Boete van 7,5 miljoen voor Westboro Baptist Church

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Plaats reactie
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Boete van 7,5 miljoen voor Westboro Baptist Church

Bericht door >Edwin< »

Boete kerk VS na verstoren uitvaart 1-11-07

Een Amerikaanse baptistenkerk moet 7,5 miljoen euro schadevergoeding betalen aan de nabestaanden van een militair. Leden van de Westboro Baptist Church in Topeka, Kansas, hadden de begrafenis van de militair verstoord omdat hij homoseksueel zou zijn.

De militair sneuvelde vorig jaar maart tijdens een vuurgevecht in Irak. Een jury in Baltimore oordeelde dat de kerk de privacy van zijn familie heeft verstoord en de nabestaanden emotionele stress heeft toegebracht.

Leden van de kerk riepen tijdens de begrafenis vernederende leuzen en droegen borden met daarop teksten als 'God haat homo's' en 'Bedankt God voor dode soldaten'.

'Straf van God'
Dat er Amerikaanse militairen in Irak en Afghanistan sneuvelen is volgens de kerk een straf van God, omdat Amerika tolerant zou staan tegenover homosexualiteit.

De fanatieke leider van de kerk, dominee Fred Phelps, voert al jaren een kruistocht tegen homoseksualiteit.

De Westboro Baptist Church, opgericht in 1955, is een onafhankelijk genootschap met ongeveer 200 aanhangers, waarvan er zo'n honderd familieleden van Phelps zijn. De baptisten van Westboro beschouwen aids als een goddelijke straf voor homoseksuelen.

De kerk heeft de afgelopen twee jaar al zo'n 300 uitvaarten van militairen verstoord. Het is de eerste keer dat de Westboro-Kerk daarvoor wordt veroordeeld.

De nabestaanden die de zaak aanspanden, hopen dat de uitspraak een einde maakt aan de protesten. "Ik hoop dat dit overtuigend genoeg is dit niet bij andere families te doen. Dat was het doel. Het ging ons niet om het geld, het ging ons er om dat ze zouden stoppen", zei de vader van de omgekomen militair.

Aanval
Kerkleider Phelps is niet onder de indruk van de uitspraak. Hij zegt dat de kerk doorgaat met het bezoeken van begrafenissen van militairen.

Phelps is wel verbaasd, omdat de VS de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft. "De soevereine Verenigde Staten openen de aanval tegen God. Ze zijn geschokt om wat we prediken. Dit is de eerste keer in de geschiedenis dat een regering iemand veroordeelt om wat hij heeft gepredikt", aldus Phelps.

Bron: NOS Journaal
------------------------------------------------------------
Dat wordt volop collecteren tijdens de komende kerkdiensten.
Ook wel opvallend dat Fred Phelps er de uitleg over geeft dat de veroordeling is gedaan om wat zijn kerk predikt.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ook de gemiddelde Christen in Amerika vind hen een stelletje idioten.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Samante

Bericht door Samante »

Het verbaast mij dat de demonstranten van die kerk nog niet het slachtoffer zijn geworden van een drive-by shooting. Wel zag ik eens in een documentaire dat voorbijgangers hen bekogelen met van alles.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik heb afgelopen winter een uitzending van Tegenlicht "Vrienden van God"gezien over deze fanatici. Jammer genoeg kan ik geen linkje plaatsen, want de de doku mag niet meer uitgezonden worden, door de hoge auteursrechten die erop zitten :?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er lopen in Amerika ook meer gekken buiten dan in de inrichting. Wat een misdadige idioten zeg. Belachelijk dat ze nooit eerder veroordeeld zijn. Opsluiten moesten ze deze schenders van de mensenrechten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

En dat die Phelps het dan gooit op de vrijheid van meningsuiting voor zijn kerk, die is volgens zijn zeggen nu in het geding. Schoffering van de gevoelens van de nabestaanden valt daar zeker naar zijn idee ook onder?

-Thelonious Monk
Plons
Bevlogen

Re: Boete van 7,5 miljoen voor Westboro Baptist Church

Bericht door Plons »

De kerk heeft de afgelopen twee jaar al zo'n 300 uitvaarten van militairen verstoord. Het is de eerste keer dat de Westboro-Kerk daarvoor wordt veroordeeld.
Hoe weten ze nou dat een militair een homo is, doen ze daar speciaal onderzoek naar en/of hebben ze daar infiltranten voor ?
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

>Edwin< schreef: Schoffering van de gevoelens van de nabestaanden valt daar zeker naar zijn idee ook onder?
Nee, dat noemen ze "prediken" 8) .
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:

Hoe weten ze nou dat een militair een homo is, doen ze daar speciaal onderzoek naar en/of hebben ze daar infiltranten voor ?
Elke militair die sneuvelt in Irak of Afghanistan zien ze als een straf van God ten gevolge van het goedkeuren van homofilie door de Amerikaanse regering. Dus bij elke gesneuvelde militair hebben ze reden een begrafenis te verstoren en hun gal te spuwen. Tenminste dat maak ik op uit het bericht.
'Straf van God'
Dat er Amerikaanse militairen in Irak en Afghanistan sneuvelen is volgens de kerk een straf van God, omdat Amerika tolerant zou staan tegenover homosexualiteit.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Plons schreef:
>Edwin< schreef: Schoffering van de gevoelens van de nabestaanden valt daar zeker naar zijn idee ook onder?
Nee, dat noemen ze "prediken" 8) .
Dat kunnen ze vast wel aanvoeren bij The High Supreme Court. :)

-Thelonious Monk
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kitty schreef: Elke militair die sneuvelt in Irak of Afghanistan zien ze als een straf van God ten gevolge van het goedkeuren van homofilie door de Amerikaanse regering. Dus bij elke gesneuvelde militair hebben ze reden een begrafenis te verstoren en hun gal te spuwen. Tenminste dat maak ik op uit het bericht.
Ligt leuke jurisprudentie voor alle overige nabestaanden. Vraag me trouwens af of je de individuele persoon gaat berechten of het kerkgenootschap. Wie gaat die miljoenen betalen. De BV-kerk of alle leden (hoofdelijk).
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

>Edwin< schreef:En dat die Phelps het dan gooit op de vrijheid van meningsuiting voor zijn kerk, die is volgens zijn zeggen nu in het geding. Schoffering van de gevoelens van de nabestaanden valt daar zeker naar zijn idee ook onder?
Ja, schoffering van gevoelens valt daar ook onder. Dat kan ook niet anders, want als je iets niet meer mag zeggen omdat anders een ander zich gekwetst voelt, dan is het einde zoek. Volgens mij was het probleem ook niet dat deze mensen een afwijkende mening hebben over homoseksuelen. Wel dat ze rouwstoeten verstoren, en dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef: Tenminste dat maak ik op uit het bericht.
'Straf van God'
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat zou dus betekenen dat ze willekeurig een militaire begrafenis uitkiezen voor te "prediken".
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:
Kitty schreef: Tenminste dat maak ik op uit het bericht.
'Straf van God'
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat zou dus betekenen dat ze willekeurig een militaire begrafenis uitkiezen voor te "prediken".
Volgens mij wel, als het slachtoffers van Irak of Afghanistan betreft.

Plaats reactie