Drachten 21-02-2009: R-evolutie op het christelijke erf

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
podocnemis
Geregelde verschijning

Drachten 21-02-2009: R-evolutie op het christelijke erf

Bericht door podocnemis »

link naar artikel in het ND (interneteditie) van 21-02-2009:

http://www.nd.nl/artikelen/2009/februar ... -een-kind-

Titel: Ik lees de bijbel weer als een kind

verslag van het scheppingscongres in Drachten op 21-02-2009 (ook wel het anti-evolutie
congres genoemd op de website van het gkv )
link: http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/8104/13

Niets nieuws!
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Zou er een verband zijn tussen het anti evolutie congres en de protestantse obsessie Sola Scriptura? :roll:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 22 feb 2009 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dies
Forum fan

Bericht door Dies »

Sebastiaan schreef:Zou er een verband zijn tussen anti evolutie en de protestantse obsessie sola scriptura? :roll:
Dat zou wel eens kunnen.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik lees de Bijbel weer zoals ik hem als kind geloofde.
Spijker op zijn kop. Met dat verschil dat hij dit blijkbaar positief bedoelt, terwijl het voor mij juist negatief is. Onvolwassen gedrag.
Hij is op tournee in Nederland, om te waarschuwen voor het gevaar van de evolutietheorie.
Wat kan er nou gevaarlijk zijn aan een wetenschappelijke theorie?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

The Prophet schreef: Wat kan er nou gevaarlijk zijn aan een wetenschappelijke theorie?
Voor die soort wetenschap vrezende gelovigen heeft Darwin hun onaantastbare openbaring, de bijbel of de koran, grondslag van hun geloof, ongeldig gemaakt op minstens twee punten:
1) Soorten van leven zijn niet als Barby-poppen of modelspoorbaan-entourage op de wereld gezet.
2) Een schepper is totaal overbodig bij het uitwaaieren van de soorten uit een gemeenschappelijke oorsprong.

Ze moeten dus aan de kat of aan de kaas: vechten tegen de natuurwetenschappelijke verklaring of hun geloof drastisch bijsnoeien.
Dan moet je je zelfs tegen DNA-tests gaan verzetten omdat daarmee je verwantschap aan de andere apen net zo degelijk kan worden vastgesteld als vaderschap bij je kinderen.

Dat wordt dus folderen en arken bouwen en ingezonden brieven schrijven en wetenschap een geloof noemen tot je schor bent.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
podocnemis
Geregelde verschijning

Bericht door podocnemis »

Aanvullend uit het RD van 23-02-2009:

link: http://www.refdag.nl/artikel/1393583/Ke ... gbaar.html

titel: Kerk en evolutietheorie onverenigbaar
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Ik ben als vutter Rayon hoofd van distributie van reclame drukwerk hier ter plaatse
Vanmorgen merkte ik dat de bewuste folder via NETWERK VSP gedistribueerd wordt
Dit houdt in dat brievenbussen met een ja/nee sticker overgeslagen worden
Mijn inschatting is daarom dat op deze manier nog geen kwart van de bevolking de brochure krijgt, wellicht heeft men wel andere mogelijkheden?

Uiteraard gaat deze posting niet van een waarde oordeel gepaard
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Jottem, leuk zulke mensen. Ik denk dat weer een stel mensen voor een bipolaire keuze worden gesteld die er niet is, hoeft te zijn en die kunstmatig is. :evil:
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Sararje schreef:Jottem, leuk zulke mensen. Ik denk dat weer een stel mensen voor een bipolaire keuze worden gesteld die er niet is, hoeft te zijn en die kunstmatig is. :evil:
Echt jottem ?
Twijfel aan evolutie
Uit een enquête van universiteitsblad Resource van de Wageningen Universiteit onder 630 studenten en medewerkers blijkt dat 38 procent twijfelt aan Darwins evolutieleer. Zij denken dat het leven op aarde niet uitsluitend te verklaren is door genetische variatie en natuurlijke selectie, zoals Darwin schreef.

Toch gelooft niet iedere twijfelaar automatisch dat het leven en de aarde door een god zijn gemaakt. Van de ondervraagden gaf 28 procent aan te geloven in het creationisme; het ontstaan van het leven door een schepper.

Creationisme
Van alle Nederlanders gelooft 22 procent niet in de evolutietheorie, bleek uit eerder onderzoek in Europa. Wageningse wetenschappers blijken tolerant jegens creationisten. Ongeveer 48 procent vindt dat creationisme een rol mag spelen in het academisch onderzoek en onderwijs.
Niks "jottem", gezien het kennelijk ondermaatse (biologie) onderwijs.

Roeland
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Heeck: en wat wil je daaraan doen? Het gaat mij erom dat mensen ogenschijnlijk in een hoek worden gedrukt waardoor ze tot bipolaire keuzes worden gedwongen. dat vind ik zowel wetenschappelijk als moreel verwerpelijk, dat is mijn enige punt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Sararje schreef:Heeck: en wat wil je daaraan doen? Het gaat mij erom dat mensen ogenschijnlijk in een hoek worden gedrukt waardoor ze tot bipolaire keuzes worden gedwongen. dat vind ik zowel wetenschappelijk als moreel verwerpelijk, dat is mijn enige punt.
Sararje,
Wat precies vind jij moreel verwerpelijk ?
Ontbreekt er iets aan een menu als het bipolair is ?
Zijn er tussenvormen denkbaar ?

En was "jottem" niet jouw mening dus ?
Ik vind er nog steeds helemaal niets "jottem" aan als het onderwijs te irrationeel blijkt te zijn.
Voor het overige mag iedereen naar hartelust geloven, dammen, dwarsfluiten en skydiven,

Roeland
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee, ik ben helemaal niet van mening dat er een tussevorm mogelijk is in de trend van TE maar ik vind het nogal dom dat men weer eens probeert te spelen met autoriteitsargumenten om mensen maar vooral aan het Genesis te laten vasthouden, zo van: "je bent pas echt een goede Christen als je ook een Creationist bent". Dat vind ik een achterlijke, en stupide reactie. Overigens, dat Jottem moet je vooral zien als een uiting van sarcasme van mijn kant.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Saraje,
OK, ik had je precies "verkeerd om" gelezen.
r.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

heeck schreef:Saraje,
OK, ik had je precies "verkeerd om" gelezen.
r.
Dat vermoeden had ik al. Maar neem je niets kwalijk. Intonatie en andere varianten zijn altijd heel moeilijk over te brengen op een forum. Blijf nog steeds dezelfde oude en vertrouwde atheist na ruim 8000 postings hoor :twisted:
Plaats reactie