Jessy schreef:Een leuke suggestie!
Maar is het ook waar?
En dus: Nee!...dit artikel spreekt niet voor zich!
Bedenk ook dat ik 6 maanden in die contreien geleefd heb!
In die tijd was ik zelf onderdeel van het nieuws.
En wat ik las in Nederlandse kranten en wat ik zelf zag en meemaakte was vaak niet in overeenstemming.
Het is geen sugestie.
Het feit dat je er 6 maanden bent geweest jaren geleden zegt niets over het nieuws van vandaag. En in deze ben je er niet dus kan ook geen persoonlijke ervaring zijn.
Men kan ook via internet contact hebben met bewoners van die streek.
Voor jou is zoverre ik gelezen heb niets in overeenstemming met jouw ervaringen.
Bedenk dat ieder mens zijn eigen ervaringen heeft omtrent.
Jij beweert dat het geen suggestie is maar een feit dat Israël uit is op de totale vernietiging van de Libanese economie.
Fijn! Kun jij nog andere bronnen noemen, bij voorkeur officiële bronnen zoals de verenigde naties, die deze mening delen en bevestigen?
En inderdaad!...Het feit dat ik ooit eens 6 maanden in Egypte/Israël geweest ben zegt helemaal niets, maar dan ook niets, over het nieuws van
vandaag!
Maar het zegt wel iets over het feit dat ik in de streek in kwestie meer dan één persoonlijke ervaring heb met meer dan één lokale bevolkingsgroep in kwestie.
Dit in tegenstelling tot de meeste andere forumleden.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik gelijk heb!...of ongelijk heb!
Maar ik meen wel met enige zekerheid te kunnen zeggen, in tegenstelling tot wat jij beweert, dat er maar 'weinig mensen ervaring daar omtrent mee hebben'!
We tappen dus allebei uit dezelfde (subjectieve) bronnen, met dit verschil dat ik
dus wel een persoonlijke ervaring heb!
En natuurlijk kun je in kontakt komen met, en ik citeer jou:
"Men kan ook via internet contact hebben met bewoners van die streek."
Sterker nog, er bestaan websites met persoonlijke, soms dramatische, verslagen!
En nee! Ik heb geen persoonlijk kontakt met een Libanees, Jood of Palestijn.
Maar ik meen met enige zekerheid te kunnen stellen dat de meeste forumleden en zelfs de meeste Nederlanders deze kontakten ook niet hebben.
Los daarvan, een kontakt
an sich is natuurlijk geen garantie voor betrouwbare informatie.
Betrouwbare, objectieve, kontakten zijn nu eenmaal schaars.
Eeen voorbeeld...
Als je tijdens het bewind van Sadam Hoessein aan één van je Iraakse kontakten had gevraagd hoe hij dacht over Sadam Hoessein dan had hij zeer waarschijnlijk geantwoord dat zijn 'geliefde' leider God op aarde was!
Het zelfde geldt voor de Gaza strook!
Eén ieder die daar openlijk kritiek levert op Hamas is zijn leven niet zeker!
Dus elke Palestijn die je aanspreekt heeft het dan ook over het 'geliefde' Hamas!
Overigens...wat is jou direkte, persoonlijke, betrouwbare en objectieve kontakt!?!
Los van dit alles:
Mijn oorspronkelijke observatie van indoctrinatie van peuters, kleuters en jongeren met haat verhalen en haat films en, gerelateerd daaraan, het verheerlijken van een doodscultuur via officiële media en officiële scholen is
wel objectief vast te stellen!
MvG, Wim.