Eveneens mijn persoonlijke ervaring!

Moeilijke ethische vraagstukken.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Jessy schreef:bad_religion en LudwigEduardBoltzmann aan jullie op en aanmerkingen heb ik geen enkel bootschap.
Nee natuurlijk niet, mensen die zelfs de holocaust bagataliseren hebben nergens een boodschap aan, dat heb ik allang door Jessy.

Prachtig dat eenzijdig artikeltje, rechtvraadigt dat dan voor jouw dat de Hezbollah, Hamas en Fatah als uitgangspunt hebben de Joden te vernietigen?
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

bad_religion schreef:
Jessy schreef:bad_religion en LudwigEduardBoltzmann aan jullie op en aanmerkingen heb ik geen enkel bootschap.
Nee natuurlijk niet, mensen die zelfs de holocaust bagataliseren hebben nergens een boodschap aan, dat heb ik allang door Jessy.

Prachtig dat eenzijdig artikeltje, rechtvraadigt dat dan voor jouw dat de Hezbollah, Hamas en Fatah als uitgangspunt hebben de Joden te vernietigen?
Je moet niet zo dom schrijven.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

En toen waren Jessy's argumenten op...
Rede
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lanier schreef: Israël is nu al een poosje actief in Libanon maar ze krijgen nog steeds geen grip op Hezbollah; vandaag werd een record aantal raketten op Libanon afgevuurd.
logisch.
Israel weet dat ze hezbollah niet kunnen vernietigen. is compleet ingebed in libanees weefsel. hamas ook trouwens in palestina
lanier schreef: Israël weet dat het donders goed moet oppassen om geen raketten te laten neerkomen op Syrisch grondgebied. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
mijn grootste vrees is dat op zo'n manier Iran erbij betrokken wordt. Iran heeft nl niet eens atoombommen nodig. gewoon olieinstallaties platgooien in bvb saoudi arabie zodat een vat olie morgen 200 dollar of meer kost kost.
lanier schreef:
Gisteren was generaal b.d. Kappen op tv. Hij verklaarde dat tijdens de eerdere beschieting op een VN-post enkele jaren geleden, er toen bewust door de Israëliers is geschoten.

net zoals ik gisteren las dat ISrael toegeeft dat ze wisten dat er in Kanaa geen raketinstallaties stonden

Balou
Jodendom is een geloof. een ongelovige jood is hetzelfde als ik. een atheist/agnost.
al ben ik in jouw logica dan een ongelovige christen :)

Br: eerst zeg je israel onvoorwaardelijk te steunen. dit op zich is al kortzichtig. nu zit je Jessy met alle macht in de hoek van antisemiet te duwen omdat ze kritiek op israel heeft. goedkoop vindt je niet? Holocaust is erg maar geen excuus/rechvaardiging voor Israel om zelf misdaden te begaan. ik vindt dat jij op die manier de term antisemiet ook serieus verkracht. antisemitisme is toch net iets meer als kritiek hebben op israel of vragen dat israel humanitair recht naleeft
Al is Hezbollah tenminste niet zo hypocriet als israel omdat ze gewoon toegeven dat ze bewust Israelische burgers viseren.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

@ Jessy.
Hoewel ik sommige van jouw punten van kritiek op de staat israel wel terecht vind, valt het me op, en dat baseer ik niet alleen op deze discussie, dat jij het bijna altijd opneemt voor antisemieten, dat je het lijden van de joden bijna altijd bagatelliseert, en dat je bijna nooit iets goeds zegt over joden. Het lijkt wel of je joden haat.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

appelfflap schreef:Israel weet dat ze hezbollah niet kunnen vernietigen. is compleet ingebed in libanees weefsel. hamas ook trouwens in palestina
Nee, maar misschien dat de internationale gemmenschap wakker wordt om in Zuid Libanon eens wat soldaten neer te zetten. Misschien dat dan het echte Libanese leger, en dus de legitieme regering wat meer poten in de aarde kijgt
lanier schreef: Israël weet dat het donders goed moet oppassen om geen raketten te laten neerkomen op Syrisch grondgebied. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
mijn grootste vrees is dat op zo'n manier Iran erbij betrokken wordt. Iran heeft nl niet eens atoombommen nodig. gewoon olieinstallaties platgooien in bvb saoudi arabie zodat een vat olie morgen 200 dollar of meer kost kost.
Syrië houd zich angstvallig afzijdig, terroristen sponosren was leuk, met het Israëlische leger stoeien kan wel eens fataal zijn voor het disctatoriale regime van Syrië.

Het is volkomen absurd om te denken dat Iran SaudisChe olie installaities gaat platgooien, wordt ook nog eens bemoeilijkt door de aanwezigheid van de aanwezigheid van de Amerikanen en Israel dat nooit zal tolereren dat er zelfs Iraanse vliegtuigen in de buurt komen. Hoe groot is de Iraanse luchtmacht?
lanier schreef: Gisteren was generaal b.d. Kappen op tv. Hij verklaarde dat tijdens de eerdere beschieting op een VN-post enkele jaren geleden, er toen bewust door de Israëliers is geschoten.

net zoals ik gisteren las dat ISrael toegeeft dat ze wisten dat er in Kanaa geen raketinstallaties stonden
Het is wel vreemd dat voorafgaand aan de beschieting de interantiolnale vredesmacht zich liet gebruiken om in de tuin raketten te laten afschieten op Israel, het is misschien een beetje dubieus. Maar ja, de Hezbollah gebruikt alles als schild, maar goed de Israeliërs zijn een makkelijk verwijtbaar object.
Balou Jodendom is een geloof. een ongelovige jood is hetzelfde als ik. een atheist/agnost.
al ben ik in jouw logica dan een ongelovige christen :)
De Joden zijn een volk, heelaas wordt dit direct verwaard met het Joodse geloof. Ik ken meer Joden die atheïst zijn, maar wel Joods.
Br: eerst zeg je israel onvoorwaardelijk te steunen. dit op zich is al kortzichtig. nu zit je Jessy met alle macht in de hoek van antisemiet te duwen omdat ze kritiek op israel heeft. goedkoop vindt je niet?
Jij vind dit kortzichtig, maar je komt niet met een sterke argumentatie om mensen die stellen dat de Joden vernietigd moeten worden in bescherming te nemen zoals je het nu doet. Dat kan ook niet.

Ik vind het niet goedkoop om iemand die eerder de holocaust loopt te bagataliseren, al het kwade bij de Joden legt i.v.m. anti-semitisme te brengen.
Holocaust is erg maar geen excuus/rechvaardiging voor Israel om zelf misdaden te begaan. ik vindt dat jij op die manier de term antisemiet ook serieus verkracht.
Dat is ook niet de issue, het is een geval van cumulatieve waarneming, ik beschuldig jouw toch niet van anti semitisme? Jij loopt ook niet de holocaust te bagataliseren in andere topics.
antisemitisme is toch net iets meer als kritiek hebben op israel of vragen dat israel humanitair recht naleeft
Dat heeft het ook niet, maar zie bovenstaand, als alles wordt aangegrepen om alles wat Joods is te veroordelen, en het gaat zover dat je de holcaust loopt te bagataliseren dan kan je je ernstig afvragen naar de oprchtheid waarmee kritiek wordt gegeven. Ik heb bijvoorbeeld kritiek op de Hamas, toch zal je mij niet horenzeggen dat ik het leuk vind hoe de Palestijnen nu moeten leven. (Mede en grotendeels dankzij Hamas)
Al is Hezbollah tenminste niet zo hypocriet als israel omdat ze gewoon toegeven dat ze bewust Israelische burgers viseren.
Jij wil dus stellen dat de Israeliërs hypocriet zijn omdat ze zouden moeten zeggen dat ze de Libanezen opzettelijk aanvallen. Vooralsnog vallen ze doelen van Hezbollah aan, die de Libanezen als schild gebruiken. En hierbij is het noodlottige gevolg dat de Libanezen ook slachtoffer worden. De Joden hebben nog geprobeert te waarschuwen de Hezbollah vind dit alleen maar een politiek goede situatie.

Moet ik tevens ook concluderen dat jij meer respect voor de Hezbollah heb omdat ze tenminste zeggen dat ze de Joden willen vernietigen?
Laatst gewijzigd door bad_religion op 04 aug 2006 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Jessy schreef:http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/ar ... che_oorlog

Dit artikel spreekt voor zich.

bad_religion en LudwigEduardBoltzmann aan jullie op en aanmerkingen heb ik geen enkel bootschap.
Een leuke suggestie!
Maar is het ook waar?
En dus: Nee!...dit artikel spreekt niet voor zich!

Bedenk ook dat ik 6 maanden in die contreien geleefd heb!
In die tijd was ik zelf onderdeel van het nieuws.
En wat ik las in Nederlandse kranten en wat ik zelf zag en meemaakte was vaak niet in overeenstemming.

Ik begrijp wel dat jij zoekt naar, of referereert aan, krantenartikelen die Israël afschilderen als de agressor met een verborgen agenda van dit geheel. Maar de gewekte suggestie kan maar hoeft niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid.

Bedenk bijvoorbeeld eens het volgende...

Wat is het strategisch of politiek nut van een gedestabiliseerd Libanon voor Israël?
Denk jij dat Israël er op zit te wachten dat Syrië weer een gedestabiliseerd Libanon over kan nemen zodat Syrië weer controle kan krijgen op zuid Libanon, zodat Hezbollah weer vrij spel heeft in het zuiden van Libanon?
Of zijn de Israëliërs gewoon te dom om dit te beseffen?

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Devious schreef:@ Jessy.
Hoewel ik sommige van jouw punten van kritiek op de staat israel wel terecht vind, valt het me op, en dat baseer ik niet alleen op deze discussie, dat jij het bijna altijd opneemt voor antisemieten, dat je het lijden van de joden bijna altijd bagatelliseert, en dat je bijna nooit iets goeds zegt over joden. Het lijkt wel of je joden haat.

Vriendelijke groet...
Nee Devious ik haat geen joden. Het feit dat je denkt dat ik het bijna altijd opneem voor antisemieten is niet juist gedacht. Bagatelliseren doe ik niets. Ik zie het lijden alle volkeren. Mijn hart gaat uit naar de verdrukten van vandaag die nu leven Devious en nu lijden onder de banier van onzinnig geweld. Of dat nu is in israël, libanon, de palestijnen, afghanistan, afrika of waar ook ter wereld is. We zouden er na hetgeen ons de oorlogen hebben geleerd in staat moeten zijn voor een betere wereld te zorgen. Helaas verandert de mens maar moeilijk zijn gedachten patronen. Het maakt voor mij geen verschil of ze antisemieten of islamhaters of wat dan ook worden genoemd. Het is heel gemakkelijk als men het ergens niet mee eens is de ander een etiket op te plakken. Ik hou niet van het opplakken van etiketten aan mensen. Daarbij worden die etiketten te pas en te onpas gebruikt om zijn gelijk te halen en de ander de mond te willen snoeren. Het is voldoende zonder het opplakken van etiketten zijn mening weer te geven.

Waarom zou ik joden haten sedert mijn jeugd heb ik zelfs een vriendin die joods is.
Zelfs in haar familie zijn de meningen verdeeld omtrent het huidige beleid van de israëlische regering. Ik zie MENSEN Devious die door hun geboorte als jood, palestijn, libanees of van welke achtergrond dan ook bekend staan, waar ik het mee eens ben of niet.

En ja Devious voor de huidige levende mensen neem ik het op.
Als men geleerd had van de holocaust zou men niet aan het verleden vasthouden maar voor een betere wereld gaan zorgen waar zo weinig mogelijk uitspattingen van geweld aan de orde zou zijn. Ik weet niet of je het experiment de wafe hebt gezien. Dit experiment is in amerika gehouden dacht in de jaren 70 bij kinderen van de middelbare school. Men was er van overtuigd dat hetgeen in de 2de wereldoorlog was gebeurd niet meer zou gebeuren. De kinderen werd een leider voor ogen gehouden die zou zorgen voor een betere wereld. Ze wisten niet wie die leider was. Alles ten tijde van hitler herhaalde zich. Men moest het experiment afbreken nadat kinderen die er niets meer van wilde weten in elkaar werden geslagen. Toen hun de leider werd voorgesteld verscheen levensgroot de beeltenis van hitler voor hun ogen. De geschoktheid van deze kinderen was groot. Je zag dat het hun in het diepste zijn raakte. Een aantal van hun echter ging gewoon door de stoere uit te hangen.

Wat dat betreft als men niet in staat is een eigen mening te vormen staat men open voor intimidatie en manipulatie. En dit is op de dag van vandaag niet anders. En geen volk der aarde kan zich hiervan vrijpleiten.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Een leuke suggestie!
Maar is het ook waar?

En wat ik las in Nederlandse kranten en wat ik zelf zag en meemaakte was vaak niet in overeenstemming.
Het is geen sugestie.
Het feit dat je er 6 maanden bent geweest jaren geleden zegt niets over het nieuws van vandaag. En in deze ben je er niet dus kan ook geen persoonlijke ervaring zijn.

Men kan ook via internet contact hebben met bewoners van die streek.

Voor jou is zoverre ik gelezen heb niets in overeenstemming met jouw ervaringen.
Bedenk dat ieder mens zijn eigen ervaringen heeft omtrent.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Dat had ik al lang door hoor, dat hoef je me heus niet expliciet te vertellen! Afbeelding

Rationele, logische argumenten schijnen op jou niet erg veel indruk te maken. Die negeer je gemakshalve gewoon. Het gaat jou alleen maar om het sentiment: "de joden vermoorden moslims en dus zijn ze per definitie fout! :evil:"

Maar je vergeet er even bij te vertellen dat die radicale, antisemitische moslimmilities Hezbollah en Hamas zich net zo goed schuldig maken aan doelbewuste (dit i.t.t. Israël :!:) moordpartijen op burgers. Zelfs op de eigen burgers, door hen als menselijk schild te gebruiken (hetgeen gewoon een oorlogsmisdaad is). En je vergeet ook dat het juist deze moordpartijen zijn geweest die Israël ertoe aangezet hebben om deze hele oorlog überhaupt te beginnen, als een soort proactieve verdediging!

Het valt me trouwens nog mee dat je, net als Anja Vuilnisbelt op haar haatlog, geen selectieve plaatjes hebt gepost van dooie islamitische kindertjes om je "argumenten" kracht bij te zetten. "Zie je nou wel hoe slecht de joden zijn!!!"
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

LudwigEduardBoltzmann bedankt voor je hint het verwijzen naar de weblog van Anja .
Zal het eens op mijn gemak gaan lezen. Misschien steek ik er nog iets van op, wat men van jouw ratio waarschijnlijk niet kan verwachten, daar je alleen maar rationele argumenten weergeeft zoals
Het valt me trouwens nog mee dat je, net als Anja Vuilnisbelt op haar haatlog, geen selectieve plaatjes hebt gepost van dooie islamitische kindertjes om je "argumenten" kracht bij te zetten. "Zie je nou wel hoe slecht de joden zijn!!!"

en de rest van je verhaal. Voor een ratio met zulke logische rationele denkbeelden pas ik inderdaad.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Jessy schreef:LudwigEduardBoltzmann bedankt voor je hint het verwijzen naar de weblog van Anja .
Zal het eens op mijn gemak gaan lezen.
Ik wist wel dat je het leuk zou vinden. :P
Misschien steek ik er nog iets van op, wat men van jouw ratio waarschijnlijk niet kan verwachten, daar je alleen maar rationele argumenten weergeeft zoals
Dat was geen argument, maar slechts een uiting van verbazing (da's dus een subjectieve emotie, die alleen voor mijn rekening komt) die ik uitsprak met betrekking tot jouw persoon. Maar het verbaast me dan weer niks dat jij dit als "argument" ziet! Afbeelding
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

LudwigEduardBoltzmann schreef:
Jessy schreef:LudwigEduardBoltzmann bedankt voor je hint het verwijzen naar de weblog van Anja .
Zal het eens op mijn gemak gaan lezen.
Ik wist wel dat je het leuk zou vinden. :P
Misschien steek ik er nog iets van op, wat men van jouw ratio waarschijnlijk niet kan verwachten, daar je alleen maar rationele argumenten weergeeft zoals
Dat was geen argument, maar slechts een uiting van verbazing (da's dus een subjectieve emotie, die alleen voor mijn rekening komt) die ik uitsprak met betrekking tot jouw persoon. Maar het verbaast me dan weer niks dat jij dit als "argument" ziet! Afbeelding
Leuk is niet het juiste woord ik informeer mij graag over hetgeen er als opinie wordt aangedragen in voor en tegen, .daar vorm ik mijn eigen mening uit.

Het mag dan uit een subjectieve emotie geschreven zijn, echter de woorden daartoe vormde zich in je hooggeprezen logische ratio, die tot je subjectieve geschreven emotie leidde.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Jessy schreef:
Een leuke suggestie!
Maar is het ook waar?

Het is geen sugestie.
Het feit dat je er 6 maanden bent geweest jaren geleden zegt niets over het nieuws van vandaag. En in deze ben je er niet dus kan ook geen persoonlijke ervaring zijn.

Men kan ook via internet contact hebben met bewoners van die streek.

Voor jou is zoverre ik gelezen heb niets in overeenstemming met jouw ervaringen.
Bedenk dat ieder mens zijn eigen ervaringen heeft omtrent.
Jij beweert dat het geen suggestie is maar een feit dat Israël uit is op de totale vernietiging van de Libanese economie.
Fijn! Kun jij nog andere bronnen noemen, bij voorkeur officiële bronnen zoals de verenigde naties, die deze mening delen en bevestigen?

En inderdaad!...Het feit dat ik ooit eens 6 maanden in Egypte/Israël geweest ben zegt helemaal niets, maar dan ook niets, over het nieuws van vandaag!
Maar het zegt wel iets over het feit dat ik in de streek in kwestie meer dan één persoonlijke ervaring heb met meer dan één lokale bevolkingsgroep in kwestie.
Dit in tegenstelling tot de meeste andere forumleden.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik gelijk heb!...of ongelijk heb!
Maar ik meen wel met enige zekerheid te kunnen zeggen, in tegenstelling tot wat jij beweert, dat er maar 'weinig mensen ervaring daar omtrent mee hebben'!

We tappen dus allebei uit dezelfde (subjectieve) bronnen, met dit verschil dat ik dus wel een persoonlijke ervaring heb!
En natuurlijk kun je in kontakt komen met, en ik citeer jou:
"Men kan ook via internet contact hebben met bewoners van die streek."

Sterker nog, er bestaan websites met persoonlijke, soms dramatische, verslagen!
En nee! Ik heb geen persoonlijk kontakt met een Libanees, Jood of Palestijn.
Maar ik meen met enige zekerheid te kunnen stellen dat de meeste forumleden en zelfs de meeste Nederlanders deze kontakten ook niet hebben.

Los daarvan, een kontakt an sich is natuurlijk geen garantie voor betrouwbare informatie.
Betrouwbare, objectieve, kontakten zijn nu eenmaal schaars.

Eeen voorbeeld...
Als je tijdens het bewind van Sadam Hoessein aan één van je Iraakse kontakten had gevraagd hoe hij dacht over Sadam Hoessein dan had hij zeer waarschijnlijk geantwoord dat zijn 'geliefde' leider God op aarde was!

Het zelfde geldt voor de Gaza strook!
Eén ieder die daar openlijk kritiek levert op Hamas is zijn leven niet zeker!
Dus elke Palestijn die je aanspreekt heeft het dan ook over het 'geliefde' Hamas!

Overigens...wat is jou direkte, persoonlijke, betrouwbare en objectieve kontakt!?!

Los van dit alles:
Mijn oorspronkelijke observatie van indoctrinatie van peuters, kleuters en jongeren met haat verhalen en haat films en, gerelateerd daaraan, het verheerlijken van een doodscultuur via officiële media en officiële scholen is wel objectief vast te stellen!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Jessy schreef;
Waarom zou ik joden haten sedert mijn jeugd heb ik zelfs een vriendin die joods is.
Verdomd als het niet waar is, ik zat gewoon op dat karakteristieke zinnetje te wachten.
Ik antisemiet? Hoe kom je erbij?? mijn beste vriend is een Jood...

Het duurde lang voordat het kwam, maar daar issie dan.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Plaats reactie