Palestijnen gebruiken smokkeltunnels voor handel met Egypte

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Palestijnen gebruiken smokkeltunnels voor handel met Egypte

Bericht door GayaH »

*
Er wordt wel eens beweerd dat Israel genocide pleegt op de Gazanen, oa door ze uit te hongeren door middel van de blokkade, de Gazanen die blijkbaar zoveel schaarste hebben dat Hamas besloten heeft om al die schaarste naar Egypte te exporteren ... :?
Sinds Israël de grens met Gaza openstelde voor bijna alle civiele goederen gebruiken de Palestijnen de smokkeltunnels nu voor handel met Egypte. Zakken vol fruit en ander materiaal gaan richting Egypte.
  • "We hebben onze handel omgedraaid sinds Israël de blokkade heeft versoepeld. We exporteren nu", zegt smokkelaar Abu Jamil. "Egyptische handelaren bestellen Israëlische koffie, spijkerbroeken en gsm's. Ze vragen ook Israëlisch vee om ze te laten voortplanten met hun eigen vee en zo de kwaliteit te verhogen", aldus de 45-jarige smokkelaar.
Bron: Palestijnen gebruiken smokkeltunnels nu voor handel met Egypte

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Re: Palestijnen gebruiken smokkeltunnels voor handel met Egypte

Bericht door siger »

En dat is interessant want....?
BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh »

Handel met Egypte ? Goh wat erg. :roll:

Het feit dat u dit opent en tegen de handel bent , bent u dus voorstander van genocide begrijp
ik ?
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ siger
*
siger schreef:En dat is interessant want....?
... want hieruit kan de conclusie getrokken worden dat niet Israel verantwoordelijk is voor de penibele situatie van de Gazanen door de schaarste in Gaza, maar dat het de HamasTerroristen zijn die zich links om of rechts om de goederen die voor de burgerbevolking bestemd is toeëigenen.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

GayaH schreef:"We hebben onze handel omgedraaid sinds Israël de blokkade heeft versoepeld.",
Ik heb even de cruciale quote eruit gelicht. Moet ik dit nog toelichten of kan je ook zelf nadenken?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ BillvdBergh
*
Ik vind jouw manier van suggestieve vragen stellen niet kunnen en
ik begrijp dan ook niet dat jij dat ongestraft kunt doen want
dat nodigt anderen wellicht uit om zulks ook te gaan doen.

Bedankt voor je duidelijke reactie, maar nee, deze gifbeker laat ik aan mij voorbij gaan!
          • :arrow:
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:@ siger
*
siger schreef:En dat is interessant want....?
... want hieruit kan de conclusie getrokken worden dat niet Israel verantwoordelijk is voor de penibele situatie van de Gazanen door de schaarste in Gaza, maar dat het de HamasTerroristen zijn die zich links om of rechts om de goederen die voor de burgerbevolking bestemd is toeëigenen.

*
Ik vond je vlaggetje beter passen.

Inmiddels acht ik Israel verantwoordelijk voor alle wandaden in de regio, niet in het minst het aan de macht brengen van Hamas. Waarom hebben ze het verslagen Duitsland niet aan de Joden gegeven? Die waren verslagen en het was hun eigen schuld. Nu hebben ze Palestina en claimen ze nog allerlei in Europa.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ The Prophet
*
Wat is dat voor achterlijke badinerende vraag of ik zelf na kan denken?
Wil je erover praten wat je dwars zit of wil je mij proberen te beledigen?
Jouw gedachten kan ik in ieder geval niet lezen!
Laat maar horen die toelichting dus, dan kan ik er de mijne tegenoverstellen.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ siger
*
Wat bedoel je met die opmerking over mijn avatar? Vind je dat een poging tot beledigen minder erg is als je zo talig en empathisch bent dat je vermoedt dat je opponent het wel oppikt wat je bedoelt uit hetgeen je schrijft, dan wanneer je gewoon klip-en-klaar schrijft wat je eigenlijk bedoelt? =D>
Of ga je daar liever niet op in omdat het anders inderdaad een poging tot beledigen zou blijken te zijn?
Ik vind jouw regenboogje hoopgevend ...

Voor alle duidelijkheid:
Ik vermoed dat ik wel begrijp wat je bedoelt:
leer er maar mee leven dat je mijn vlaggetje beter vindt passen!
Als het niet beledigend bedoelt was dan ben ik wel nieuwsgierig wat je dan wel bedoelde!
siger schreef:<< >>
Inmiddels acht ik Israel verantwoordelijk voor alle wandaden in de regio
<< >>
Goh, dat is bijna een bekentenis, goed van je dat je kleur bekent!
Heeft het bij jou dan nog wel zin zin om aan te tonen
dat er vele wandaden gepleegd worden in de regio door anderen dan Israel?
Als bovenstaande opmerking de basis aangeeft waarop jij het conflict benaderd,
heeft jouw mening ten aanzien van het conflict verder nauwelijks nog waarde!
niet in het minst het aan de macht brengen van Hamas.
<< >>
Goh, als het goed uitkomt dan is Hamas de door het volk gekozen democratische vertegenwoordiging,
maar zodra Hamas hun onmenselijkheid (waardoor dit conflict zo is geëscaleerd en voortduurt!) laat zien,
dan is het de schuld van de stoute Joden dat Hamas aan de macht is ... :?
... ik daag je uit om aan te tonen dat Hamas door Israel aan de macht is gebracht!
Dat Israel vanuit een verdeel-en-heers mentaliteit Hamas heeft geholpen bij de oprichting is mij bekend, maar dat is wel ff van een andere orde dan Hamas aan de macht brengen!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:@ siger
Wat bedoel je met die opmerking over mijn avatar? Vind je dat een poging tot beledigen minder erg is als je zo talig en empathisch bent dat je vermoedt dat je opponent het wel oppikt wat je bedoelt uit hetgeen je schrijft, dan wanneer je gewoon klip-en-klaar schrijft wat je eigenlijk bedoelt? =D>
Of ga je daar liever niet op in omdat het anders inderdaad een poging tot beledigen zou blijken te zijn?
Ik vond dat de Israelische vlag beter bij je ongenuanceerde standpunten paste. Dat is alles.
GayaH schreef:Ik vind jouw regenboogje hoopgevend ...
Symbolen zijn saai. Mijn avatar is een fotootje dat ik door mijn slaapkamerraam genomen heb. De diepste symbolische betekenis is als volgt: een paard, een huis en een regenboog.
GayaH schreef:
Inmiddels acht ik Israel verantwoordelijk voor alle wandaden in de regio
<< >>
Goh, dat is bijna een bekentenis, goed van je dat je kleur bekent!
Ik beken altijd kleur. Op dat punt heb je toch geen klagen hoop ik?

Verder: de huidige toestand in het Midden-Oosten is het gevolg van een Westerse kolonisatiepolitiek, die dank zij vele bijbeldollars is uitgegroeid tot het anachronisme van de eeuw. Israel heeft op zijn geweten:
- dat het bestaat
- dat het Hamas mee opgericht heeft (met dank aan G.),
- dat het Hamas heeft groot gemaakt door Arafat te ondergraven en de Palestijnse bevolking tot wanhoop te drijven, etc...

Let wel, het is niet terzake of het beter of slechter zou gaan met of zonder Israel. Het kolonialisme is voorbij. Alle kolonieën zijn afgeschaft, behalve één.
Laatst gewijzigd door siger op 21 okt 2010 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Banned

Bericht door David Bakker »

@ GayaH,

Je zult inmiddels gemerkt hebben dat je over dit onderwerp niet op een nuchtere manier met zelfbenoemde vrijdenkers kunt praten. Velen van hen lijden aan het Palestina-syndroom: een aandoening die zich kenmerkt door het innemen van een dogmatisch pro-Palestijns en anti-Israel standpunt dat gepaard gaat met heftige emotionele uitbarstingen.
siger

Bericht door siger »

David Bakker schreef:@ GayaH,

Je zult inmiddels gemerkt hebben dat je over dit onderwerp niet op een nuchtere manier met zelfbenoemde vrijdenkers kunt praten. Velen van hen lijden aan het Palestina-syndroom: een aandoening die zich kenmerkt door het innemen van een dogmatisch pro-Palestijns en anti-Israel standpunt dat gepaard gaat met heftige emotionele uitbarstingen.
David,

Het mag eventueel ook over de topic gaan hoor.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

David Bakker schreef:@ GayaH,

Is dit de tegenhanger van het Harkabi-syndroom waarin geen ruimte is voor het oordeel van de internationale gemeenschap, die 'hypocriet' is. Aldus een on-line verklaring van dit begrip.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ siger
*
Gelukkig maar dat ik navraag deed over dat vlaggetje,
ik begreep dat je bedoelde dat het vlaggetje beter bij mij pastte ...
... ik ben over het algemeen genuanceerder dan het uitgangspunt wat ik inbreng.
Waar de disscussie uiteindelijk in uitmond is bepalender voor mijn meningsvorm.
Symbolen zijn saai. Mijn avatar is een fotootje dat ik door mijn slaapkamerraam genomen heb. De diepste symbolische betekenis is als volgt: een paard, een huis en een regenboog.
<< >>
Ik zie een avatar als een visitekaartje. Vind jij jezelf een saaie visionair dan?
Ik vind jou bijdrages over het algemeen zeer boeiend en ook vaak humoristisch,
maar misschien komt dat wel vooral door overwonnen saaiheid en droefheid.
*
Nee, ik klaag niet over de mate waarin jij kleur bekent,
vooral je antwoorden op vragen zijn heel helder.
Sorry dat ik ff twijfelde, mijn fout: ik hecht wel waarde aan symbolen,
*
In je kolonisatie retoriek ga je geheel voorbij aan het kolonisatie gehalte van de Islam.
De huidige toestand in het Midden-Oosten is namelijk het gevolg van Islamitische kolonisatiepolitiek.
Ik geef meteen toe dat de Islam het 'slimmer' aanpakt door gekoloniseerde gebieden grondig te Islamiseren zodat een Islamitische kolonie niet langer als kolonie geboekstaafd wordt maar als onderdeel van de Ummah.

Het kolonialisme is niet voorbij, het gebeurd nu geraffineerder, onder andere
door middel van Islamisering, globalisering en 'regime-changes', en
als je dan toch Israel persé als kolonie wil beschouwen
(wiens kolonie dan, het is een autonome staat zover ik weet?),
waarom beschouw je Gaza en WestBank dan niet als kolonie van de Islam?
*
Je wil graag alle koloniën afschaffen en beschouwt Israel als een kolonie,
is mijn conclusie dan wel of niet terecht dat jij Israel af wil schaffen?
Zo ja, heb je dan ook een oplossing voor de Joden
die je dan niet alleen ontheemt, hun Nationale identiteit afneemt en statenloos maakt,
maar tevens de Joden willens en wetens blootsteld aan genocide?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GayaH schreef:
In je kolonisatie retoriek ga je geheel voorbij aan het kolonisatie gehalte van de Islam.
De huidige toestand in het Midden-Oosten is namelijk het gevolg van Islamitische kolonisatiepolitiek.
Volgens mij moeten "wij" zelf het boetekleed aantrekken als westerse wereld. Opdelingsplannen zoals Sykes-Picot hebben grenslijnen getrokken waar de Arabische wereld nog steeds onder lijdt. Denk maar aan de kwestie Koeweit. Maar even terug naar de smokkeltunnels. Heb jij een alternatief voor hen? De grenzen zitten dicht, Israëlische schepen bewaken de kustlijn. Er is een schrijnend tekort aan bouwmaterialen en noodzakelijke levensmiddelen. Onderhandelingen vinden er niet plaats, om uitzicht te bieden op een oplossing. De totale infrastructuur is kapot geschoten. Als samenleving zal je toch moeten leven en dan maakt het niet uit of je 7 keer per dag bid of helemaal niet. Je wilt eten en een dak boven je hoofd. Dat er opportunistisch geroepen wordt dat het succesvol is, is slechts bedoeld voor het moreel. De dagelijkse uitzichtloosheid beweert het tegendeel.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie