Bilderberg-groep
Moderator: Moderators
- BadAssChick
- Ervaren pen
Bilderberg-groep
wat vinden jullie van de Bilderberg groep
al jaren wordt deze jaarlijks terug kerende vergaderingen achter gesloten deuren gehouden ,en over de inhoud van de vergadering wordt geen enkel woord gerept...vandaar dus dat over de hele wereld complottheorieen komen
opmerkelijk dat over de hele wereld,politicus,zakenlui van de grootste bedrijven en royals ,waaronder Beatrix samen komen voor deze conferentie
de heer Harry van Bommel heeft dus door de media de gastenlijst verkregen wat terug te vinden is op zijn webblog
http://www.infowars.com/bilderberg-2011 ... ndee-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
1 van die complot-theorieen is dus dat het een schaduw regering is
De Amerikaanse radiopresentator en complotdenker Alex Jones, die de Bilderberggroep al jarenlang volgt: 'Het is een gewetenloze groep mensen met kwade bedoelingen.' Hij en met hem inmiddels vele anderen verdenken de Bilderberggroep van een nieuwe wereldorde te willen scheppen. Ze brengen de Bilderbergers in verband met het geheime genootschap de Illuminati, de Vrijmetselaars en het Vaticaan
bron : http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... a-af.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
wat vinden jullie ervan ??
al jaren wordt deze jaarlijks terug kerende vergaderingen achter gesloten deuren gehouden ,en over de inhoud van de vergadering wordt geen enkel woord gerept...vandaar dus dat over de hele wereld complottheorieen komen
opmerkelijk dat over de hele wereld,politicus,zakenlui van de grootste bedrijven en royals ,waaronder Beatrix samen komen voor deze conferentie
de heer Harry van Bommel heeft dus door de media de gastenlijst verkregen wat terug te vinden is op zijn webblog
http://www.infowars.com/bilderberg-2011 ... ndee-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
1 van die complot-theorieen is dus dat het een schaduw regering is
De Amerikaanse radiopresentator en complotdenker Alex Jones, die de Bilderberggroep al jarenlang volgt: 'Het is een gewetenloze groep mensen met kwade bedoelingen.' Hij en met hem inmiddels vele anderen verdenken de Bilderberggroep van een nieuwe wereldorde te willen scheppen. Ze brengen de Bilderbergers in verband met het geheime genootschap de Illuminati, de Vrijmetselaars en het Vaticaan
bron : http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... a-af.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
wat vinden jullie ervan ??
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bilderberg-groep
Paranoide?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
- BadAssChick
- Ervaren pen
Samsa schreef:Paranoide?
waarop baseer je dat ??
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
-
siger
Het is niet verwonderlijk dat mensen met gemeenschappelijke verwachtingen ook met elkaar spreken, zeker als ze daar tijd en geld en een mooie locatie voor hebben - en sommigen vinden een Zwitsers chateau vermoedelijk leuker dan het wijkcentrum om een boom over "de wereld van tegenwoordig" op te zetten.
Een complot is echter een plan om iets met gerichte actie tot stand te brengen of te ondermijnen (denk ik snel even) en dat herken ik niet in deze groep. Eén reden is dat antidemocratische krachten vanuit die hoek niet echt zichtbaar zijn. Democratie zit vooralsnog in de lift.
Het is natuurlijk best mogelijk dat zo'n "vriendenkring" aan touwtjes gaat trekken als de tijd er naar is, maar daar heb je niet echt vijftig jaar voorbereiding voor nodig. Het is waarschijnlijker dat er dan een onbekende opduikt die massa's weet te mennen, en dat wij als bevolking er met onze aangesproken frustraties massaal achteraan gaan lopen. Kortom, door mijn (zelfs beperkte) kennis van de geschiedenis is de "gewone" man even verontrustend, zo niet meer.
Een complot is echter een plan om iets met gerichte actie tot stand te brengen of te ondermijnen (denk ik snel even) en dat herken ik niet in deze groep. Eén reden is dat antidemocratische krachten vanuit die hoek niet echt zichtbaar zijn. Democratie zit vooralsnog in de lift.
Het is natuurlijk best mogelijk dat zo'n "vriendenkring" aan touwtjes gaat trekken als de tijd er naar is, maar daar heb je niet echt vijftig jaar voorbereiding voor nodig. Het is waarschijnlijker dat er dan een onbekende opduikt die massa's weet te mennen, en dat wij als bevolking er met onze aangesproken frustraties massaal achteraan gaan lopen. Kortom, door mijn (zelfs beperkte) kennis van de geschiedenis is de "gewone" man even verontrustend, zo niet meer.
Oh eh.. ze betalen me om dat te zeggen. Wat anders? 
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Mijn mening is dat het gewoon hardstikke ondemocratisch en corrupt is. In feite is het DE meeting van het jaar aangezien alle mensen die macht hebben in deze wereld daar komen. De top van de Media, Presidenten, Koninklijk gespuis, CEO's van grote banken, oliemaatschappijen en andere multinationals. Dat die in het geheim plannetjes maken over welke richting ze deze wereld op willen sturen is ondemocratisch. En we kunnen trouwens allemaal wel zien in welke richting ze deze wereld geduwd hebben aangezien het nu een grote ellendige teringbende is met armoede, oorlog en milieuvervuiling. Kunnen jullie dan nog vertrouwen hebben in die elite? Ik in ieder geval niet.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
-
Jinny
Natuurlijk is het ondemocratisch, als jij je vrienden uitnodigt voor een etentje bij jou in de tuin is dat net zo ondemocratisch.
Dat de grote meneren een mooiere locatie uitkiezen dan jouw achtertuin is niets dan logisch, ze hebben daar meer geld voor.
Verder geef je ze naar mijn mening te veel macht, ze hebben wel wat economische macht, maar zijn ook afhankelijk vd markt.
En de politici van de gunst vd kiezer.
Dit soort commentaar als dat van jou Mypos ruikt mijn inziens te vaak naar botte afgunst.
Dat de grote meneren een mooiere locatie uitkiezen dan jouw achtertuin is niets dan logisch, ze hebben daar meer geld voor.
Verder geef je ze naar mijn mening te veel macht, ze hebben wel wat economische macht, maar zijn ook afhankelijk vd markt.
Dit soort commentaar als dat van jou Mypos ruikt mijn inziens te vaak naar botte afgunst.
Het gaat erom dat het niet transparant is wat daar gebeurd. Waarom worden die meetings met de grootste geheimzinnigheid omhuld? Waarom wordt daar nooit iets over in de media bericht? Dat alleen al is genoeg reden tot vragen. Het lijkt mij dat de burgers toch wel mogen weten wat daar besproken wordt. Persoonlijk zou ik het in ieder geval graag weten.Jim schreef:Natuurlijk is het ondemocratisch, als jij je vrienden uitnodigt voor een etentje bij jou in de tuin is dat net zo ondemocratisch.
De politci zijn veel meer afhankelijk van de banken en geld dan van de gunst van de kiezer. Dat hebben we toch wel gezien tijdens de financiele crisis. Die banken moeten koste wat kost overeind worden gehouden aangezien anders het hele systeem in elkaar dondert (wat sowieso wel gaat gebeuren aangezien we in een enorme schuldbubbel zitten op het moment en het systeem onhoudbaar is). En daarbij worden de bezuinigen weer afgewenteld op het volk. Wij mogen er voor bloeden. Als je echt afhankelijk bent van de gunst van de kiezer doe je dat niet.
Afgunst heb ik niet. Ik gun iedereen van alles. Maar als het zo is dat bankiers en politici samen op een jacht in het westen champagne zitten te drinken terwijl tegelijkertijd in Afrika elke paar seconden een kind sterft van de honger heb ik toch enigzins een gevoel van dat het systeem niet klopt en moet veranderen.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
-
Jinny
Over dat kind, dan zul je toch eerst eens bij de RKK te rade moeten gaan.
die heeft nogal wat macht in de arme landen en verbied of verspreid leugens over bv condooms.
Met als gevolg dat er hele bulten hongerende kinderen omdat leiden moet en de RKK haar broedmachines niet wil missen.
Verder hoef jij ook geen openbare verantwoording af te leggen voor je etentje met vrienden in je achtertuin.
Dit soort oldboy's netwerken hou je toch niet tegen, gesteld dat je het zou willen.
Dat we op een schuldbubbel zitten, oorzaak voornamelijk de VS die het gecreëerd heeft.
die heeft nogal wat macht in de arme landen en verbied of verspreid leugens over bv condooms.
Met als gevolg dat er hele bulten hongerende kinderen omdat leiden moet en de RKK haar broedmachines niet wil missen.
Verder hoef jij ook geen openbare verantwoording af te leggen voor je etentje met vrienden in je achtertuin.
Dit soort oldboy's netwerken hou je toch niet tegen, gesteld dat je het zou willen.
Dat we op een schuldbubbel zitten, oorzaak voornamelijk de VS die het gecreëerd heeft.
O dus de verhongering in de wereld is de schuld van de RKK? Ze hebben er zeker wat mee te maken maar hoe organisaties zoals het IMF etc te werk gaan richt heel wat meer schade aan door arme landen leningen te geven met wurgcontracten die ervoor zorgen dat multinationals zoals Shell e.d. daar de boel leeg mogen plunderen.Jim schreef:Over dat kind, dan zul je toch eerst eens bij de RKK te rade moeten gaan.
Nee in je eentje kan je dit soort Old Boys netwerken id niet tegenhouden maar als iedereen bv alleen nog maar zijn geld bij een bank zou onderbrengen die alleen maar in duurzame projecten investeert en niet in bv wapenhandel zouden we een heel eind komen.
De schuldbubbel zit ingebakken in het financiele systeem dat we hebben. De VS hebben de boel in een stroomversnelling geleid. Tip: kijk de documentaire Money as Debt eens.
-
Jinny
Ik weet hoe het werkt.
En de schulden worden door het IMF zeker niet netjes afgehandeld.
Het IMF is ervoor om Amerikaanse bedrijven aan meer en goedkope grondstoffen te helpen.
Zoals het vroeger al werd geregeld, de fabrikant tegen de pastoor, hou jij ze dom, hou ik ze arm.
Het IMF is ervoor om Amerikaanse bedrijven aan meer en goedkope grondstoffen te helpen.
Zoals het vroeger al werd geregeld, de fabrikant tegen de pastoor, hou jij ze dom, hou ik ze arm.
Precies!Jim schreef:Ik weet hoe het werkt.
Dat is ook altijd de insteek geweest van de elite. Het volk dom, ziek en arm houden. Het makkelijkst te controleren. En zo gebeurt nog altijd. Net zoals met de Mexicaanse griep. In een laboratorium gefabriceerd (zegt zelf vaccinexpert bij Pauw en witteman) met als doel de bevolking zieker maken en heel veel geld verdienen. Hoe kan in hemelsnaam een industrie zoals de Farmaceutische Industrie als eerste doel geld verdienen hebben? Ze zouden als eerste doel gezondheid voor de mensen moeten hebben maar dat gaat niet samen met het geld verdienen. Aangezien zij het meest verdienen aan ongezonde mensen.
Omdat complotten niet voorkomen?Jim schreef:Nu haak ik af.
Complotterikken hebben niet mijn voorkeur.
Of omdat je ze niet wil zien?
De meeste mensen willen zich er niet mee bezig houden heb ik gemerkt omdat het een enorme verschuiving vergt in het denken. Van het veilige wereldbeeld waarin je officiele instanties gewoon kunt vertrouwen tot een wereldbeeld waarin alles anders is als je hebt geleerd in je opvoeding.
-
Jinny
Nee, omdat de meeste (vrijwel allemaal) het scheermes van Ockham niet overleven.