenberg op 04 apr 2015 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Karssenberg
Banned

writer schreef:
Karssenberg schreef: Wat bedoel je nou toch? Welke opheldering moet ik geven? Jij doet toch ook niets anders dan steeds weer te laten weten hoe gelovig je was en hoe ongelovig je nu bent?
Heb je mij ooit op een christelijk forum gezien waar ik mijn ongelovigheid demonstreerde?
Dat weet ik niet. Ik ken je echte naam en ware gezicht niet.
Er zijn best wel mensen, die hun ongelovigheid demonstreren op een christelijk forum. Pas nog iemand, die hier nota bene open en eerlijk toegeeft dat hij er wel van houdt om een beetje te trollen op De EO-Facebook.
Maar wat doet dat ertoe? Het gaat er toch niet om op welk forum je iets zegt? Het gaat erom wat je zegt en of je je aan fatsoensnormen houdt.
Als bepaalde dingen op dit forum niet gezegd mogen worden dan hoor ik dat wel van de moderatoren, die zonodig ook disciplinaire maatregelen kunnen nemen.
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

Karssenberg schreef: Ik wil ook wel eens weten hoe een weldenkend mens kan blijven volhouden, dat een schilderij als de Nachtwacht door toeval tot stand gekomen kan zijn zonder enig enig ontwerp of de hand van een kunstenaar. Je bent slim genoeg om te bedenken wat ik hiermee bedoel.
Ik heb nog nooit iemand horen bewerern dat welk schilderij dan ook door toeval tot stand gekomen is. Dat kan ook niet, want dan zou het geen schilderij zijn. Overigens komt niets door toeval tot stand, maar komt alles tot stand volgens de wetten van de natuur. Ook de nachtwacht.
Ik wens u alle goeds
Karssenberg
Banned

Peter van Velzen schreef:
Karssenberg schreef: Ik wil ook wel eens weten hoe een weldenkend mens kan blijven volhouden, dat een schilderij als de Nachtwacht door toeval tot stand gekomen kan zijn zonder enig enig ontwerp of de hand van een kunstenaar. Je bent slim genoeg om te bedenken wat ik hiermee bedoel.
Ik heb nog nooit iemand horen bewerern dat welk schilderij dan ook door toeval tot stand gekomen is. Dat kan ook niet, want dan zou het geen schilderij zijn. Overigens komt niets door toeval tot stand, maar komt alles tot stand volgens de wetten van de natuur. Ook de nachtwacht.
Ja, maar dat is het punt niet. Dat weet je. Het gaat erom of er een ontwerp en een creatief proces achter zit. Achter de Nachtwacht wel, dat snapt iedereen. Maar ten aanzien van het kunstwerk van hemel en aarde is er een cruciaal verschil van mening.
Plaats reactie