discussie met gelovigen
- afgestompt dier
- Forum fan
discussie met gelovigen
Loop ik vandaag een bekend fastfood keten restaurant binnen staat er bij de counter een groep van die geloofswaanzinnigen, allemaal borden net 'Jezus loves you, you need Jezus' en meer van die kreten, ik had dus een T-shirt aan met daarop de tekst ''Jezus was my homeboy'' uiteraard spottend bedoeld maar bij gelovigen ontbreekt ieder greintje humor of zelfreflectie dus het duurde niet lang voordat ik de eerste opmerking naar mijn hoofd kreeg.
''Jezus is my homeboy'' is dat for real en ik was moe had echt geen zin een diepgaande discussie(vooral niet met Amerikanen) dus ik wimpelde de hele discussie maar een beetje af maar hoe zouden het forum bezoekers dit opgelost hebben, hebben jullie pas klare antwoorden waarmee je iedere gelovige meteen over de zeik hebt, hoe doen de door gewinterde atheïsten dat.
''Jezus is my homeboy'' is dat for real en ik was moe had echt geen zin een diepgaande discussie(vooral niet met Amerikanen) dus ik wimpelde de hele discussie maar een beetje af maar hoe zouden het forum bezoekers dit opgelost hebben, hebben jullie pas klare antwoorden waarmee je iedere gelovige meteen over de zeik hebt, hoe doen de door gewinterde atheïsten dat.
Geloof verzet bergen onzin.
Moeilijk te zeggen, vooral omdat ik niet van dat soort shirts draag. Ik denk dat een goede oplossing de volgende zou zijn: zeg a) dat je geen trek hebt in een discussie omdat jóuw opinie onoverbrugbaar is met de hunne (anders had je Het Licht immers al gezien, toch?); en als ze dan nog aandringen b) dat als zij jou lastig willen vallen met hun kijk op Jesus Saves U! het niet meer dan eerlijk is dat jij daarna hén lastig mag vallen met jouw kijk op de verdorvenheid van hun geloof en evangelisatiedrang. In mijn zeer beperkte ervaring wil dat soort mensen maar al te graag delen, maar nooit ontvangen. Geef ze één minuut (waarin jij niet reageert), geef jezelf één minuut (waarin zij niet mogen reageren), klaar. Gaan ze daarna nog verder, dreig dan met politiemaatregelen, tenzij ze echt ín het restaurant staan, dan moet je de bedrijfsleider waarschuwen.
Of misschien gewoon meteen na a) de politie c.q. bedrijfsleider erbij halen... Maar het is natuurlijk altijd leuk om te zien wat hun reactie is---want als ze niet willen luisteren kun je ze natuurlijk meteen in de verbale houdgreep nemen door erop te wijzen dat hun geloof dan wel erg slap is.
Vereist wel enige lef om ten overstaan van tientallen mensen een ongezouten anti-christelijke mening te ventileren.
Of misschien gewoon meteen na a) de politie c.q. bedrijfsleider erbij halen... Maar het is natuurlijk altijd leuk om te zien wat hun reactie is---want als ze niet willen luisteren kun je ze natuurlijk meteen in de verbale houdgreep nemen door erop te wijzen dat hun geloof dan wel erg slap is.
Vereist wel enige lef om ten overstaan van tientallen mensen een ongezouten anti-christelijke mening te ventileren.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Zelf werk ik met alternatieve computer operating systemen. Een systeem waar ik ook bekend mee ben is freeBSD. Het freeBSD logo (zie http://www.freebsd.org), en de oude netBSD en openBSD logo's bevatten een duiveltje met zo'n drietand, of duiveltjes die naar een vlag grijpen, zoiets allemaal.. als je wil kan je t-shirts kopen met die logo's. En dat schijnt in Amerika wel eens wat reacties bij Christenen te hebben losgemaakt. Zo van "ben je een satansaanbidder ofzo?". "waarom ziet dat duiveltje er dan zo schattig uit?".
In dat geval draag je geeneens dat t-shirt om een statement te maken voor (on)geloof, maar is het een sponsoritem die je gekocht hebt om het project in kwestie te steunen.
Ik zou zelf ook niet iets dragen om een statement in die zin te maken. Als ik dat wel zou doen dan vermoed ik dat ik wel mijn uitgesproken mening klaar zou hebben staan.
In dat geval draag je geeneens dat t-shirt om een statement te maken voor (on)geloof, maar is het een sponsoritem die je gekocht hebt om het project in kwestie te steunen.
Ik zou zelf ook niet iets dragen om een statement in die zin te maken. Als ik dat wel zou doen dan vermoed ik dat ik wel mijn uitgesproken mening klaar zou hebben staan.
Laatst gewijzigd door chromis op 22 mar 2006 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
-
bad_religion
Re: discussie met gelovigen
Afgezien van het gegeven of ik die pasklare antwoorden heb, waarom zou ik als doel hebben om andere mensen 'meteen over de zeik' te hebben?afgestompt dier schreef: hebben jullie pas klare antwoorden waarmee je iedere gelovige meteen over de zeik hebt
Ik ben nog jong van geest, maar de puberteit ligt toch al echt ver achter me.
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- afgestompt dier
- Forum fan
Frodo schreef:Afgezien van het gegeven of ik die pasklare antwoorden heb, waarom zou ik als doel hebben om andere mensen 'meteen over de zeik' te hebben?afgestompt dier schreef: hebben jullie pas klare antwoorden waarmee je iedere gelovige meteen over de zeik hebt
Ik ben nog jong van geest, maar de puberteit ligt toch al echt ver achter me.
doeidoei
Frodo
Ik zou het vooral serieus en letterlijk nemen jah, mag goed voor omdat jij mijn 'speciale vriend' bent, de soep wordt natuurlijk niet zo heet gegeten als dat hij opgediend word of iets dergelijks kom niet zo serieus man.
Geloof verzet bergen onzin.
Tuurlijk joh.afgestompt dier schreef:Ik zou het vooral serieus en letterlijk nemen jah, mag goed voor omdat jij mijn 'speciale vriend' bent, de soep wordt natuurlijk niet zo heet gegeten als dat hij opgediend word of iets dergelijks kom niet zo serieus man.
Schrijf dan gewoon op wat je wél wil.
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Het ligt helemaal aan de persoon die ik voor me heb. Ik ben meestal niet zo'n prater, dus ik zou ze, als ze er écht over willen praten, uitnodigen om via mail of op een forum, de discussie aan te gaan.
Grtz..
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Als iemand in een restaurant naastmijn tafeltje , zit te roken dat zal ik hem erop wijzen dat ik niet wens passief " mee" te roken , en dat hij mijn maaltijd verstoord......er écht over willen praten, uitnodigen om via mail of op een forum, de discussie aan te gaan.
ik nodig hem niet uit om daarover te beginnen mailen ...
en ik probeer hem verbaal aan te pakken / terecht te wijzen als hij niet stopt ....
Voor de rest laat het me koud of hij jesus-fan kledij , voetbalsupporter emblemen draagt of zelfs naaktloper ( de laatste tijd met die aanhoudende winter niet zo frekwent meer ) is ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 23 mar 2006 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Dan is ie waarschijnlijk een endocriene afwijking ( een reus op lemen voeten )Maar wat als ie nu veel groter is dan jij?
ik ben namelijk zelf nogal groot en struis uitgevallen en van een goede tongriem voorzien .....waarvoor ik mijn ontwerper nog altijd dankbaar ben
Ik let er ook op dat ik slechts "één kaakslag " geef ; wanneer ie dan de andere kaak
presenteerd ga ik daar niet op in ....
"Aanbieden is vrij , maar refuseren(=weigeren ) is er bij "zeggen ze alhier ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 23 mar 2006 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ja is wel een beetje een voordeel1 zul je ook weinig last van die gasten hebben 
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije