Duinbranden
Moderator: Moderators
-
Jinny
Duinbranden
Na dagelijks een (aangestoken) duinbrandje te hebben gehad de afgelopen 6 weken is het nu goed raak.
Grip 4 (hoogste calamiteit in NL) in Sintmaartenszee (hoor zojuist dat het twee afzonderlijke branden zijn), zeer grote duinbrand in de berekuil in Schoorl en een duinbrand in Egmond aan zee.
3 Maal duinbrand binnen 20 Km binnen een uur ongeveer.
We zijn er weer gezegend mee hier.
Grip 4 (hoogste calamiteit in NL) in Sintmaartenszee (hoor zojuist dat het twee afzonderlijke branden zijn), zeer grote duinbrand in de berekuil in Schoorl en een duinbrand in Egmond aan zee.
Re: Duinbranden
Waarom pakken jullie die lui niet een keer?Jim schreef:Na dagelijks een (aangestoken) duinbrandje te hebben gehad de afgelopen 6 weken is het nu goed raak.
Alle mensen aanhouden die in de buurt van de brandhaarden zijn aangetroffen. Die mensen registreren. Dit steeds bij alle branden doen. Dan zal het opvallen dat er steeds dezelfde mensen tussen zitten.Jim schreef:Graag, doe even de NAW gegevens van de brandstichters.
Of vind een andere creatieve oplossing, zo groot is het gebied niet. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ze geen camera's op plekken verbergen. Of rookmelders, waardoor er heel snel gereageerd kan worden. Beloning voor de gouden tip, heb ik nog steeds niet gehoord.
-
Jinny
Lieverd, je spreekt over een bos/duingebied met een lengte van 30 Km met zeer vele officïele toegangen en honderden onofficiele.
Ga je gang.
We worstelen al meer dan 2 jaar met deze brandstichters.
Ga je gang.
Sluit er dan om te beginnen een aantal af. Laat mensen alleen in groepen binnen, die elkaar in de gaten moeten houden. Dit is nu al een jaar of vijf aan de gang, ik kan er niet bij dat die lui niet gesnapt kunnen worden.Jim schreef:Lieverd, je spreekt over een bos/duingebied met een lengte van 30 Km met zeer vele officïele toegangen en honderden onofficiele.
Ga je gang.
Waar blijft de beloning voor de gouden tip? Dat zal mensen aansporen in het gebied te zijn met dit soort weer om te surveilleren.
Verbied mensen om met auto's in het gebied te gaan, waarin jerrycannen verscholen kunnen zitten. Het zijn grote branden dus waarschijnlijk is er flink met brandbaar spul gestrooid.
Ga na wie er voor brandstichting is veroordeeld en in de buurt woont.
Laatst gewijzigd door Loekie1 op 01 mei 2011 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jinny
Je snapt het niet helemaal denk ik?
en honderden onofficiele
Ga je gang bij iemand die goed in het gebied thuis is (zoals vrijwel alle kustbewoners, incl mijzelf)
en honderden onofficiele
Ga je gang bij iemand die goed in het gebied thuis is (zoals vrijwel alle kustbewoners, incl mijzelf)
Zet dan grote hekken bij die onofficiele ingangen.Jim schreef:Je snapt het niet helemaal denk ik?
en honderden onofficiele
Verdeel het gebied in een paar porties en zorg voor een paar officiele ingangen. Voor de rest hekken eromheen.
Gezien de afstanden tussen de branden lijkt het me voor de hand te liggen dat de dader(s) zich met de auto verplaatsen, ook makkelijk met het vervoer van jerrycannen. Ga auto's controleren, en laat geen auto's meer toe in het gebied. Ga auto's in het gebied ook goed controleren zolang er geen verbod is. VOORAL MET MOOI WEER MET HARDE WIND. zoals vandaag. Lijkt me logisch.
Ik word er echt heel pissig om. Ik kom zelf ook oorspronkelijk uit een plaats dicht bij Schoorl.
-
Jinny
Bla bla Loeki, je kent de situatie niet hier en je weet niet over wat voor een operatie je bazeld.
Ik ken het gebied een beetje. Ontelbare paadjes, die helemaal niet nodig zijn, sluit een deel gewoon af. Auto's hoeven er helemaal niet te zijn, laat ze dan ook niet toe.Jim schreef:Bla bla Loeki, je kent de situatie niet hier en je weet niet over wat voor een operatie je bazeld.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Simpel. Gewoon overal een hek voor, cameraatje erbij en klaar is kees. Loekie, in welke wereld leef jij?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Helemaal niet overal, maar precaire gebieden kun je alvast afschermen. Het publiek hoeft niet overal te kunnen komen. En auto's zo veel mogelijk uit de buurt houden.The Prophet schreef:Simpel. Gewoon overal een hek voor, cameraatje erbij en klaar is kees. Loekie, in welke wereld leef jij?
- vegan-revolution
- Superposter
Misschien zou het helpen om er een zwerm Delfly's rond te laten vliegen?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Jinny
En een hekje houd de mensen tegen?Loekie1 schreef:Helemaal niet overal, maar precaire gebieden kun je alvast afschermen. Het publiek hoeft niet overal te kunnen komen. En auto's zo veel mogelijk uit de buurt houden.The Prophet schreef:Simpel. Gewoon overal een hek voor, cameraatje erbij en klaar is kees. Loekie, in welke wereld leef jij?
Ik weet ontelbare plaatsen waar je ongemerkt over of onder een hek door kunt.
Is geen optie Loeki.
Vega, dat is een oplossing.
30 a 40 km kustlijn die dingen rond laten vliegen.....