Griezelig

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Griezelig

Bericht door Peter van Velzen »

OP facebook postte Kevin Delaplante deze griezelige link.
We hoeven niet te wachten op sterke A.I. voordat het gevraarlijk wordt!
JE zou maar het doelwit zijn van iemand die deze krengen heeft,

Ik wens u alle goeds
Samante
Ervaren pen

Re: Griezelig

Bericht door Samante »

Erg griezelig inderdaad. Maar het is niet tegen te houden volgens mij. Morgen kan dit werkelijkheid worden.

Ik zit niet op social media, heb geen smartphone. Je bent denk ik sneller te traceren als men je op de korrel hebt met social media.

Zag gisteren ook een aflevering van Hunted, een nederlands NPO programma. https://www.npo.nl/zoeken?term=hunted
Het is griezelig te zien ook hoe opsporingsdiensten in Nederland real time je gangen na kunnen gaan en je binnen no-time kunnen vinden (met of zonder social media).

Samengevoegd met die kleine drones uit het filmpje dat Peter plaatste, kan het snel afgelopen zijn met je als men jou als doelwit heeft.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Delight
Ervaren pen

Bericht door Delight »

Het idee zat al in mijn achterhoofd, maar nu het realiteit is is het toch wel rete-eng. Vijanden van de staat zijn natuurlijk doelwit #1. Men zal in de eerste plaats bijhouden WIE die dingen koopt.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

LonelyThinker schreef: 14 nov 2017 13:12 Het idee zat al in mijn achterhoofd, maar nu het realiteit is is het toch wel rete-eng. Vijanden van de staat zijn natuurlijk doelwit #1. Men zal in de eerste plaats bijhouden WIE die dingen koopt.
Georganiseerde misdaad kan ook de staat aanvallen. Met een zwerm van duizend drones is een president niet meer te beveiligen. Ik denk dat zelfs een particuliere eenling die dingen kan inzetten.
Delight
Ervaren pen

Bericht door Delight »

LonelyThinker schreef: 14 nov 2017 13:12Vijanden van de staat zijn natuurlijk doelwit #1.
Vijanden/critici van de staat bedoel ik. In de helft van de wereld worden burgers onderdrukt en gemisinformeerd. Nu wordt het voor dergelijke regimes heel makkelijk om critici uit te schakelen. Als Poetin, Kim Jong-un, Erdogan, Assad, Hussein, Khadaffi etc. hun burgers er prima onder kunnen houden, denk je eens in hoeveel makkelijker het wordt met deze dingen!

Aan de andere kant kunnen leiders zelf ook het slachtoffer zijn, en dat maakt dit alles wel heel interessant. Het vereist misschien een totaal andere manier van kijken naar het leven: techniek een keer niet inzetten als het kan! De vraag is: in welke wereld willen we leven? In een wereld waarin mensen lukraak door drones om het leven worden gebracht, of in een wereld waar we inzien en toegeven hoe machtig we zijn geworden en er een noodzaak ontstaat elkaar wederzijds te beschouwen als medemens: liefde en respect?

De juiste leiders kiezen is nog niet zo eenvoudig omdat de drek doorgaans doordruppelt naar boven. Ik bedoel, in de handen van narcisten kun je wel voorspellen dat het middel voor onderdrukking gebruikt gaat worden...
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Voor de Nederlandse krijgsmacht bieden de drones wel perspectieven. Na jarenlange bezuinigingen op Defensie is het beroerd gesteld met de krijgsmacht. Wapentuig is ondeugdelijk en niet toereikend, tanks zijn verkocht en worden door Duitsland aan ons geleased, militairen die "pangpang" roepen tijdens oefeningen vanwege gebrek aan munitie, de weinige gevechtsvliegtuigen en helicopters, militairen die massaal Defensie verlaten en maar moeizaam vervangen kunnen worden...

Nee, dan is een groot vrachtvliegtuig dat duizenden drones loslaat boven het slagveld en die worden aangestuurd door een programmeur/operator meer kansrijk. Dat kan natuurlijk ook in duisternis omdat de drones warmtesensoren hebben en de doelwitten zo kunnen vinden.
Zo kan het defensiebudget 'doeltreffend' worden benut. Legeroefeningen zoals in NAVO-verband hoeven dan ook niet echt meer plaats te hebben.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

De illusie die in het filmpje wordt opgewekt is sterk, goed gevoed door een "and they cannot be stopped".
Dat kunnen ze natuurlijk wel, met een EMP (elektro magnetische puls) kun je die dingetjes massaal platleggen.
Het ziet er eng uit, maar ik denk dat een scherpschutter gevaarlijker is.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Scary!

Er was op netflix een serie: Black Mirror (Erg goeie serie overigens)

Dit deed me denken aan een aflevering over bijen.
Die waren genetisch zo aangepast dat ze als drones opereerden.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Peter van Velzen
Site Admin

Dat beloof ik schreef: 14 nov 2017 19:02 De illusie die in het filmpje wordt opgewekt is sterk, goed gevoed door een "and they cannot be stopped".
Dat kunnen ze natuurlijk wel, met een EMP (elektro magnetische puls) kun je die dingetjes massaal platleggen.
Dat ze in principe wel gestopt kunnen worden, wist ik wel. Maar aan een dergelijke methode had ik nog niet gedacht.
Knap dat jij daar wel aan dacht.

Zie electromagnetische puls
Ik wens u alle goeds
Delight
Ervaren pen

Bericht door Delight »

Peter van Velzen schreef: 15 nov 2017 02:33Dat ze in principe wel gestopt kunnen worden, wist ik wel. Maar aan een dergelijke methode had ik nog niet gedacht.
Ja, ik had ook een aha-momentje :D
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Peter van Velzen schreef: 15 nov 2017 02:33
Dat beloof ik schreef: 14 nov 2017 19:02 De illusie die in het filmpje wordt opgewekt is sterk, goed gevoed door een "and they cannot be stopped".
Dat ze in principe wel gestopt kunnen worden, wist ik wel. Maar aan een dergelijke methode had ik nog niet gedacht.

Zie electromagnetische puls
Als je alert bent en weet dat de dreiging zich voordoet, en je kunt die electromagnetische puls activeren, kun je ze wellicht uitschakelen.

Als straks iemand een zwerm drones loslaat in een druk winkelgebied, zonder dat de autoriteiten iets zien aankomen, is het kwaad al geschied voordat kan worden ingegrepen.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Het hoeft niet eens te gaan om staten die staatsvijanden achtervolgen. Het kan ook gaan om een multinational (bijvoorbeeld een eletronicagigant) die een robotleger uit de grond stampt. Het is nog altijd zo dat die dingen ergens gemaakt moeten worden.

Waar het mijns inziens steeds meer naar toe moet is volledige openheid voor de bevolking wat er in bedrijven gebeurt. Eigenlijk zou de bevolking rechtstreeks toegang moeten kunnen hebben tot camera's die overal in bedrijven verplicht opgehangen moeten worden. Volledige transparantie dus. Het mogen hebben van bedrijfsgeheimen (vanwege concurrentie-overwegingen) moet steeds ondergeschikter gemaakt worden aan de veiligheid van de bevolking. Temeer daar bij steeds geavanceerdere kunstmatige intelligentie de verhouding tussen productie en menselijke deelname aan arbeidsprocessen steeds schever gaat groeien. Het lijkt mij ongewenst, als 90 procent van het werk door robots gedaan wordt en er 90 procent werkloosheid heerst, dat particuliere bedrijven alles vrij kunnen bepalen zonder daarvoor verantwoording aan de bevolking te hoeven afleggen en/of zonder de werkloze bevolking te laten delen in de vruchten van de productie.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zie niet heel veel verschil met een malloot met geweer. Even dodelijk voor het slachtoffer. Het is en blijft techniek welke gebruikt wordt door de mens om schade te berokkenen. En je wilt niet weten wat men allemaal al bedacht heeft!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De komst van de stoomtrein was ook eng, de kippen zouden van de leg raken en de koeien geen melk meer geven. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Fish schreef: 17 nov 2017 23:05 De komst van de stoomtrein was ook eng, de kippen zouden van de leg raken en de koeien geen melk meer geven. [-X
De stoomtrein was niet bedoeld om mensen mee te doden. Als iets dat doel heeft is het toch altijd net wat enger. . .
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie