Totaal Boerkaverbod in Nederlands Onderwijs!
Moderator: Moderators
Totaal Boerkaverbod in Nederlands Onderwijs!
Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.
Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.
Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.
bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...65A95BEC4.html
Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.
Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.
bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...65A95BEC4.html
dochter van Henk
Volkomen terecht. Een leraar heeft een voorbeeldfunctie evenals medewerkers op die school en het draait op een school om opvoeding en een goed voorbeeld stellen. Dat bereik je niet dmv een boerka.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Maar moeders die hun kinderen naar school brengen? Wat is dat nou weer voor onzin.Sararje schreef:Volkomen terecht. Een leraar heeft een voorbeeldfunctie evenals medewerkers op die school en het draait op een school om opvoeding en een goed voorbeeld stellen. Dat bereik je niet dmv een boerka.
"omdat het kind dan niet kan kiezen of het wel of niet in aanraking met gezichtsbedekking komt en alleen volwassenen dat kunnen kiezen" zoiets.
Wanneer je studeert en je komt ongevraagd bij een niqaab draagster in de klas, dan kies je toch ook niet?[/color]
dochter van Henk
Voor de communicatie tussen leraar en ouder is het net zo wenselijk dat ze net zo goed kunnen communiceren als tussen leerling en leraar. En als ik een leerlinge tegenkom met een niqaab in de klas, dan zou ik me daaraan storen omdat ik niet vrij kan communiceren met die student.Maar moeders die hun kinderen naar school brengen? Wat is dat nou weer voor onzin. "omdat het kind dan niet kan kiezen of het wel of niet in aanraking met gezichtsbedekking komt en alleen volwassenen dat kunnen kiezen" zoiets.
Wanneer je studeert en je komt ongevraagd bij een niqaab draagster in de klas, dan kies je toch ook niet?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
-
Samante
Persoonlijk heb ik niks op met goden die gepleased willen worden en hierbij het wel of niet hebben van teelballen een rol van belang is.
Men zou haast gaan denken dat mensen dit verzonnen hebben, denk ik dan.
Als een vrouw een burqa wil dragen doet ze dat maar, maar niet op school, voor leerlingen idem dito.
Als geloof jezelf beperkingen oplegt als een burqa hou je als gelovige er rekening mee dat voor jou een aantal zaken wegvallen, een baan in het onderwijs is er dan niet bij, lijkt mij logisch.
Geloof heeft toch al niks te zoeken in het onderwijs is mijn mening, maar dat is een andere discussie.
Men zou haast gaan denken dat mensen dit verzonnen hebben, denk ik dan.
Als een vrouw een burqa wil dragen doet ze dat maar, maar niet op school, voor leerlingen idem dito.
Als geloof jezelf beperkingen oplegt als een burqa hou je als gelovige er rekening mee dat voor jou een aantal zaken wegvallen, een baan in het onderwijs is er dan niet bij, lijkt mij logisch.
Geloof heeft toch al niks te zoeken in het onderwijs is mijn mening, maar dat is een andere discussie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Re: Totaal Boerkaverbod in Nederlands Onderwijs!
Prima, al vind ik het overtrokken dat ouders ook daaraan moeten voldoen.Vera schreef:Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein.
Fuck met alles.
Lijkt me interessant als je als leraar tegen een lopende brievenbus moet aankijken bij een klasseavondje.Plons schreef:Prima, al vind ik het overtrokken dat ouders ook daaraan moeten voldoen.Vera schreef:Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Herman2: moet je dan pas een maatregel nemen op het moment dat het actueel is of neem je een maatregel op het moment dat je denkt dat het actueel kan worden?Herman2 schreef:Eén zwaluw maakt nog geen zomer, want op scholen en schoolpleinen kwam de boerka al nauwelijks voor en het verbod geldt niet voor de algemene openbare ruimte. Dit is dus in feite een theoretische maatregel.
Die leraar zal er maar een trauma aan overhouden zegSararje schreef: Lijkt me interessant als je als leraar tegen een lopende brievenbus moet aankijken bij een klasseavondje.
We zijn ozo vrijdenkend in heel veel dingen, maar een burka, nee hoor dat is erg.
Fuck met alles.
Plons: wacht even: ten eerste is een burqa geen kledingstuk maar meer een overkleed dat over de gewone kleding wordt gedragen. Ten tweede vraag ik me hardop af hoe prettig jij het zou vinden als je hiertegenaan moet praten.
Sararje vroeg:
Ikzelf ben ervoor om maatregelen te nemen als ze nog actueel of omstreden moeten worden, want in zijn algemeenheid is voorkomen beter dan genezen. Onze politiek neemt meestal pas maatregelen als ze actueel of zelfs omstreden zijn. Door een beetje over de landsgrenzen te kijken had Plassterk zich internationaal aan het boerkaprobleem kunnen oriënteren. Maar hij is van de PVDA die zich immers zeer tolerant opstelt bij allochtoonse gewoonten en hij kan zijn achterban niet teleurstellen. Om zowel voor- als tegenstanders tevreden te stellen kwam hij met een maatregel die eigenlijk weinig zin heeft en allochtonen niet in de gordijnen zal jagen. Een algeheel boerkaverbod in het openbaar zou veel doortastender geweest zijn.Herman2: moet je dan pas een maatregel nemen op het moment dat het actueel is of neem je een maatregel op het moment dat je denkt dat het actueel kan worden?
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Sararje, ben je wel helemaal wakker? Ik weet niet wat jou defenitie van een kledingstuk is maar een burka (of een overkleed) is een kledingstuk hoor.Sararje schreef:Plons: wacht even: ten eerste is een burqa geen kledingstuk maar meer een overkleed dat over de gewone kleding wordt gedragen.
Met m'n hand op mijn hart en in alle eerlijkheid (ik zou zelfs durven zweren voor God, maar dat maakt toch geen indruk) kan ik zeggen dat ik me niet door het uiterlijk laat beinvloeden, en zal haar (net als iedereen) met goed fatsoen benaderen. Wel geef ik toe dat het de communicatie wat vermoeilijkt.Ten tweede vraag ik me hardop af hoe prettig jij het zou vinden als je hiertegenaan moet praten.
Fuck met alles.