De CU en CDA laten hun 'C' al goed gelden...
Moderator: Moderators
De CU en CDA laten hun 'C' al goed gelden...
Joepie! Volgens nu.nl is 'in het regeerakkoord vastgelegd dat huwelijksambtenaren die om principiële redenen weigeren homostellen te trouwen, dat ook zonder gevolgen moeten kunnen doen'. De gemeente Amsterdam zal echter met overgrote meerderheid een motie aannemen (op voordracht van de VVD) waarin deze regel wordt genegeerd---hulde!---omdat men volkomen correct opmerkt dat om precies dezelfde redenen ambtenaren dan ook huwelijken tussen katholieken, moslims, enzovoort zouden moeten kunnen weigeren.
Met andere woorden: dit kabinet wordt er eentje van christenen voortrekken en bevoordelen, en de rest stiekem achterstellen. Laat Ons Waakzaam Zijn!
Meer info: hier en hier.
Met andere woorden: dit kabinet wordt er eentje van christenen voortrekken en bevoordelen, en de rest stiekem achterstellen. Laat Ons Waakzaam Zijn!
Meer info: hier en hier.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Re: De CU en CDA laten hun 'C' al goed gelden...
Leuk gebaar, maar zinloos. Het is een lagere overheid niet toegestaan een besluit van een hogere overheid naast zich neer te leggen. Het besluit van die hogere overheid moet trouwens nog worden genomen. Als een ambtenaar dan gewetensbezwaren heeft mag de gemeente daar niet tegen optreden.cymric schreef:De gemeente Amsterdam zal echter met overgrote meerderheid een motie aannemen (op voordracht van de VVD) waarin deze regel wordt genegeerd---hulde!---omdat men volkomen correct opmerkt dat om precies dezelfde redenen ambtenaren dan ook huwelijken tussen katholieken, moslims, enzovoort zouden moeten kunnen weigeren.
Je kunt geloven dat de kat dood is.
Je kunt geloven dat de kat levend is.
Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.
Of je weet dat je het niet kunt weten.
Ik zal wat tips geven.mouvement schreef:apart volkje die christenen.
Sommigen herkent men aan de lange neus en de lange tenen.
Daar kunnen zij niks aan doen, dat moet van God.
Problematischer wordt het echter indien men de door God gesteunde lange neus in mijn kruis steekt, daar word ik nooit zo blij van.
Maar ja, het blijft lastig met zo'n neus.
Als ze niet bij homo's lopen te snuffelen zitten ze wel met de neus in het kruis van zwangere vrouwen, die zullen daar ook niet blij mee zijn.
Enige juridische belemmeringen voorzie ik zelf ook maar desondanks vind ik het niet zinloos wat er nu gebeurt.
Dat BalkIV hierop uit zou komen verbaast mij niet, wie had dan aan de bel moeten trekken?
Wouter Windvaan?
- Freedrinker
- Forum fan
Re: De CU en CDA laten hun 'C' al goed gelden...
De VVD is een zeer geïsoleerde partij in Amsterdam. Tevens heeft de PvdA een achterban die het niet zo met homos opheeft.cymric schreef:De gemeente Amsterdam zal echter met overgrote meerderheid een motie aannemen (op voordracht van de VVD) waarin deze regel wordt genegeerd---hulde!---omdat men volkomen correct opmerkt dat om precies dezelfde redenen ambtenaren dan ook huwelijken tussen katholieken, moslims, enzovoort zouden moeten kunnen weigeren.
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
- Freedrinker
- Forum fan
Nee, het huwelijk heeft een speciale status en neemt een zeer religieuze plaats in in onze cultuur. De aanvraag van een paspoort is niet vergelijkbaar.JanC schreef:Mag een ambenaar dan weigeren om een wettig verzoek van een burger uit te voeren? Als ik, met de nodige papieren in de hand, een paspoort aanvraag, mag een ambtenaar dat dan weigeren omdat ik bv. homo of atheïst zou zijn?
Je kan het vergelijken met een plastisch chirurg die op verzoek vaginas ombouwt, maar het verzoek weigert van een homo om zijn kontgat in een kutje te veranderen. Volgens de Nederlandse wet is hij dan strafbaar..
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
Het zal duidelijk zijn dat elke gemeente verplicht de wet uit te voeren en dus verplicht is stellen van gelijk geslacht de mogelijkheid te bieden te trouwen. De gemeente moet dus ten minste 1 ambtenaar aanstellen die geen gewetensbezwaren heeft.
Je kunt geloven dat de kat dood is.
Er zijn mensen voor wie het huwelijk een speciale status heeft, voor anderen gaat dit niet op.
Sommige religieuzen menen echter recht op een voorkeursbehandeling te hebben omdat ze een god achter zich hebben staan.
Wat een god in een burgerlijk huwelijk doet begrijp ik zowiezo al niet.
De 'C's uit het kabinet blijkbaar wel.
Iemand op een andere site omschreef het beter [credits aan ene Ben];
Balkende IV: All animals are equal, but religious animals are more equal.
Sommige religieuzen menen echter recht op een voorkeursbehandeling te hebben omdat ze een god achter zich hebben staan.
Wat een god in een burgerlijk huwelijk doet begrijp ik zowiezo al niet.
De 'C's uit het kabinet blijkbaar wel.
Iemand op een andere site omschreef het beter [credits aan ene Ben];
Balkende IV: All animals are equal, but religious animals are more equal.
Raar eigenlijk, zo nu en dan krijg ik namelijk het idee dat er bij sommige al een ingreep is geweest en dat de mondgat omgebouwd is tot kontgat....Freedrinker schreef:Je kan het vergelijken met een plastisch chirurg die op verzoek vaginas ombouwt, maar het verzoek weigert van een homo om zijn kontgat in een kutje te veranderen. Volgens de Nederlandse wet is hij dan strafbaar..
Verzoek om je de volgende keer uit te drukken zonder gebruik van schuttingtaal. Er zijn vast andere voorbeelden te vinden om je standpunt duidelijk te maken. Dank u!!!Freedrinker schreef:Je kan het vergelijken met een plastisch chirurg die op verzoek vaginas ombouwt, maar het verzoek weigert van een homo om zijn kontgat in een kutje te veranderen. Volgens de Nederlandse wet is hij dan strafbaar..
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Freedrinker
- Forum fan
Ik dacht dat een ludiek voorbeeld te gebruiken. Blijkbaar waant kleinburgerlijk Nederland zichzelf nog altijd als boegbeeld van het vrije woord.Kitty schreef:Verzoek om je de volgende keer uit te drukken zonder gebruik van schuttingtaal. Er zijn vast andere voorbeelden te vinden om je standpunt duidelijk te maken. Dank u!!!
Dat ludieke voorbeeld wordt niet gewaardeerd door de vrouwelijke leden van dit forum.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn